کد خبر: ۲۰۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۷ - 2018July 11
به رغم اینکه تحریم غیر قانونی و نوسانات ارزی اخیر، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، اما می توان با تدبیر و برنامه ریزی، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد
شفا آنلاین>سلامت>معاون کل وزارت بهداشت، گفت: با تغییر نرخ برابری ارز برای ساکنین کشورهای خارجی، فرصت مناسبی برای توریسم درمانی و ارائه خدمات درمانی بیشتر برای اتباع خارجی فراهم شده است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ایرج حریرچی، در خصوص نوسانات ارز و چالش های آن در حیطه سلامت، اظهار داشت: به رغم اینکه تحریم غیر قانونی و نوسانات ارزی اخیر، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، اما می توان با تدبیر و برنامه ریزی، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه با تغییر نرخ برابری ارز برای ساکنین کشورهای خارجی، فرصت مناسبی برای توریسم درمانی و ارائه خدمات درمانی بیشتر برای اتباع خارجی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: توصیه می شود که جامعه پزشکی، فعالین بخش خصوصی و غیر دولتی از این فرصت استفاده کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: دانش و مهارت پزشکان ایرانی و زیرساخت های درمانی پیشرفته موجود در کشور، ظرفیت جذب بیمار خارجی با چند برابر ظرفیت، دارد.

حریرچی بیان کرد: سایر دستگاه های دولتی و بخش خصوصی مربوطه در حوزه های جانبی از لحاظ اقامت و حمل و نقل در این زمینه هم می توانند با گسترش خدمات، علاوه بر تامین ارزش افزوده در حوزه خود، به توسعه توریسم درمانی(tourism therapy) کمک کنند.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سوءاستفاده واسطه ها و گران فروشی نامتعارف بعضی خدمات جانبی در گذشته باعث صدمات جدی به توریسم درمانی شده است، تاکید کرد: درخواست می کنیم که دستگاه های نظارتی مانع سوءاستفاده تعدادی واسطه و دلال شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: