کد خبر: ۲۰۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۷ - 2018July 11
بر اساس توافق نامه ای که میان سازمان تامین اجتماعی، سازمان بیمه سلامت و صندوق بیمه روستاییان و عشایر به امضا رسیده است همپوشانی از این سازمان ها در دستور کار قرار گرفته است
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی از رفع همپوشانی سه میلیون بیمه شده میان سه صندوق و سازمان بیمه گر خبر داد و گفت: تعداد همپوشانی ها از ۶ میلیون به ۳ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش شفا آنلاین، محمدحسن زدا در خصوص اقدامات تامین اجتماعی(Social Security) برای رفع همپوشانی بیمه شدگان از سازمان های بیمه گر تاکید کرد: در راستای طرح رفع همپوشانی بیمه ای و شناسایی   افرادی که همزمان در چند سازمان بیمه گر بیمه هستند توانستیم در مدت کوتاهی بیش از سه میلیون همپوشانی را شناسایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد همپوشانی ها بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود، گفت: بر اساس توافق نامه ای که میان سازمان تامین اجتماعی، سازمان بیمه سلامت و صندوق بیمه روستاییان و عشایر به امضا رسیده است همپوشانی از این سازمان ها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: مشکل قانونی در این خصوص وجود دارد که آن نیز باید رفع شود و با رفع این مشکل می توانیم تمامی همپوشانی های بیمه ای در سازمان های بیمه گر را برطرف کنیم.

وی گفت: به طور مثال فردی که دفترچه بیمه نیروهای مسلح را دارد ودر سازمان تامین اجتماعی نیز دفترچه بیمه دریافت کرده است و قانون این اجازه را به آنها داده است اما در رفع همپوشانی ها باید فرد یکی از دفترچه بیمه ها را حذف و فقط تحت پوشش یک سازمان بیمه گر باشد.

زدا در پاسخ به این سوال که آیا بیمه شده می تواند به انتخاب خود یک دفترچه را حذف کند، گفت: خیر این امکان ندارد و باید بیمه شده اصلی صندوق یا سازمانی که هست باقی بماند و دفتر سازمان دیگر را تحویل دهد.

وی با اشاره به اینکه باید به جایی برسیم که هر ایرانی یک دفترچه بیمه داشته باشد گفت: برخی از قوانین نیاز به اصلاح قانونی دارند که امیدواریم با همکاری سازمان ها و دستگاه های مذکور بتوانیم به جایی برسیم که این رفع همپوشانی به سرعت انجام و مشکلات قانونی برطرف شود.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: بیمه شدگان مطمئن باشند در طرح رفع همپوشانی هیچ بیمه شده ای بدون دفترچه باقی نمی ماند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: