کد خبر: ۲۰۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۷ - 2018July 10
محققان آزمایش خونی ابداع کرده اند که می تواند عمرباقیمانده فرد را اندازه گیری کند. این پژوهش یکی از برنامه های تحقیقاتی بی شماری است که در سراسر جهان ابداع شده اند تا ماشین حسابی برای طول عمر فرد باشند
شفا آنلاین>سلامت>گروهی از محققان ادعا می کنند با کمک یک آزمایش خون می توان باقیمانده عمر فرد را اندازه گیری کرد. در این آزمایش با بررسی عواملی مانند سطح قند خون عمر فیزیولوژیکی فرد تخمین زده می شود.

به گزارش شفا آنلاین، محققان آزمایش خونی ابداع کرده اند که می تواند عمرباقیمانده فرد را اندازه گیری کند. این پژوهش یکی از برنامه های تحقیقاتی بی شماری است که در سراسر جهان ابداع شده اند تا ماشین حسابی برای طول عمر فرد باشند.

 در این نوع تحقیقات سن سلول های بدن در مقایسه با سن واقعی فرد سنجیده می شود. اما محققان دانشگاه ییل این پژوهش جدید را انجام داده اند و تاکید دارند روش اندازه گیری آنان دقیق، عملیاتی و آسان است. آنها برای اندازه گیری طول عمر فرد از فاکتورهایی استفاده می کنند که در چکاپ سالانه به کار می رود. به گفته آنان یافته های موجود را می توان در آینده نزدیک به یک تست ساده مانند آزمایش های ژنتیک ۲۳AndMe تبدیل کرد. اما برخلاف آزمایش های ژنتیک(Genetics) نتایج این تست کاملا قطعی نیست.

شرکت ۲۳AmdMe آزمایش های ژنتیک را به طور مستقیم در اختیار مشتریان قرار می دهد. مشتریان این خدمت نمونه ای از بزاق خود را برای شرکت می فرستند و نتیجه آزمایش ژنتیک آنها به طور آنلاین ارسال می شود.

مورگان لوین محقق ارشد این تحقیق می گوید:  هدف بعدی ما شناسایی عواملی است که به پیری سلول منجر می شوند. به این ترتیب پزشکان می توانند با تغییر رژیم غذایی(diet) یا عادات ورزشی به بیماران کمک کنند، طول عمر خود را افزایش دهند.

 این آزمایش در حقیقت خطرهایی که سلامت افراد را تهدید می کند به آنها نشان می دهد تا افراد بتوانند عوامل خطرزا را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل کنترل کنند.

در تحقیقات مشابه پیشین محققان ساختار سلول را از طریق میکروسکوپ بررسی می کردند تا سن مولکول ها را انداه گیری کنند. اما در روش جدید لوین برای تخمین عمر باقیمانده فرد عواملی مانند سطح قند خون را اندازه گیری می کند.

 به گفته او  این آزمایش بیشتر برای اندازه گیری سن فیزیولوژیکی است و تمام تغییرات بدن را نشان می دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: