کد خبر: ۲۰۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۷ - 2018July 11
تعداد بیمارانی که دارای پرونده هستند و به طور مرتب به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر برآورد شده است
شفاآنلاین>سلامت> قویدل گفت: حمایت سازمان های بیمه گر و پرداخت مطالبات به کاهش آمار بیماران هموفیلی کمک می کند.
 
به گزارش شفاآنلاین، احمد قویدل مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به آمار ۱۲ هزار نفری بیماران هموفیلی در کشور گفت: تعداد بیمارانی که دارای پرونده هستند و به طور مرتب به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر برآورد شده است.

وی به بزرگترین چالش فراروی بیماران و سازمان‌های بیمه گر اشاره کرد و افزود: سازمان‌های بیمه‌گر از جمله بیمه سلامت در پرداخت مطالبات خود به مراکز درمانی با مشکل(Problem) مواجه هستند که این موضوع منبع یک آسیب بزرگ در مسیر حوزه سلامت است.

قویدل گفت: با توجه به اینکه دولت بدهی‌های سنواتی به سازمان‌های بیمه‌گر دارد، در صورت تامین منابع، بیمه‌ها آن را برای بدهی‌های قبلی خود پرداخت می‌کنند. در نتیجه گردش مالی تحقق پیدا نکرده و این زنجیره کامل نمی‌شود تا مراکز درمانی و داروخانه‌ها با آسودگی خاطر بتوانند به بیماران خدمات ارائه دهند، بنابراین دولت باید برای رفع این مشکل بزرگ چاره‌ای بیاندیشد.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران تاکید کرد: سازمان‌های بیمه گر در دنیا تعریف مشخصی دارند؛ وزیر بهداشت در این مدت قانون اساسی را اجرا کرده است چرا که بند اصلی قانون اساسی بهداشت و درمان است؛ بیمه پایه اولیه درمان باید از سوی دولت رایگان باشد. صندوق‌های بیمه‌ای باید یکپارچه شوند و همه مردم از یک بیمه پایه برخوردار شوند و اگر قرار باشد امتیازی به افراد داده شود باید از طریق بیمه تکمیلی درمان باشد؛ جایی که تعدد صندوق‌های بیمه‌ای وجود داشته باشد نامش بیمه نیست.

کاهش ۷۰ درصدی بیماری هموفیلی با حمایت سازمان های بیمه گر

وی ادامه داد: بیماری هموفیلی یکی از بخش‌های پرهزینه بیمه‌هاست؛ در این حوزه مشکلاتی وجود دارد که بیمه‌ها باید از منطقی پیروی کنند به طوری که اگر وزارت بهداشت پروتکلی برای این گروه از بیماران نداشته باشد، بیمه‌ها با اصول و اطلاعات بین‌المللی پروتکل‌هایی را تعریف کنند تا بیماران به خصوص در تهیه دارو با مشکل کمتری روبرو شوند؛ داروی این گروه از بیماران براساس وضعیت و شدت خونریزی بیمار از سوی پزشک تجویز می‌شود که اختلال در آن باعث معلولیت می‌شود.

قویدل با تاکید بر اینکه با توجه سازمان‌های بیمه‌گر به موضوع پیشگیری می‌توان تا ۷۰ درصد از بیماری هموفیلی جلوگیری کرد، گفت: بیمه‌ها (insurances)در زمینه پیشگیری باید یار ما باشند و به طور جدی وارد عمل شوند تا ناقلین این بیماری را شناسایی کنیم؛ اقدامات بسیاری در حوزه پیشگیری می‌توان انجام داد و کانون هموفیلی ایران آماده است تا تجربیات خود را در اختیار بیمه‌ها قرار دهد. همانطور که بار‌ها تاکید کرده‌ایم این اقدام باعث کاهش هزینه سازمان‌های بیمه‌گر نیز می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: