کد خبر: ۲۰۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۷ - 2018July 13
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، گفت: سلامت زائران ایرانی حج، بر عهده کادر درمانی اعزامی از سوی جمعیت هلال احمر است.

شفا آنلاین>اجتماعی>نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، گفت: سلامت زائران ایرانی حج، بر عهده کادر درمانی اعزامی از سوی جمعیت هلال احمر است.

به گزارش شفا آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین معزّی با اشاره به موقعیت زمانی و مکانی حج، خاطرنشان کرد:  باید در نظر داشت اعمالی که حجاج در یکی از برترین مکان های عالم هستی به جای می آورند در دهه ذی حجه که برترین زمان ها در طول سال است انجام می شود.

وی با تبیین ابعاد مختلف حج، اجتماعی بودن این عمل الهی را مهم ترین ویژگی آن دانست و افزود: کنگره عظیم حج به واقع فرصتی مناسب برای حضور مسلمانان در کنار یکدیگر و انجام اعمال عبادی مشترک با شکوهی بی نظیر است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی سپس به بررسی ابعاد سیاسی حج پرداخت و افزود: شناخت جوامع مختلف اسلامی در این اجتماع عظیم، مباحثه و گفتگو مسلمانان در خصوص مسائل جهان اسلام و همچنین موضوع مهم و تاثیرگذار برائت از مشرکین که در طول سالیان اخیر به خوبی انجام گرفته است، از بارزترین فعالیت های سیاسی- اجتماعی حج به شمار می رود.

وی در ادامه به بیان ویژگی های فعالیت های جمعیت هلال احمر در ایام حج اختصاص داد و گفت: در کنار آموزش معارف و مسائل دینی به حجاج و زائرین خانه خدا که به سلامتی عبادت انسان کمک می کند، سلامت جسم و جان نیز از اهمیت بالایی در حج برخوردار است که این مسئله مهم و اساسی بر عهده تیم های پزشکی- بهداشتی اعزامی هلال احمر قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به اینکه فعالیت های هلال احمر در حج فرهنگ خدمتگزاری را گسترش داده و به واقع یکی از دغدغه های بزرگ حجاج در سال های گذشته که همان مسئله سلامت است را مرتفع نموده، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر تلاش می کند که در زمینه خدمت به مردم در تمامی عرصه ها پیشتاز باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر با پر اهمیت دانستن فعالیت های تیم پزشکی در حج، خطاب به آنان گفت: اینکه شما توفیق پیدا کردید که برای خدمتگزاری به مردم در این فریضه الهی حاضر شوید به رحمت الهی راه یافته اید که توفیق بی نظیری است که می توان در این ایام نورانی و پرفیض به زائران عزیز و بزرگوار خدمت رسانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی در پایان سخنان خود ارائه خدمات به بیماران و حجاج بیت الله الحرام را مسئولیتی در برابر انسان های رنج دیده دانست و افزود: خدمتگزاران به مردم در هلال احمر در برابر آلام و دردهای انسان ها بی تفاوت نبوده و می کوشند تا بهترین خدمات را به ضیوف الرحمان ارائه دهند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: