کد خبر: ۲۰۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۷ - 2018July 05
جدیدترین گزارش تهیه شده توسط مدیران بانک مذکور حکایت از آن دارد که با توجه به الزامات اعلام شده توسط بانک مرکزی، مشخص می شود آیت ابراهیمی مدیرعامل فعلی بانک، مجموعا طی سالهای گذشته، 19 فقره تسهیلات از بانک مذکور دریافت کرده که اصل مبلغ پرداختی بالغ بر 220 میلیون تومان است.
شفا آنلاین>بیمه و بانک>جدیدترین گزارش تهیه شده توسط مدیران بانک مذکور حکایت از آن دارد که با توجه به الزامات اعلام شده توسط بانک مرکزی، مشخص می شود آیت ابراهیمی مدیرعامل فعلی بانک، مجموعا طی سالهای گذشته، 19 فقره تسهیلات از بانک مذکور دریافت کرده که اصل مبلغ پرداختی بالغ بر 220 میلیون تومان است.

به گزارش شفا آنلاین:البته این نکته نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که زمان تصویب وام های مذکور متفاوت بوده و طبق لیبه گزارش اخبار بانك، یکی از موضوعاتی که همواره مد نظر رسانه ها و افکار عمومی بوده، تفاوت اعطای وام و تسهیلات خرد به آحاد مردم با وام های دهها میلیونی است که در اختیار برخی افراد قرار می گیرد و همین موضوع باعث شده تا نحوه رفتار بانک های خصوصی و دولتی در این بخش، مورد توجه اهالی رسانه قرار بگیردچراکه هرچند این وام ها قانونی و تحت ضوابط صحیح اداری است، اما به علت همین تفاوت ها، برای بخشی از افکار عمومی حساسیت برانگیز است.


از سوی دیگر، تسهیلات خاصی که در سالهای گذشته به برخی مدیران بانک ها و بیمه های دولتی یا نزدیک به نهادهای مهم کشور پرداخته و با تیتر "وام های نجومی" در کنار حقوق های نجومی مطرح شد، موضوع پرداخت تسهیلات قابل توجه با سود پایین به این مسئولان وابسته به نهادهای دولتی و عمومی را حساس تر کرد.

بر این اساس، بررسی های صبحانه در ادامه پیگیری این موضوع مهم، به بانک انصار رسید. این بانک در آبان ماه سال 1389 با شماره 374528 در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری به ثبت رسیده و از آن سال، به عنوان یازدهمین بانک خصوصی کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

جدیدترین گزارش تهیه شده توسط مدیران بانک مذکور حکایت از آن دارد که با توجه به الزامات اعلام شده توسط بانک مرکزی، مشخص می شود آیت ابراهیمی مدیرعامل فعلی بانک، مجموعا طی سالهای گذشته، 19 فقره تسهیلات از بانک مذکور دریافت کرده که اصل مبلغ پرداختی بالغ بر 220 میلیون تومان است.

این تسهیلات، عمدتا به صورت وام قرض الحسنه (به تعداد 14 فقره) بوده و در کنار آن، 3 فقره ضمانت نامه اداری و دو فقره فروش اقساطی نیز دیده می شود. مدت زمان بازپرداخت وام های قرض الحسنه نیز متنوع بوده و از 10 ماه تا 121 ماه متغیر است. البته عمده این تسهیلات، اکنون تسویه شده اند.

البته این نکته نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که زمان تصویب وام های مذکور متفاوت بوده و طبق لیست اعلامی، از سال 2003 میلادی یعنی 13 سال پیش آغاز شده، اما به عنوان مثال، 2 وام 60 و 42 میلیونی مدیرعامل فعلی بانک انصار، مربوط به سال 2015 است که با فاصله زمانی 18 روز به وی پرداخت شده.


بانک انصار


نکته جالب دیگر موجود در این لیست، خالی بودن گزینه "نرخ سود یا کارمزد" این وام هاست؛ در حالی که در خصوص سایر مدیران این بانک، این بخش از جدول، با سودهای 1، 2 یا 4 درصد پر شده، اما در مقابل نرخ سود وام های مدیرعامل فعلی بانک، عددی دیده نمی شود و تنها اعلام شده برخی از این وام های قرض الحسنه، دارای دوره تنفس هم بوده اند که در خصوص وام 60 میلیون تومان، 4 ماه و فروش اقساطی عادی، 17 ماه اعلام شده است!



صبحانه به زودی به بررسی وام های دریافتی توسط سایر اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد این بانک در سالهای گذشته نیز خواهد پرداخت. سایت صبحانه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: