کد خبر: ۲۰۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۷ - 2018July 09
تاکنون از نحوه پرداخت این میزان ارز به زائران حج تمتع 97 اطلاعی در دست نیست اما سال گذشته زائران با ارائه کد ملی در شعب اعلام شده 300 دلار ارز مسافرتی دریافت می کردند
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت از پرداخت 200 دلار ارز مسافرتی به هر زائر ایرانی حج تمتع بر مبنای هر دلار سه هزار و 900 تومان در سالجاری خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد آزاد افزود: تاکنون از نحوه پرداخت این میزان ارز به زائران حج تمتع 97 اطلاعی در دست نیست اما سال گذشته زائران با ارائه کد ملی در شعب اعلام شده 300 دلار ارز مسافرتی دریافت می کردند.

معاون سازمان حج و زیارت اظهار داشت: میزان ارز یادشده بر اساس اعلام بانک مرکزی است و به طور معمول پس از صدور ویزای زائران حج، اقدامات پرداخت ارز نیز آغاز خواهد شد.

به گفته وی، صدور ویزای زائران هم اکنون آغاز شده و به محض اتمام صدور ویزا، کار پرداخت ارز مسافرتی به زائران حج نیز انجام می شود.

امسال 85 هزار و 200 زائر ایرانی از 20 ایستگاه پروازی در سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع از 27 تیر راهی عربستان می شوند.

حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز پیشتر از اعزام حدود سه هزار نیروی ستادی، پزشک، نیروی خدماتی، حمل و نقل و اسکان برای انجام امور زائران حج تمتع خبر داده و گفته بود: همه نیروهای اعزام شده بر اساس نیازهای متفاوت زائران خدمات لازم را ارائه می دهند.

وی با اشاره به خدمات حمل و نقل زائران حج گفت: جا به جایی 85 هزار زائر در یک مقطع زمانی کوتاه کار بسیار مشکلی است. کاروان های اعزامی به صورت 85 ، 115، 135 و 165 نفره به همراه یک روحانی، معاون و مدیر کاروان اعزام می شوند.

محمدی درباره اعزام پزشکان متخصص نیز گفت: با توجه به اینکه 75 درصد زائران بیش از 50 سال سن دارند و بسیاری از آنان دارای شرایط خاصی هستند، حدود 300 پزشک متخصص متشکل از زن و مرد برای ارائه خدمات پزشکی به این زائران به عربستان اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: از 280 پزشک زن و مرد متخصص اعزامی به حج سال گذشته 80 نفر را زنان تشکیل می دادند و با توجه به پیگیری های انجام شده، تلاش داریم پزشکان متخصص اعزامی امسال بیش از سال گذشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: