کد خبر: ۲۰۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۷ - 2018July 16
هلال احمر چند شعار کلی و اساسی دارد. شعارها و اهدافی مانند حفظ کرامت انسانی، کاهش درد و رنج انسان ها، ترویج صلح و دوستی و ارتقاء سلامت که برای تحقق همه آنها بدون در نظر گرفتن رنگ، نژاد، قومیت و...تلاش می کند
شفاآنلاین>سلامت> رئیس جمعیت هلال احمر، گفت: نیروهای هلال احمر در هنگام بروز حوادثی همچون سیل و زلزله، اولین گروهی هستند که کار امدادرسانی به آسیب دیدگان را آغاز می کنند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر علی اصغر پیوندی در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه شعارهای کلی جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد عام المنفعه و بشردوستانه با موازین اسلامی منطبق است، افزود: هلال احمر چند شعار کلی و اساسی دارد. شعارها و اهدافی مانند حفظ کرامت انسانی، کاهش درد و رنج انسان ها، ترویج صلح و دوستی و ارتقاء سلامت که برای تحقق همه آنها بدون در نظر گرفتن رنگ، نژاد، قومیت و...تلاش می کند.

وی ادامه داد: هلال احمر در هنگام بروز حوادثی مانند سیل، زلزله(Earthquake) و... ، همواره به عنوان نخستین نهادی که هدفش امدادرسانی است، حاضر شده و توانسته خدمات مناسبی برای کاهش تلفات و آلام انسانی انجام دهد که حقیقتا برگ زرینی برای این نهاد است.

پیوندی در ادامه به حضور هلال احمر ایران در حوادث بین المللی در خارج از مرزها اشاره کرده و افزود: جمعیت هلال احمر ایران در حوادث بین المللی مانند امدادرسانی به آوارگان میانمار که مسلمانان این کشور مظلومانه از دیار خود رانده شده بودند با راه اندازی درمانگاه، ارسال بسته های غذایی و دارویی (Medicine)حضور فعال داشته و کمک حال آوارگان بوده است. همچنین امدادگران و داوطلبان جمعیت در مراسم باشکوه اربعین و حج بر حسب وظیفه ذاتی هلال احمر به زائران خدمات رسانی کرده اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: