کد خبر: ۲۰۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۷ - 2018July 14
با پیگیری های انجمن حمایت از بیماران کلیوی و مسئولان دولتی اتفاق افتاد:
در روزهای گذشته داریوش آرمان، رئیس انجمن نسبت به مشکلات جدی بیماران پیوند کلیه برای تهیه این داروی گران قیمت که در ماه های اخیر با رشد دو برابری روبرو شده بود، هشدار داده بود
شفا آنلاین>سلامت>با پیگیری های انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران و دستور فوری مسئولان وزارت خانه های بهداشت و رفاه یکی از پرمصرف ترین داروهای بیماران پیوندی کلیه که در ماه های اخیر با رشد دو برابری قیمت روبرو شده بود، از امروز در داروخانه های سراسر کشور بصورت رایگان توزیع شد.

به گزارش شفا آنلاین، در روزهای گذشته داریوش آرمان، رئیس انجمن نسبت به مشکلات جدی بیماران پیوند کلیه(Kidney transplant) برای تهیه این داروی گران قیمت که در ماه های اخیر با رشد دو برابری روبرو شده بود، هشدار داده بود.

داریوش آرمان، دقایقی قبل با تقدیر از اقدام به موقع وزارت خانه های بهداشت و رفاه در راستای پیگیری این موضوع مهم گفت: با توجه به مشکلات جدی که افزایش قیمت داروی " راپامیون" برای بیماران پیوند کلیه بوجود آورده بود، جای تشکر دارد که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اقدامی انسان دوستانه دستور توزیع رایگان این دارو را دادند و از امروز این دارو در داروخانه های سراسر کشور در دسترس بیماران پیوند کلیه قرار گرفته است.

وی گفت: امیدواریم این روند ادامه یافته تا بخشی از مشکلات هزاران بیمار پیوندی برطرف شود. همچنین انتظار داریم وزرای محترم بهداشت و رفاه تدابیری اتخاذ کنند تا سایر داروهای پرمصرف این بیماران نیز با قطع فرانشیز بصورت رایگان در اختیارشان قرار گیرد تا گوشه ای از مشکلات مالی این افراد کاهش یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: