کد خبر: ۲۰۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۸ تير ۱۳۹۷ - 2018July 19
ماهی‌های تن انواع مختلف گیدر، زرده، ماکرل، اسبک، هوور و... دارند که به دلیل گونه‌های مختلف، کیفیت‌های متفاوت و طعم و رنگ و قیمت مختلفی دارند

شفا آنلاین>تغذیه>قصد داشت با کنسرو تن چند نوع غذا تهیه کند. از فروشگاه سه کنسرو تن با برندهای مختلف گرفت. کنسرو‌ها را باز کرد. یکی حاوی تکه گوشت‌های ترد و سفید با طعمی ملایم بود، دیگری بافتی سفت و رنگی تیره و طعمی تند داشت و سومی هم گوشتی خرد شده بود که رنگ و مزه چندان جالبی نداشت.
به گزارش شفا آنلاین:اما دلیل تفاوت این تن‌ها در چه بود؟ گوشت ماهی تن برخلاف ماهی‌های آزاد، به دلیل میزان زیاد میوگلوبین در عضله، رنگ صورتی مایل به قرمز دارد. ماهی‌های تن انواع مختلف گیدر، زرده، ماکرل، اسبک، هوور و... دارند که به دلیل گونه‌های مختلف، کیفیت‌های متفاوت و طعم و رنگ و قیمت مختلفی دارند.

اغلب کنسروهای تن<Canned tuna> موجود در بازار حاوی گونه هوور یا گیدر بوده که بهترین نوع آن گیدر است. گیدر و ماکرل گوشتی ترد، تکه‌ای و روشن با طعمی ملایم، هوور گوشتی پرخون و شکلاتی رنگ با طعمی گرم و گونه زرده و اسبک هم به دلیل رنگ تیره‌تر و مزه‌ای تلخ، کیفیت پایین و قیمت ارزان‌تری دارد. با مطالعه ترکیبات مندرج روی کنسروهای ماهی می‌توانید به نوع ماهی مورد استفاده پی ببرید.

وجود تکه گوشت‌های قهوه‌ای و تلخ در کنسرو ماهی

ماهی تن<tuna fish> علاوه بر عضلات صورتی، عضلاتی به رنگ قهوه‌ای دارد که به آن عضله تیره گفته می‌شود. این عضلات به دلیل ذخایر چربی بیشتر، انرژی ماهی را برای شنا تامین می‌کند. این گوشت، پرچرب و تلخ مزه و نسبت به تند شدن حساس‌تر، ماندگاری کمتر و طعمی متفاوت با عضلات صورتی رنگ ماهی دارد که بهتر است مصرف نشود و معمولا در زمان فرآوری از محصول جدا می‌شود.

در کنسرو تن از چه روغنی استفاده می‌شود؟

روغن موجود در کنسرو ماهی مربوط به چربی ماهی نیست و از نوع روغن‌های مایع نباتی سویا، ذرت، پنبه دانه یا زیتون است. این روغن‌ها کالری بالایی دارند و چاق‌کننده هستند و بهتر است قبل از مصرف از ماهی جدا شود.جام جم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: