کد خبر: ۲۰۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۷ - 2018July 11
معمولاً این عارضه در آقایان از سن ۴۰ سالگی به بالا و در خانم‌ها نیز پس از سن یائسگی بیشتر مشاهده می‌شود لذا باید در این سنین به تغییرات در قفسه سینه توجه بیشتری شود
شفاآنلاین>سلامت> رئیس بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران، نسبت به افزایش بروز حملات قلبی از سن ۴۰ سالگی به بعد هشدار داد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر مسعود قاسمی با بیان اینکه مصرف دخانیات، چربی و فشار خون احتمال حملات قلبی را افزایش می‌دهد، گفت: معمولاً این عارضه در آقایان از سن ۴۰ سالگی به بالا و در خانم‌ها نیز پس از سن یائسگی بیشتر مشاهده می‌شود لذا باید در این سنین به تغییرات در قفسه سینه توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به برگزاری بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران، اظهارداشت: در این کنگره در خصوص رویدادهای علمی نوین در زمینه تشخیص، پیشگیری(prevention) و درمان بیماری‌های قلب و عروق بحث و تبادل نظر خواهد شد.

قاسمی افزود: در این کنگره علاوه بر متخصصان داخلی قلب و عروق برنامه‌هایی در زمینه آخرین تحقیقات و روش‌های نوین درمان برای همکاران اکوکاردیوگرافی، آنژیوپلاستی، الکتروفیزیولوژی، نارسایی قلبی و ... ارائه خواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در این کنگره موضوع پیشگیری در دو مرحله اولیه و ثانویه بررسی می‌شود، توضیح داد: در خصوص پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی در زمینه تغییرات ضروری برای سبک زندگی و همچنین بهبود روش‌های درمانی بیماری‌های قلبی به بحث و تبادل نظر خواهیم پرداخت.

قاسمی با بیان اینکه در این همایش روش‌های درمانی(Healing) نوین مانند تعویض دریچه قلب بدون جراحی باز، استفاده از روش‌های مدرن نقشه برداری از کانون‌های ضربان نابجا در قلب مورد بررسی قرار می‌گیرند، گفت: همچنین دستاوردهای نوین جهانی در زمینه داروهایی که می‌توانند برای درمان بیماری‌هایی نظیر چربی خون و اختلال در عملکرد قلب به کار برده شود معرفی خواهند شد.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران تصریح کرد: در حوزه درمان نیز درباره روش‌های نوین جراحی قلب، استفاده از استنت های دارویی، ترمیم و تعویض دریچه‌های قلب، مباحث نوینی توسط متخصصان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در این کنگره بیش از ۲۵ مهمان خارجی برجسته از کشورهای مختلف حضور خواهند داشت، گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ مقاله تحقیقاتی به این کنگره ارسال شده که پس از ارزیابی تعدادی از آنها به صورت پوستر و بخش دیگر به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

قاسمی در ادامه با اشاره به موضوع حملات قلبی توضیح داد: یکی از بیماری‌هایی که به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در جهان به شمار می‌رود بیماری‌ قلبی بوده که شایع ترین نوع آن سکته قلبی است.

رئیس بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران افزود: طی ۵ سال اخیر متخصصان کشور پیشرفت خوبی در زمینه درمان این عارضه داشته‌اند و می‌توانیم در ساعات اولیه بروز سکته‌های قلبی بیماران را مداوا کنیم.

این متخصص قلب و عروق تصریح کرد: احتمال بروز حملات قلبی در افرادی که زمینه بیماری قلبی و عروقی دارند یا سابقه سکته قلبی در خانواده آنها وجود دارد بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مصرف دخانیات، چربی و فشار خون احتمال حملات قلبی را افزایش می‌دهد، توضیح داد: معمولاً این عارضه در آقایان از سن ۴۰ سالگی به بالا و در خانم‌ها نیز پس از سن یائسگی بیشتر مشاهده می‌شود لذا باید در این سنین به تغییرات در قفسه سینه توجه بیشتری شود.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران گفت: از جمله علائم این بیماری می‌توان به احساس درد، فشار و سنگینی بر روی قفسه سینه در هنگام راه رفتن اشاره کرد همچنین تعریق غیرمعمول، تغییر حال عمومی و خستگی زودرس از جمله عوامل برای آغاز سکته‌های قلبی به شمار می‌رود.

وی در پایان توصیه کرد: کاهش وزن، ترک مصرف دخانیات و داشتن یک سبک زندگی مناسب می‌تواند از بروز اینگونه حملات بکاهد.

بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق از بیستم الی بیست و سوم شهریور ۹۷ با حضور سخنرانانی از کشورهای آلمان ،ایتالیا، فرانسه ،امریکای شمالی ،ترکیه ،انگلیس ،اتریش در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: