کد خبر: ۲۰۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۷ - 2018July 10
در کشور ما به دلیل عوامل متعددی همچون جنگ تحمیلی و آمار تصادفات بالا ، بیماری های روحی و روانی متفاوتی وجود دارد که آمار کشور در این زمینه ممکن است شبیه بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا باشد اما از نظر عمق محتوا بیماری های ما متفاوت هستند
شفا آنلاین>سلامت> وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد تخت های مورد نیاز برای بیماری های اعصاب و روان در کشور کم است و باید در این بخش به حد استاندارد برسیم.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر روز سه شنبه در جریان افتتاح بیمارستان اعصاب و روان مهر خرم آباد اظهار داشت: در کشور ما به دلیل عوامل متعددی همچون جنگ تحمیلی و آمار تصادفات بالا ، بیماری های روحی و روانی متفاوتی وجود دارد که آمار کشور در این زمینه ممکن است شبیه بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا باشد اما از نظر عمق محتوا بیماری های ما متفاوت هستند.

وی افزود: بیماران اعصاب و روان در شمار مظلومترین بیماران به شمار می روند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در استان لرستان با افتتاح این بیمارستان شمار تخت های بیمارستانی(Hospital beds) اعصاب و روان به حد استاندارد کشوری می رسد.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: وضعیت کارکنان و پرستاران در حوزه سلامت و تلاش آنها و همچنین حمایت از بیماران توسط بیمه ها باید پیگیری شود و برای برنامه های در راستای حمایت های اجتماعی باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه استان لرستان نباید بیش از این آسیب ببیند، گفت: طرح های در دست اقدام در استان لرستان پیشرفت هایی داشته اند و آنهایی هم که نیازمند حمایت های بیشتری هستند باید توسط سازمان برنامه و بودجه، بخش های اقتصادی استان، استانداری و وزارت بهداشت(Ministry of Health) مورد حمایت و تلاش بیشتری قرار گیرند.

قاضی زاده هاشمی افزود: در استان لرستان باید طرح های این حوزه با شتاب بیشتری دنبال شود تا کاستی های دوران گذشته را بتوان جبران کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز وارد لرستان شد و طی سفر 2 روزه خود به لرستان طرح های مختلفی اعم از بیمارستان اعصاب روان خرم آباد، بیمارستان آیت الله بروجردی بروجرد و چندین طرح در سایر شهرستان های استان را افتتاح و یا کلنگ زنی می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: