کد خبر: ۲۰۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۷ - 2018July 10
با وجود اعلام نماینده وزارت بهداشت مبنی بر کافی بودن امکانات بیماران دیالیزی مناطق زلزله زده ارائه شد:
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب در نامه ای به انجمن حمایت از بیماران کلیوی و ارائه فهرست تجهیزات مورد نیاز این شهرستان در این باره درخواست کمک کرد
شفا آنلاین>سلامت>در حالی که نماینده وزیر بهداشت اعلام کرده است بیماران دیالیزی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه هیچ کمبودی ندارند، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب در نامه ای به انجمن حمایت از بیماران کلیوی و ارائه فهرست تجهیزات مورد نیاز این شهرستان در این باره درخواست کمک کرد.

به گزارش شفا آنلاین، هفته گذشته رئیس انجمن بیماران کلیوی پس از بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در نامه ای به رئیس جمهور درخواست کرد کارگروهی برای رفع مشکلات اساسی از جمله احداث مسکن و تامین نیازهای بیماران دیالیزی این استان تشکیل شود. با این وجود نماینده وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده به تازگی اعلام کرده در حال حاضر مشکلی برای خدمات رسانی به این بیماران وجود ندارد.

این درحالی است که مدیر شبکه بهداشت شهرستان سرپل ذهاب در تاریخ نهم تیرماه در نامه ای به انجمن حمایت از بیماران کلیوی برای تامین تجهیزات(Equipment) این مرکز درخواست کمک کرده بود. در بخشی از نامه دکتر مازیار طهماسبی به داریوش آرمان ، رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آمده است که پیرو بازدید جنابعالی و با توجه به شرایط موجود و حادثه زلزله اخیر و لزوم توجه به بیماران دیالیزی اعلام می شود این مرکز نیازمند یک دستگاه همودیالیز اکسترا و یک دستگاه همودیالیز موارد عفونی است.

وی همچنین تاکید کرده است مرکز بهداشت شهرستان سرپل ذهاب نیازمند ۸ دستگاه تخت مخصوص دیالیز(Dialysis) و یک دستگاه DC  شوک و ۸ دستگاه فشار سنج دیواری و تهیه آمپول ترولاک و تجهیزات جانبی دیگر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار