کد خبر: ۲۰۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۷ - 2018July 11
بنابه گفته محققان دانشگاه زوریخ در آلمان، افرادی که در نیمه دوم سال متولد می‌شوند، لاغرتر از دیگران خواهند بود. چربی قهوه‌ای در بدن این افراد بهتر تولید می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>بنابه گفته محققان دانشگاه زوریخ در آلمان، افرادی که در نیمه دوم سال متولد می‌شوند، لاغرتر از دیگران خواهند بود. چربی قهوه‌ای در بدن این افراد بهتر تولید می‌شود. این چربی که وجود آن در سال ۲۰۰۹ کشف شد، در ستون فقرات و گردن‌مان بیشتر یافت می‌شود و گرمای بدن را تامین می‌کند. این چربی برای سوخت‌وساز چربی سفید که در بدن‌مان وجود دارد و گرمای بدن را تامین می‌کند، ضروری است.


به گزارش شفا آنلاین:محققان دانشگاه زوریخ، در بررسی‌های خود متوجه شدند افراد لاغرتر نسبت به افراد چاق، چربی قهوه‌ای بیشتری دارند و در واقع این چربی می‌تواند وزن آنها را با سوزاندن چربی سفید در شرایط بهتری نگهدارد.


محققان با استفاده از اسکنر، مقدار چربی قهوه‌ای بدن بیش از ۸۴۰۰ بزرگسال را بررسی کردند و متوجه شدند افرادی که شش ماه دوم سال متولد شده‌اند، در واقع کسانی که نطفه‌شان در بدن مادرشان در روزهای گرم‌تر سال بسته شده است، نسبت به افرادی که شش ماه اول سال متولد شده‌اند، چربی قهوه‌ای بیشتری دارند. از طرفی بررسی‌ها نشان داده است کسانی که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند، مقدار چربی قهوه‌ای بیشتری دارند. محققان دانشگاه زوریخ می‌گویند مقدار دمای موجود پیش از بسته شدن نطفه در بدن مادر، بسیار مهم است و بعدها روی مقدار چربی قهوه‌ای بدن کودکان متولد شده اثر می‌گذارد.

آنها می‌گویند، یکی دیگر از شواهد این تحقیق این است که در دنیای امروز، دمای فضاهای داخل خانه‌ها نسبت به گذشته بسیار گرم‌تر شده و افراد هم چاق‌تر از گذشته هستند.

همچنین بررسی‌های روی موش‌ها در آزمایشگاه نشان داده است که وقتی موش‌های نر در دمای متوسط ۲۳ درجه سانتی‌گراد و یا دمای خنک‌تر ۸ درجه سانتی‌گراد قرار می‌گرفتند و سپس جفت‌گیری می‌کردند، چربی قهوه‌ای بدن نوزادان موش‌هایی که در دمای خنک جفت‌گیری کرده بودند، بیش از نوزادان موش‌های دیگر بود.

البته بررسی موش‌های ماده، چه در دمای بالا و چه کم، تاثیر خاصی روی چربی‌ها نداشت و تنها این اثر در موش‌های نر دیده شد. در واقع دما باعث می‌شود، ژن‌های خاصی در اسپرم موش‌های نر فعال شوند. از آنجایی که چربی قهوه‌ای با سوخت‌وساز چربی‌های سفید تولید انرژی می‌کند، در بدن افرادی که در محیط‌های خنک قرار دارند، بیشتر است.

البته هنوز تحقیق بیشتری لازم است تا بتوان به مردها توصیه کرد قبل از تلاش برای بچه‌دار شدن، به استخر آب سرد بروند و یا در هوای برفی قرار بگیرند.اما احتمالا کم و یا زیاد بودن دما روی زندگی آینده جنین اثرگذار است.دیلی‌میل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار