کد خبر: ۲۰۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۷ - 2018July 16
در مواقعی مشاهده می‌کنیم که تجویز و تشخیص در این اماکن صورت می‌گیرد که وزارت بهداشت با عملکرد متخلفانه این مکان‌ها مشکل دارد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشکده طب ایرانی با بیان اینکه وزارت بهداشت با اصل وجود عطاری‌ها مخالفتی ندارد، گفت: در مواقعی مشاهده می‌کنیم که تجویز و تشخیص در این اماکن صورت می‌گیرد که وزارت بهداشت با عملکرد متخلفانه این مکان‌ها مشکل دارد.

به گزارش شفا آنلاین، حسین رضایی‌زاده رئیس دانشکده طب ایرانی در نشست خبری تشکیل بنیاد غیردولتی طب ایرانی اظهار داشت: اساسنامه این بنیاد بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است و هدف اصلی این بنیاد اصلاح سبک زندگی و آموزش خودمراقبتی(Self-care) به مردم جامعه خواهد بود.

وی افزود: توجه به مباحث بین‌رشته‌ای از دیگر اهداف این بنیاد است به طوریکه با ساماندهی پژوهش‌های بین‌رشته‌ای می‌توان اقدامات بسیاری را در زمینه پیشگیری و درمان بیماری‌ها انجام داد.

رضایی‌زاده با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های جامعه سالم گرایش کمتر به مصرف دارو است،‌ توضیح داد: با اصلاح سبک زندگی و آموزش‌های لازم می‌توان به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها کمک بسزایی کرد.

رئیس دانشکده طب ایرانی تأکید کرد: متأسفانه و ترویج اصلاح سبک زندگی در جامعه متولی مشخصی ندارد وا ین موضوع تنها به برخی تبلیغات در صدا و سیما ختم می‌شود که هدف  اصلی ما سرمایه‌گذاری در این زمینه است.

وی با بیان اینکه محتواهای آموزشی سلامت‌محور باید با توجه به نیاز نسل امروز تولید شوند، توضیح داد:‌یکی از فضاهایی که در آن می‌توان محتواهایی جذاب در خصوص پیشگیری و خودمراقبتی تولید و انتشار دارد، فضای مجازی است.

رضایی‌زاده با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش‌های بین‌رشته‌ای گفت: با توجه به این هدف می‌توان فعالیت‌ و تحقیقات رشته‌های پزشکی و علوم انسانی را با هم پیوند زد که این کار با شناسایی نیروهای فعال در این زمینه ممکن خواهد شد.

رئیس دانشکده طب ایرانی تصریح کرد: برنامه‌های این بنیاد با برنامه‌های وزارت بهداشت(Ministry of Health) هماهنگی لازم را خواهد داشت و هدف اصلی ما اضافه کردن دانش طب ایرانی به طب نوین خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت بهداشت با اصل وجود عطاری‌ها مخالفتی ندارد، توضیح داد: متأسفانه در مواقعی مشاهده می‌کنیم که تجویز و تشخیص و همچنین نسخه‌پیچی در این اماکن صورت می‌گیرد که وزارت بهداشت با عملکرد متخلفانه این مکان‌ها مشکل دارد.

رضایی‌زاده در پایان تأکید کرد: عطاری‌ها محلی برای عرضه گیاهان دارویی مشخص شناسنامه‌دار هستند، اما در مواقعی می‌بینیم که گیاهان دارویی بدون مجوز در این مکان‌ها عرضه می‌شود بنابر این نحوه عملکرد آنها باید مورد رصد و نظارت بیشتر قرار گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: