کد خبر: ۲۰۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۷ - 2018July 16
اگر سیارکی به زمین برخورد کند، میلیونها جانور نابود می شوند اما آنچه که پس از این برخورد روی می دهد به مراتب فاجعه بارتر خواهد بود: سونامی، زمین لرزه و شکل گیری ابرهای عظیمی از گرد و غبار که مانع از رسیدن نور خورشید به زمین می شوند که در نتیجه کشاورزی از بین رفته و انقراض نسل بزرگی آغاز می شود.
شفا آنلاین>اجتماعی>  فکر می کنید برای آنکه آب اقیانوسهای سراسر جهان به جوش آید به چه میزان گرمایی نیاز است؟

به گزارش شفا آنلاین:اگر سیارکی به زمین برخورد کند، میلیونها جانور نابود می شوند اما آنچه که پس از این برخورد روی می دهد به مراتب فاجعه بارتر خواهد بود: سونامی، زمین لرزه و شکل گیری ابرهای عظیمی از گرد و غبار که مانع از رسیدن نور خورشید به زمین می شوند که در نتیجه کشاورزی از بین رفته و انقراض نسل بزرگی آغاز می شود.

65 میلیون سال پیش و در اثر برخورد چنین سنگ فضایی با زمین 75 درصد گونه های ساکن زمین نابود شدند. اما تحقیقات نشان می دهد برای آنکه کل حیات از روی زمین نابود شود باید برخورد به مراتب سهمگین تری با زمین روی دهد که در نتیجه آن آب اقیانوسها به جوش آید.

گرما و پرتوهای کیهانی دو عاملی هستند که زمین را به سیاره ای غیرقابل سکونت تبدیل می کنند. در چنین شرایطی حتی مقاوم ترین جانوران یعنی نوعی ارگانیسم که در سخت ترین شرایط فعلی زمین زندگی می کند نیز تاب مقاومت نخواهد داشت.

جاشوا وین از صاحبنظرانی که در عرصه سیارات فراخورشیدی مطالعه می کند می گوید: حالا پرسش مهمی به ذهن خطور می کند و آن اینکه حیات تا چه حد برگشت پذیر خواهد بود؟ پاسخ به این پرسش به بررسی فاکتورهای مختلفی نیازمند است.

اما نکته جالب این است که بدانیم چه میزان انرژی برای به جوش آمدن آب اقیانوسها نیاز است؟

محققان دست به کار شده و پس از انجام محاسبات دقیق به این نتیجه رسیده اند که میزان گرمای لازم برای رساندن دمای آب اقیانوسها به بالای 100 درجه سانتیگراد چیزی درحدود 6 ضربدر 10 به توان 22 ژول است که صدها بار بیشتر از کل انرژی مصرف شده توسط انسانها در طول سال است.

این میزان انرژی یک تریلیون بار بیشتر از انرژی مورد نیاز برای پرتاب یک شاتل به فضاست.
sciencemag



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: