کد خبر: ۲۰۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۷ - 2018July 05
شربت انگور حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و منگنز است
شفا آنلاین>تغذیه>محقق و پژوهشگر طب سنتی نوعی شربت تابستانی که تناسب اندام را برای افراد چاق و لاغر حفظ می‌کند، معرفی کرد.

به گزارش شفا آنلاین، شربت انگور حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و منگنز است.

برای بررسی خواص شربت انگور و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی(Traditional medicine) گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

 مهم‌ترین خواص شربت انگور
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت انگور اظهار کرد: این شربت علاوه بر خاصیت چاق کنندگی،  موجب لاغری افراد هم می‌شود که این مساله به زمان مصرف آن بستگی دارد؛  اگر این شربت در فاصله بین صبح تا ظهر میل شود خاصیت لاغر کنندگی دارد و در صورتی‌که همراه غذا یا پس از غذا مصرف شود، چاق کننده است.

وی درباره خواص دیگر شربت انگور بیان کرد: این شربت برای افرادی که در دوران نقاهت بیماری هستند، بسیار مفید است؛ شربت انگور نقش موثری در درمان ورم کلیه، اگزما(Eczema) و نفریت (التهاب کلیه) دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت انگور برای مادران شیرده بسیار مفید است و موجب افزایش شیر زنان می‌شود، تاثیر چشمگیری در بهبود بیماری‌های قلبی و عروقی و سیستم عصبی دارد.

عظمایی تاکید کرد: شربت انگور ۲ برابر گوشت قرمز در بدن انرژی تولید می‌کند با این تفاوت که بر خلاف گوشت، اوره (اسید اوریک خون) را افزایش نمی‌دهد و  از تصلب شرایین و انسداد رگ‌ها پیشگیری می‌کند.

وی گفت: شربت انگور به علت وجود ویتامین‌های A ، C ، E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی(Safety system) بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: شربت انگور برای تقویت پوست و مو بسیار مفید است و نقش موثری در پاکسازی و تصفیه خون دارد علاوه بر آن به رفع یبوست و بواسیر (هموروئید) و بهبود سیاه سرفه و سل کمک شایانی می‌کند.

عظمایی با اشاره به آرام‌بخش و نشاط آور بودن شربت انگور یادآور شد: این شربت از تنش‌های عصبی، دلشوره، اضطراب و افسردگی جلوگیری می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: