کد خبر: ۲۰۱۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۷ - 2018July 06
سهمیه ابعاد و بحث های مختلفی دارد ولی در هر صورت عدالت آموزشی باید در آزمون‌های ورودی دانشگاهها رعایت شود و امیدواریم تمامی تصمیم‌گیری‌ها در جهت عدالت آموزشی باشد
شفا آنلاین>اجتماعی>رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر رعایت عدالت آموزشی در آزمون های ورود به دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمد آقاجانی در خصوص تصویب ماده واحده‌ای در مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش سهمیه 5 درصدی ورود به دانشگاه برای خانواده‌های ایثارگران، اظهارکرد: دانشگاه در زمینه پذیرش دانشجو بر اساس چارچوب قانون مجلس و بخشنامه وزارت بهداشت(Ministry of Health) اقدام می‌کند.

وی افزود: سهمیه ابعاد و بحث های مختلفی دارد ولی در هر صورت عدالت آموزشی باید در آزمون‌های ورودی دانشگاهها رعایت شود و امیدواریم تمامی تصمیم‌گیری‌ها در جهت عدالت آموزشی باشد.

دکتر آقاجانی همچنین با اشاره به بحث فضای فیزیکی و پراکندگی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) شهید بهشتی به عنوان یکی از مشکلات مهم دانشگاه، اظهار کرد: برخلاف اکثر دانشگاههای علوم پزشکی کشور که یک سایت مرکزی دارند و دانشکده‌های آنها در یک پردیس مرکزی متمرکز هستند، دانشگاه ما 13 دانشکده و قریب 1400 دانشجو دارد که در 10 نقطه تهران پراکنده هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصلحت دانشگاه حرکت به سمت تمرکز دانشکده هاست، عنوان کرد: پراکندگی دانشکده ها هم باعث افزایش هزینه ها شده و هم رفت و آمد دانشجویان و اساتید را مشکل می کند. از سوی دیگر این مساله بر کیفیت آموزش نیز تاثیرگذار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه برای حل این مشکل چند برنامه در هیات امنا و هیات رییسه دانشگاه مطرح وتصویب شده، گفت: دانشگاه در حال بررسی و پیگیری این مصوبات است. باید ببینیم بر اساس توان و شرایط اجرای کدامیک امکان پذیر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان تاکید کرد: اگر بتوانیم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را از لحاظ علمی به گونه ای توسعه دهیم که از موقعیت و جایگاه قابل قبولی در سطح منطقه‌ای و بین المللی برخوردار باشد، یکی از اهداف مهم شهید بهشتی محقق شده، البته در کنار توسعه علمی و در راستای ترویج تفکرات ایشان در توسعه اندیشه اسلامی و توجه به ارزشهای اسلامی، مصوباتی در هیات امنا و هیات رییسه دانشگاه مطرح است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: