کد خبر: ۲۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 14
شفا آنلاین-رییس مرکز مدیریت توسعه شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از افزایش حقوق دو تا سه برابری پزشکان و ماماها در اجرای برنامه پزشک خانواده خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر «داوود مقیمی»  افزود: حقوق پزشکان و ماماهای تیم سلامت پزشک خانواده در مناطق برخوردار تا دو برابر و در مناطق غیربرخوردار -به منظور افزایش ماندگاری تیم سلامت در این مناطق - تا سه برابر افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد، می خواهیم با این افزایش حقوق، کسری کمبود پزشکان خانواده را در برخی مناطق کشور جبران کنیم.



** افزودن خدمات دندانپزشکی به برنامه پزشک خانواده

رییس مرکز مدیریت توسعه شبکه بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: خدمات دندانپزشکی به برنامه پزشک خانواده افزوده خواهد شد و بسته خدمات دارویی نیز در این طرح ارتقا می یابد.

مقیمی گفت: همچنین در اجرای برنامه پزشک خانواده به بحث های مراقبت از خود برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیر توجه بیشتری خواهد شد.

 برنامه پزشک خانواده از سال 84 در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر اجرا شد، همچنین عملیات اجرایی برنامه پزشک خانواده در مناطق شهری در استان های فارس و مازندران نیز از سال 91 آغاز شد.

در برنامه پزشک خانواده، هر پزشک تعدادی خانواده را زیر پوشش خود قرار می دهد و با تشکیل بانک اطلاعاتی الکترونیکی حاوی وضعیت جسمانی و روحی مراجعه کنندگان، مشکلات آنها را پیگیری و با توجه به یافته های موجود، در صورت لزوم آنها را به پزشک متخصص ارجاع می دهد.
ایرنا
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
2
16
ماماها متاسفانه در این طرح کشوری تا به الان که دیده نشدن و با بیشترین حجم کاری از کمترین حقوق برخورداربوده اند و در واقع مظلوم واقع شدند و توکلمان به خدا.
پاسخ ها
behjat
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
منم کاملا با نظر دوستمون موافقم.کاش یه ذره به مامایی توجه بیشتری میشد تا حداقل بااشتیاق تر کار کنن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
2
12
کاش میشد حداقل همون اندازه که توی کشور ما به پرستاری وسختیاش اهمیت داده میشه به مامایی فقط یه نگاه انداخته میشد تا دلمون خوش بشه به کار.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
1
10
آقایون حرفهای قشنگی میزنند ولی همش در حد حرف وخواب و خیال باقی میماند.اگر هم واقعیتی باشد به ماها که در مناطق محروم ودور از پایتخت هستیم چیزی نمی رسد.بااین همه کار واز همه مهمتر ساعت کاری که ماماهای تیم سلامت دارند 47ساعت کار درهفته زندگی برامون نذاشته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
4
3
چرا به فکر پزشکایی که جذب نمی شن/ودر سطح شهر زیر 20000نفر هستن/نیستید.چرا قراردادهارو لغو میکنید.اینه اصل44.صندوقهای دیگه طبق چه قانونی این قراردادهارو لغو میکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
0
5
تفاوت بسیار فاحشی بین ماماهای شاغل در طرح پزشک خانواده روستایی و ماماهای پزشک خانواده شهری وجوددارد. ماماهای پزشک خانواده روستایی با مدرک کاردانی ، تک شیفت صبح تا ظهر کار می کنند.. حقوق بیشتری می گیرند .. حجم کاری و مسئولیت کمتری دارند . جمعیت تحت پوشش کمتری دارند.حقوق منظم ماهیانه دارند. مشمول قراداد تبصره 3 ماده 2 هستند و ثبات شغلی دارند. ولی ولی ماماهای پزشک خانواده شهری در درمانگاههای دولتی با مدرک بالاتر دارای تحصیلات لیسانس شیفت کاریشان 8 تا دوازده صبح و 4 تا 8 شب است که اکثر اوقات به علت حضور بیماران در درمانگاه تا ساعت 9 شب سر کار هستند. ثبات شغلی ندارند.قرارداد کارگری دارند حقوقشان هر از 4 ماه ، پنج ماه هر موقع که مسئولین تشخیص بدهند پرداخت می شود... کلیه مراحل ثبت نام تشکیل پرونده و ثبت در سامانه سلامت - تزریقات - پانسمان - سرم - مشاوره قبل از بارداری - مراقبت های بانوان باردار - مراقبت های بعد از زایمان - انجام پاپ اسمیر - مشاوره بانوان در خصوص بیماریهای زنان - صدور فرم ارجاع جهت بیماران - انجام ویزیت پایه و ثبت در سامانه سلامت - انجام طرحهای ملی مثل پایش فشار خون و..... هر کاری که به آنها محول شود را انجام میدهند ..آخر سر هم پزشکان عمومی می گویند مگر ماماها چه کاری انجام می دهند؟؟ چرا باید ماهی 800 هزار تومان به ماما ها پرداخت شود؟؟ تهدید به اخراج می کنند.. عدالت بین ماماهای پزشک خانواده روستایی و شهری رعایت نشده است .. هردو گروه ماماهای روستایی و شهری هردو جزء تیم پزشک خانواده هستند چرا چنین تفاوت فاحشی بین آنها وجود دارد؟؟ یعنی تحصیلات بالاتر - تجربیات بیشتر - حساسیت بیشتر کارها و جمعیت تحت پوشش بیشتر - گستردگی بیشتر خدمات ماماهای پزشک خانواده شهری همه هیچ است ؟؟ یعنی پزشک خانواده شهری بی اهمیت تر از پزشک خانواده روستایی است ؟؟ آیا وقت آن نرسیده شان و جایگاه ماما ها را طی سالهای اخیر نادیده گرفته شده به آنها برگردانیم ؟؟ ماماها داعیه استخدام ندارند چیز زیادی طلب نمی کنند . مطالبه ای ندارند جز اینکه حداقل قراردادشان مثل ماماهای پزشک خانواده روستایی باشد. قانون یکسانی برای هر دو گروه مامای روستایی و شهری باشد .. نمیدانم مسئول این سایت چه کسی است ولی به مظلومیت ابالفضل العباس علیه السلام قسمتان می دهم درد دلمان را چاپ کنید شاید وزیر محترم بهداشت ببینند و تدبیری بیندیشند و فکری به حالمان کنند
ماما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
1
4
جناب ناشناس در مورد تفاوت حقوق ماما و پزشک باشما موافقم ولی در مرد ماماپزشک خانواده شهری و روستایی کاملا مخالفم ... لطفا این تفاوت را در مورد ماما کاردان و کارشناس مطرح کنید... من خودم کارشناس هستم و شاغل در پزشک خانواده روستایی ، اینجور که میفرمایید نیست حداقل در مورد اکثرا نیست چون کار نکردید متوجه نیستید ، این کارا که فرمودید همه را از منم میخواهند و همه انجام میشن + کار پرستاری و دهگردشی های منطقه سیاری و خانه بهداشت و دیگر برنامه های سالمندان، کودکان ، میانسالان، نوجوانانو... با جمعیت 10هزار و تک ماما و با افزایش حقوق هم فقط 200هزار تومان به حقوق زیر یک و پانصدم اضاف شد که هنوز هم به یک و پانصد نرسیده....در ضمن من در یکی از روستا های محروم رودبار جنوب مشغولم. فکر نکنید چون شهری و کارشناس هستید دارید همه مسئولیتی با حقوق کم انجام میدهید!!! همه جای ایران اینجوریه!!! هیچ اهمیتی به حقوق ماما یلی از مشاغل دیگر متاسفانه داده نمیشه...
در ضمن من نمیدونم تفاوت حقوق ماما کاردان و کارشناس چقدره؟؟؟ ولی اعتراض شما بیشتر به این تفاوت مناسب میدونم.
ماما مشهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
1
6
با سلام این تفاوتها که شما میفرماید در برابر تفاوت دریافتی پزشک و ماما هیچ اند.قرار بود در طرح تحول حقوق ماما ها هم افزایش پیدا کنه که فقط تمام بودجه مربوطه به پزشکان تعلق گرفت.پزشکانی که تا دو سال قبل تقریبا دو برابر ماما ها در یافتی داشتند حالا تا ده برابر یک ماما حقوق میگیرند .در مرکز بهداشتی که بنده کار میکنم پزشکانی که برای دو ونیم میلیون تومان با عشق و علاقه کار میکردند حالا نزدیک به ده میلیون دریافتی دارند .ولی سایر اعضا تیم سلامت که بدون اغراق هشتاد درصد کارها را انجام میدهند با افزایش حقوق دویست تومانی استثمار میشوند.این نگاه یک سویه صنفی که از جانب تصمیم گیرندگان غالبا پزشک انجام شده باعث یاس و ناامیدی در تیم سلامت شده است.آقای وزیر باصطلاح مردمی هم که توجهی ندارند.این طرح برای ماندگاری پزشکان و ماماها در مناطق محروم بود که سر از مناطق روستایی نزدیک شهرها هم در آورد و آن هم فقط برای پزشکان!حقوق یک پزشک را در یک مرکز خصوصی داخل شهری با آنچه امروز این عزیزان در یافت میکنند مقایسه بکنید تا متوجه اشتباهی که تصمیم گیرندگان کردند بشوید.ای کاش همه تیم سلامت را به یک چشم میدیدند.به امید روزی که وقتی برای یک صنفی یا گروهی قرار است تصمیمی گرفته شود از نمایندگان انها هم نظر خواهی شود ولو صوری و برا ی کسب مشروعیت!
مها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
0
7
با سلام دوستان نگران دریافتی خود نباشید مشکل من حادتر از اون چیزیه که تصور میکنید به من اون اضافه حقوق تعلق میگیره و به حسابم هم میاد اما بتید دو دستی تقدیم کس دیگری کنم که در این سیستم بیمار پارتی دارد تا حرف بزنی تهدید به اخراج میشی جای 4 نفر کار می کنی و آخرش از حق بچه ای که تو خونه تنها مونده و تو کیلومترها ازش دوری رو این طوری از چنگت در میارن مشکل کاردان وکارشناس و شهر و روستا نیست مشکل اون مسولین.......... که چند نفر استخدام می کنن با ردیف روستایی بعد میبرن تو دل شهر بعد امثال من باید جورشون بکشه بهداشت خانواده و مامای رسمی و واگیر و جدیدا دارویار بعد همه اینها رو یک تنه انجام بدی ودر آخر پایشت کم میدن و تازه باید تقدیم نور چشمی ها کنی خدایا عدل وانصافی که اینها ازش دم می زنند کجاست ما بریم کمی از نزدیک لمس کنیم........
ماما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
2
5
با سلام
منم کاملا با نظر دوستامون موافقم.کاش یه ذره به مامایی توجه بیشتری میشد تا حداقل بااشتیاق تر کار کنن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
1
8
خوش به حال شما حداقل دویست هزارتومان به حقوق شما اضافه شده،ماکه خیلی بدبختیم دریغ از یه قرون،یکی نیست به این وزیر مثلا مردمی بگه کجاس افزایش حقوق دو تا سه برابری؟؟؟!برای من و همکارام در برف سنگین وسرمای شدیدو شرایط سخت کاری؟
پاسخ ها
1376
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
ای جاااااااااانم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
1
8
هر چی می کشیم از دست اوناییه که اون بالا نشستن ودل خوش دارن و جیب پر از پول.که همچین تصمیمات غیر معقولی می گیرن وگرنه وقتی صحبت از تیم به میون میاد این همه تبعیض بین ماما وپزشک واقعا بی معنیه !!!!!!!!واقعا اگه مامای تیم سلامت نبود همین پزشکای تیم سلامت می تونستن دریافتی اینقدر بالا داشته باشن؟ما بقی پرسنل مراکز باید چکار می کردن وظایفشونو باید سر کی می ریختن؟
zahra
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
1
3
با نظرات دوستان کاملا موافقم . دست دل ماماها به کار نمیره همینه که مرگ ومیر زایمانی انقد زیاد شده با این حقوقی که میدن از سرشون هم زیاده
عسل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
1
4
واقعا این نهایت بی انصافی هست که حقوق پزشک چند برابر شده ولی ماماها نه.این بی عدالتی را مسئولین باید جواب بدهند.عدالت حضرت علی کجارفت
سیما
|
United States
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
1
4
واقعا از این همه بی عدالتی خسته شدیم.ای آقای وزیر ماماهاتا کی یاید این همه تبعیض رو تحمل کنن.؟اگه اینجوری پیش بره ضررش متوجه خانم های حامله ی روستایی خواهد بود که تمام امیدشان به ماهاست.چون هیچ انگیزه ای برای کار کردن برایمان نمانده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
1
5
کارانه سه ماه اول 93 رو برای پزشک مرکز مون 20میلیون واریز کردن واون وقت برای من ماما 360 هزار تومان .فقط دارم دیوونه میشم همین .همه کارای مرکز رو هم من انجام میدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
0
4
بعداز گذشت 9 سال کار در بیمروستایی با اون حجم کار بالا خطرات جاده های روستایی مشگلات فضای فیزیکی خانه های بهداشت سپری ک ردن جوانی هنوز از امنیت وثبات شغلی برخوردار نیستیم .با حقوق کمتر از حتی بهورزا حتی پول لباس و.....به ما تعلق نمی گیره هر روز اعتهای طولانی خارج از خانه دوراز خانواده ایم مسولین باید فکر اساسی کنند ماماها دارند زیر بار کار زیاد ودرآمد ناچیز از بین میروند اگرچه پوشه گسترش پراز اسم متقاضی است ولی این طرز فکر شرعی وانسانی نیست ما تحصیل کردیم مفید واقع بشیم وخوب زندگی کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
0
3
ماماهای بیمه روستایی تبریز با 9 سال سابقه کار وماندگاری در روستاهافقط 1/100000تومان حقوق می گیرند وروزانه 8 ساعت کار می کنند وزی محتو بهداشت لطفا عنایت فرموده نسبت به بهبود شرایط کاری ما رسیدگی فرمایید باتشکر واحترام.
مامای بیچاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
1
4
چرا اینقدر ماماهای پزشک خانواده مظلوم واقع شدن با یه حقوق اندک و کار تا ساعت هفت شد تو روستا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
1
3
از وقتی حقوق پزشکا افزایش فاحش پیداکرده اخلاق ورفتارشون ورابطه شان با بقیه بخصوص ماماها فرق کرده به بقیه به چشم ابزار برای رسیدن به اهدافشون نگاه می کنن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
0
3
مامای بیمه روستایی با تحصیلات لیسانس در8 ساعت کار با اون حجم کار وسابقه از کارمنداي رده پایین تر با ساعت کار کمتر در شهر حقوق کمتری دریافت میکنه وزیر محترم لطفا عنایت کنه ورژن 15 باید از نظر جمعیت ساعت کار وحجم کار باید اصلاح بشه در ضمن ماماها کارهای زیادی در آن واحد مثل پذیرش تزریقات پانسمان رسیدگی به مادران باردارتنظیم خانواره طرح سبا مشاوره آموزش عمومی مدارس سالمندان سلامت زنان پاپ اسمیر ...... انجام می دهند که واقعا سختی کار زیادی دارد وباید مد نظر قرار بگیرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
0
3
باسلام منم کاملا با نظر دوستان عزیزم موافقم ماماه با این همه حجم کاری حقوق فوق العاده ناچیز دریافت میکنن تورو خدا اقای وزیر به درد دلامون گوش بدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
1
2
سلام خانم مامان عزیز آیا شما کار میکنید یک میلیونو 4 هزار تومان هم حقوقتانه ، حتی انقدر بیکاری که سبزی پاک میکنید ، خودم به عین دیدم ، حقوقتون زیادیه
ماما روستایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
0
2
سلام من از شروع طرح پزشک خانواده روستایی تدوی اینطرح کار کردم ..خانمهای مامای شهری باید بدونن که کارشون مگر به غیر از پشت سییتم نشستن ونهایتا یه تزریق هست!کارهای ما بسیار سخت وپرمسیولیته واصلا قابل مقایسه با شما نیست.وحقوق ما نسبت به کثرت کارامون بسیار اندک است در ضمن مارو با خودتون مقایسه نکنید ما9سال سابقه کار داریم .بلهههههه
ماما بیمه روستایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
0
3
سلام واقعا حقوقمان کم تو ا خدا به داددل این قشر زحمت کش برسید کسی نیست برای رضای خدا به دادمان برسد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
0
2
.................. ایشان حتما ازاوناییه که تو خونه میشینه سرکار نمی ره ولی حقوق میگیره !و..........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
0
2
کار در روستاهای دورافتاده رفت وآمد توی جاده های خاکی پر پیچ وخم در زمستان وتابستان ماندن در برف کار در اتاق های سرد نداشتن سرویس بهداشتی مناسب آب حتی گاهی برای شستن دست ها کار در فضای پر از مگس ....واقعا جای بعضی ها خالی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
0
2
کار در کنار پزشکایی که دایمبا رفتار وگفتا ر نامناسب ودور از شان شخصیت ما رالگدمال می کنند آنقدر آسان نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
0
2
چرا مینویسید حقوق پزشکان و ماماهای خانواده 3 برابر می شود . لطف بنویسید نسبت حقوق ماما به پزشک حداقل یک به یازده می شود
بي نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
3
1
متاسفم كه همكاراي محترم ماما بايد خودشون رو با پزشك مقايسه كنند. نميدانند كه وقتي با همين حقوق پايين خيلي ها با مدرك ليسانس كاري ندارند و خودشان با ٢ سال تحصيل در دانشگاه وارد بازار كار شده اند. بايد از دولت متشكر هم باشند.
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
0
2
چه جالبه من کارشناس هستم و توی یه منطقه محروم استان اصفهان کار میکنم اخرین دریافتی من یک میلون و صد بوده به جز افزایش 18 درصدی حقوق اول سال دیگه افزایش حقوقی نداشتم ولی حالبه که اعلام میشه الان کمترین حقوق ماما طرح مزشک خانواده یک میلیون و 500 هستش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
0
2
با سلام منم یکی از ماماهای مشغول در طرح پزشک خانواده هستم. واقعا کسی نیست که صدای مارو بشنوه و رسیدگی کنه . تمام بار مسئولیت این طرح به دوش ماماهاست از ثبت بیمه و انجام ویزیت پایه و ثبت انها در سیستم و تزریقات و خدمات مامایی و تمامی غربالگری ها و طرح هایی که هر روز به اونها اضافه میشه در قبال 650 هزار تومان ماهیانه اونم برای 2 شیفت نه تک شیفت بدون بیمه و پشتوانه کاری . کجای این عدالت برقرار شده؟ در صورتی که حتی برخی پزشکان به خودشون اجازه میدن به ماماها اهانت هم کنند و هیچ کس دفاعی از حقوق ما نمیکنه؟ اعتراض به ظلم و توهین و بی ادبی پزشکان به ما هم جوابی جز این جمله که میندازمت بیرون متقاضی کار زیاده نداره .... تو تمام رویاهاشون میدیدن که پزشک عمومی ماهیانه اینقدر پول بگیرن؟؟؟؟ تازه کار منشی و همه چی رو هم میندازن گردن ماما که مبادا یک قرون پول منشی و .... بدن . از وزیر بهداشت و مسئولین نظام مامایی و هر کسی که مسئول نظام سلامته تماما جامعه مامایی خواهش میکنن یکم به مشکلات ماماها به طور عملی نه در حرف رسیدگی کنند خواهش میکنیم به رفتار پزشکا با ماماها نظارت کنید خواهش میکنیم ماماها رو در طرح پزشک خانواده شهری مثل ماماهای روستایی بیمه کنید ما هم نیاز به بازنشستگی داریم ما هم حقوقی داریم که تماما چشمتون رو به روش بستید...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
2
1
فکر می کنید در بیمه روستایی رفتار پزشکا با ماماها خیلی خوبه اونا هر اهانتی به ما می کنن وهر طوری شخصیت ما رو خورد میکنن بعداز ساعت کاری همه پرسنل می رن وماما وپزشک حتی اگر مرد باشه تو یک خانه بهداشت دور افتاده تنها می مانند ویا ماما خودش تنها می مونه وماشین برگشت نمیدن تا ساعت 3/30 بشه ماما بمیره هر اتفاقی بیفته باید قانون اجرا بشه .برای یک ساعت مرخصی ساعتی یا هر مشگلی که پیش بیاد نتونیم بمونیم باید آژانس شخصی بگیریم سرویس نمی دن حدود 250000ریال که معادل هزینه یک روز کاری میشه خرج میشه .
مامای ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
3
3
قرار نیست مامای شهر و روستا،کاردان یا کارشناس و... با هم دعوا کنیم.ما همه ماماییم و اجحاف در حق همه ما در حال انجامه.ما باید پشت هم باشیم تا شاید صدای ما رو بشنون.کار پزشک خانواده 80%بهداشته ک همه ی این کار رو ما انجام میدیم.حتی کار بهداشتی پزشک ها رو.ولی متاسفانه افزایش حقوق فقط برای پزشک اعمال شد.پزشک های ما چیزی حدود 9تومان ماهیانه میگیرن.
یه خواهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
3
2
سلام من هم با دوستان موافقم ما ما ماها باید پشت هم باشیم چه کاردان چه کارشناس چه ارشد. ما. همه زحمت هارو میکشیم بعد پزشک حقوق میگیره ما نمیگیم حقوقمون مثل اونا باشه ولی نه ۱۰ برابر اختلاف به خدا ظلمه چون ماهه همه خلنم هستیم ای طوریه اگه. واقعا دارن حقوق زنان رو زیر پا میزارن تورو خدا حالا که اولشه همه باهم بریم جلو حقمون رو بگیریم برای وزیر بهداشت نامه بدیم شاید اصلا خبر نداره تو رو خدا پشت هم باشیم خواهر ها....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
3
2
چه مملکتی میشه دکتری که10میلیون بگیره مامایی که تا دیروز کار نداشت امروز حقوق چند میلیونی میخواد ...
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
2
0
معلمان از همه مظلوم تر واقع شدن...



حقوق میلیونی میگیرین باز چی میخایین ای پزشکان و پرستاران..
مامای روستایی پزشک خانواده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
1
2
باسلام آقای وزیر میشه یکم به ماماهای پزشک خانواده که نه سال دارن بدون هیچ اعتراضی خدمت میکنن باشین.اخه انصافه نه سال قراردادی باشیم جای چهار نفر47ساعت درهفته کارکنیم اونوقت حقوقمون 1به11پزشک باشه وهرچی کارانه واضافه کاری برای پرسنلی باشه که ساعت کاریشون 35درهفته است تامیخواهیم درمورد اضافه کار سوال کنیم میگن شما قرارداد پزشک خانواده هستین به شما تعلق نمیگیره آقای وزیر لاقل درمورد ساعت کاری کارمندان پیمانی ورسمی شهرهای گیلان هم یه نظری بندازین ببینید آیا حقوقی که میگیرن حلال هست یانه.
ماماهای بیمه روستایی استان گیلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
1
1
سلام چرابین ساعت کاری پزشک خانواده وسایر پرسنل مراکز بهداشتی درمانی تفاوت 12ساعته .ساعت کاری پزشک خانواده 47درهفته یعنی پنج روزهفته4-8وروز پنج شنبه3-8هست .اونوقت سایر پرسنل شهرستانهای استان گیلان به جز دویاسه شهر پنج روز 2-8وروزپنج شنبه 1-8یعنی 35ساعت در هفته بعد حقوق 44ساعت وکارانه -اضافه کار میگیرن .اونا که کاراضافه تر انجام نمیدن .درحالیکه ماماها 47 ساعت درهفته کار میکنن بدون اضافه کار وکارانه واز همه مهمتر بدون افزایشی که قرار بود همراه پزشکا زده شود حالا خودتون قضاوت کنین که حق باکیه ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
2
0
شما کتابدارا رو نمیدونید چه وضعی دارند، بخدا خیلی مظلوم واقع شدند.........
امیر طاها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
0
4
من نمیفهمم برخي این پزشکا که سوادشون از بهیار ها هم کمتر چطور باید اینقدر حقوق بگیرند . درضمن برخي هاشون که ........
ا همه کارها رو پرستارها انجام میدن .اصلا پزشکا باید حقوقشون زیر یک میلیون بشه . مخصوصا پزشک های خانم که اونها رو باید کلکسیون کرد
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
1
0
این حقوقا نوشتین که خیلی خوبه من ماما خانواده شهری هستم و 400 حقوقمه
ماماهای بیمه روستایی استان گیلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
0
1
باسلام یکم به فکر ساعت کاری پرسنل پیمانی ورسمی کارمندان بهداشتی استان گیلان که باید تا14:45باشین ولی اکثراتاساعت 13:30هستند فقط میگن پرسنل پزشک خانواده باید تا16بمونن.
مامای مظلوم پزشک خانواده روستایی
|
United Kingdom
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
0
1
خانم های مامای شهری با سابقه اندکتون با نشستن پشت میز خودشم توی محیط شهری خودتون رو با مامای روستابی مقایسه نکنید چون اصلا کار شماها با ما قابل قیاس نیست ما ها انفدر توی مناطق صعب العبور خدمت کردیم که از دیسک ستون فقرات و آرتروز پا و...هر دردی رو گرفتار شدیم صبحها با مینی بوسهای اهل بوق یک ساعت و نیم میریم تا به محل کارمون برسیم 200 هزار تومن هم هزینه مینی بوس بعد که رسیدیم قلنجهامون رو نشکسته سوار ماشین های قراضه اداره میشیم میریم دهگردشی اونم توی راههای خاکی که کمترین مسیرمون 40 کیلومتره بعدشم باید هم قبض بدیم هم دارویاری کنیم هم مامایی هم کار بهداشت خانواده هم تمام کارهای مرکز اونوقت پزشکمون بگیره 12 میلیون سه تا هم پزشک داریم هرکدوم 12 میلیون اونوقت به مامای همون درمانگاه که 15000هزار جمعیت تحت پوششه بدن 1 تومن در مقابل پول 3 پزشک که میشه36 میلیون.توی مرکز حقوق بقیه واحها رو هم 200 تومن افزایش دادن ولی ماماها رو نمی دونم چی حساب کردن نه پول لباس میدن نه کارانه ونه پول زحماتشون رو بله توی پزشک که میشینی همه کارهات رو ماما انجام میده و بدون ماما عملا یه مهره هیچی نبایدم از ما بیشتر بگیری خدا جزای کسی که حقوق پزشکها رو زیاد کرده بدهد چون کلا دیگه روحیه ای واسه ماها نمونده
پری
|
France
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
2
0
شما ماما ها چرا انقد خودتونو با پزشک در یک سطح میدونید شما 4سال درس خوندید با یه لیسانس در ردیف سایر رشته ها هستید .همون منشی که ازش حرف میزنید خیلی ها با لیسانس منشی هستن ،اونوقت شما ادعا دارید بهتون بگن خانم دکتر و حقوق اندازه یه دکترو بهتون بدن.چ خوش اشتها هم هستید خب معلومه کسی که اون همه زحمت کشیده درس خونده و دکتر شده باید سهمش از شما ها بیشتر باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
2
0
سالهای تحصیل طولانی پزشکان به یک کنار. مسولیت سنگین و حجم بالای بیماران و پوشش گروههای هدف(فشارخونی ها،اعصاب و روان،دیابتیها)، ویزیت دوره ای دانش اموزان، مراقبت پیش بارداری، بارداری و پس از زایمان، معاینه زیر ده روز نوزادان، پیگیری کودکان مراقبت ویژه، ویزیت سالمندان، مراقبت بیمارن تالاسمی، سلی و بهداشت محیط و ... و،.، اینها گوشه ای از وظایفه یه پزشکه! شما ماماها حقوقی که میگیرید در حد کارتونه . وظایفتون قابل قیاس با پزشک نیست که در حد پزشک حقوق طلب میکنید.
سابقه کار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
0
1
سلام .فکری به حال استخدام یا شرایط بهتر نیروهای قراردادی بالای 8 ساله کاردانها وکارشناسان پرستاری .ازمایشگاهی مامایی بهیاری رادیولوزی ونیروهای ....که به صورت قراردادی در طرح پزشک خانواده انجام وظیفه می کنند بکنید این نیروها در این مدت با حقوق کم ونداشتن امنیت شغلی در مناطق دور هنوز در حال انجام وظیفه هستند از شما مسولین محترم می خواهیم فکری به حال استخدام ماه بکنند متشکرم
مامای روستا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
0
1
تو رو خدا به داد ماماهای قراردادی روستای برسید داریم دیوونه میشم امنیت شغلی هبچ نداریم کمکمون کنید نمایندگان مجلس و وریر محترم که به فکر همه هیتید الا ماماهای روستای بدبخت که نمیدونم مرتکب چه گناهی شدیم که داریم اینجور تاوانش رو میدیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
0
1
محور کار عملی در خانه بهداشت ماماست تشکیل وکنترول پیش از بارداری باردار بعداز زایمان تنظیم خانواده پاپ اسمیر معاینات پستان واژینال تزریقات پانسمان پذیرش مشاوره آموزش سبا که هیچکدام را نه می توان به بعد موکول کرد یعنی یک ماما علاوه بر کار فراوان خودش درآن واحد کار چند نفر دیگر را هم انجام می دهد که واقعا باعث خستگی روحی وجسمی او می شود درحالی که مریض بالای تخت ژنیکولوژی برای معاینه خوابیده چند نفر با قدرت درب اطاق مامایی رابرای پول قبض تزریق پانسمان و... میکوبند که استرس زیادی هم به ماما وهم بیمار روی تخت واردمیشود همینطور در موارد آیودی گذاری کنترول مادران باردار که باید دقیق و با فکر آزاد انجام شود.درموارد فوق تنها کار پزشک مهر وامضاست کارهایی که به آنها سپر ه شده اگثرا صوری است به غیر ویزیت بیماران سرپایی بقیه همه صوری است واقعا انجام نمی شوند فقط درموارد نزدیک پایش شروع به پرونده سازی ونوشتن پرونده های به اشت محیط روان..... می کنند ویا پرونده های کاری ماماها را پرمیکنند نوشتن پرونده های سبز هم اکثرا در خانه ویا توسط افراد غیر انجام می شود شاید تحصیلات ماما از پزشک کمتر باشد ولی ماما از پزشک بیشتر در قبال ما در باردتروکارهایی که به او سپرده شده احساس مسولیت میکند ورنج بیشتری میکشد برخی پزشکا فقط ادعا دارند نه کار بلدند نه سواد دارند نه کارمی کنند فقط تنها هنرشان زبان تلخشان است واینکه دایم به علت پزشک بودن وسرپرست بودن دراداره مامای بیچاره زحمتکش را یر سوال ببرن یا جلوی ارباب رجوع وبهورا به او اهانت کرده شخصیتش را خورد کنند بهت است وزیر محترم بهداشت عنایتی به ماماها بکند وآنها رآز اینهمه بی عدالتی وظلم و ستم نجات دهد درست است ما نیروی خرید خدمتیم ولی زیر این پرچم بدمیا آمده رزگ شده درس خوانده وبرای امرار معاش از اه حلال وخدمت به ملت خودمان جامه پوشیده ایم با تشکر از کلیه عزیزانی که به دردودل ما گوش داده وبه مشگلات ما رسیدگی می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
0
1
یکی از مشگلات جدی ماما ها برای حل مشگلات نبود کادر مامادرسیستم گسترشه ما به هر جا مراجعه می کنیم مسول پزشکه واز پزشک وحقوق پزشک دفاع می کنه مانیاز به واحدی داریم که وقتی دچا ر مشگل می شویم با آسودگی به آنجا مراجعه کرده خیالمان راحت باشد فردی .ه آنجا پشت میزه برای این آنجاست که به مشگلا رسیدگی کند نه اینکه از در وارد نشده ویا پشت تلفن خشکمان بزن خانم کتر ایناست دنبالت نفرستادهاند نمی خواهی مجبور میستی نیا همین حرفو جدیدا پزشکا هم یاد گرفتن مثل اینکه فقط .ار برای آنهاست برای ما هیچ حق وجقوقی در نظر نمی گیرند احترامی نمی گذارند گسترش باید خانه ما باشد پشتیبان ویاور ما باشد باید کادر با حوصله وخونسرد داشته باشد ودر مشگلات منطقی برخورد کند وزیر محترم عنایت کنند ما سالها در جاده ها روستاهای دور افتاده زیر بار کار سخت در حال فرسودگی هستیم بدون اینکه برای آینده شغلی خود امنیتی داشته باشیم واقعا بعد ایهمه کار وخدمت آینده ما چه خواهد شد آیا وقتی نتوانستیم این سختی کار ومشگلات را به علت افزایش سن تحمل کنیم باید خانه نشین بشویم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
0
1
کار همه پزشکا در بیمه روستایی از نظر فرایندها مشترکه ولی درگورد ماماها ایطور نیست ماماها درخانه های بهداشت .ارهای پذیرش تزریقات پانسمان سبا ... دارند درضمک دهگردش راه دور جاده های فرعی در تابستان وزمستا ن هزینه زیاد رفت امد در م اقع مرخصی ساعتی وامکانات فضای فیزی.ی نامناسب خانه های بهداشت که اصلا با کار دبعضی مراکز باجمعیت زیاد که دارای پذیرش تزریقاتانسمان مجزا امکانات رفای بیشتر که اکثرا در شهرهای کوچک ویا نزدیک مرکز واقعند قابل مقایسه نیست حتما یباید این مشگل به صورت یکسان سوزی جمعیت وگردشی کردن کار افرادی که در روستاهای دور باشرایط .ارسخت ولی ممعیت پایین کا ر می کنند حل شود کار هردو گروه سخت است یکی با عیت زید ویکی با انواع کار زیاد ولی عدالت باید بگونه ای رعایت شود که حق هیچ کس پایمال نشودبا تشکر از مسولین


 
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
0
1
موقع پایش یک مامای بیمه روستایی کارشناسا در مورد اینکه ماما حتما مراجعینو معاینه برست وواژینال کرده صدای قلب جنینو گوش داده .....آموزش داده پسخوراند گرفته با بیشتر مراجعین مصاحبه می کنه البته یک ماما آنقدر در قبال کارهای خطیرش احساس مسولیت می کنه واین کارها را نمی توان سرسری گرفت ویا به بعد موکول کرد باید ان زمان مراجعه انجام شوند یا وقتی کسی برای گرفتن قبض پذیرش مراجعه می کنه ویا تزریق پانسمان اورژانس داره کار باید فورا انجام بشه مامای بیچاره باچندین دستی که برای کارای مختلف درازشده واعصابش شدیدا متشنج شده وتمرکزشو برای انجام کارای اصلی از دست داده.حجم کار در آموردماماد آن واحد خیلی زیاده برای پذیرش خانه بهداشتی که روزی حدود چهل پنجاه نفر ارباب رجوع ماما پزشک داره حتما کادر پذیرش مجزا لازمه این با در نظر گرفتن هیچ پول وضریب برای ماما جبران نمیشه چون کار جای چند نفر از نظر جسمی وروحی به او آسیب میرسونه وباعث نارضایتی مردم پشت درب اطاق مامایی هم می شه وزیر محترم عنایت کنند وقتش رسیده پذیرش باید از کار ماما حذف بشه تا مامابتونه به وظایف خطیرش بیشتر برسه ومفید واقع بشه وبتونه نقش خودشو در مراقبت وحفظ سلامت مادروجنینو......ایفا کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
0
1
متاسفانه با توجه به اینکه بیشترین حجم کاری پزشک خانواده بر دوش مامایی تیم سلامتی هست افزایش حقوق بسیار ناچیز میباشد ودر مقایسه با پزشکان واقعا در حق ماما اجحاف شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
0
3
متاسفانه دیدید مسولین درطرح پزشک خانواده چه شهری چه روستایی به مامایی دید مثبتی نیست وکارمامایی کم ارزش دیدن وگرنه دلیلی براین همه تفاوت حقوقی بین پزشک وماما وجود نداشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
0
1
از مسولین محترم بویژه جناب وزیر محترم بهداشت تقاضا می نماییم به سختی کار ماماهای بیمه روستایی نیز مثل پرستارها وپزشکها توجه بیشتر نمایند مضاف براینکه ماما مجبور است کار چند نفر را انجام دهد ساعت کار طولانی دارد هیچ پاداش اضافه کار پول لباس ... دریافت نمیکند از مرخصی استعلاجی نمی تواند استفاده کند وتا زمانی که جان در بدن دارد وسالم است می تواند این کار سنگین چند نفره را با حقوق اندک انجام دهد وآینده شغلی مشخصی ندارد بعداز 9 سال کار وخدمت در این شرایط شاید وقت آن رسیده فکری به بهبود وضعیت شغلی درامد وآینده این قشر زحمت کش گرذ د باتشکر زحمات کلیه دست اندرکاران که مشتاقانه به درد دل ما گوش داده وما را یاری می کنند.
مامای رستایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
1
امروز بهمن هزا وسیصد ونودو سه است ویازده ماه از تاریخ خبر افزایش حقوق ماماها گذشته است ...شما خودتان بگویید به کجا شکایت بریم کاش نویسنده این خبر جرئت عذر خواهی از ماماهای رنج کشیده را داشت .....کاش.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
1
سلام من الان دانشجوی مامایی هستم وقتی این همه بی عدالتی را میبینم دیگر رقبتی برای ادامه تحصیل ندارم نه تنها من بلکه دانشجو های دیگر مامایی همین احساس را دارند... قکر کنم اینجوری پیش بره هر روز از تعداد ماما های وظیفه شناس کم بشه و هیچ اشتیاقی به ادامه تحصیل در این رشته نباشه ... با وجود دروس سخت و کارآموزی های سنگین در بیمارستان حتی در بخش های متفاوت که شاید ربطی به رشته ی ما نداشته باشه ادامه میدیم اما این دیگه خیلی داره بی انصافی میشه کاش یکم وجدان و منطق وجووود داشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
0
1
علی رغم فرستادن نامه از وزارتخانه به دانشگاه ها خبر مناسبی برای افزایش حقوق ماماها نشد وافزایش اگر قرار باشد با اون فرمول ومطابق اون جمعیت باشد خیلی ناعادلانه بوده وبه بیشتر ماماها تعلق نمی گیره وزیر محتر لطفا به این مسله توجه بیشتر نمایند تاحق ماماها ضایع نشود چرا برای ماماها بآین حجم کاری باید چنین جمعیتی تعرف گرذ د .ماماها چقد ر باید کار کنند چقدر باید استرس بکشند تازه از مهر حساب کردن تفاوت وگذاشتن پایش خود یک بی عدالتی است یک ماماچطور کنار کار پذیرش تزریق پانسمان می تواند تمرکز دقیق وصذرصد روی کارهای خودش داشته باشد اصلا انرژی ندارد درآن ساعت کاری طولانی با رفت آمد در آنن جاده ها ومسافت ها در شرایط نامناسب فیزیکی خانه های بهداشت وکار با پزشکانی که خیلی از آنه اخلاق رفتار درستی ندارند وبه ماها به چشم زیر دست خود نگاه کرده وشخصیت او راخورد میکنند کار کند اینها واقعا مشگلاتی است که باید فوری حل شود ماماگناه نکرده ماماشده اینکه امکان جذب وکار درواحد دیگر نبوده وواردبیمه روستایی شده دلیل نیست ایطور بآو رفتارشود ماجای چند نفر کار می کنیم ولی پول یک نفر رابه زور به ما می دهند از مقامحترم ریاست جمهور ووزیر محترم تقاضا می گرذ دبه مشگلات مابیشتر توجه نمایند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
0
1
چطور شد حقوق پزشکارو فورا با تفوتش از اول سال اجراکردن حساب کردن دادن ....مگر ماماهااز اول سال کارنکردن ازمهر کارکردن!
ماما
|
France
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
0
1
باسلام آقای وزیر الان بااین نامه ای که اومده برای افزایش حقوق ماماهای بیمه ی روستایی به جای اینکه یه دلخوشی باشه برای ادامه کارشون بیشتر دلخوری پیش اومده میان ماماها چرا این تفاوت قائل شدید لااقل حقوق هارو مساوی میدادین اونوقت برحسب کار بیشتر یا کمتر روی کارانه شون یه حسابی میکردین وزیر بهداشت خواهشا میکنم در نحوه ی پرداختی ماماهای پزشک خانواده روستایی یه تجدید نظر بفرمایید چون کارهای گسترده است وتقریبا همه ی واحدهارو پوشش میدن ولی توی ضریبی که دادین هیچی حساب نمیشه چرا ؟چرا؟چرا؟اینقدر تفاوت پس کی میشه ماما به حق قانونیش برسه؟
بدون نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
0
1
همیشه درحق ماماها اجحاف شده مامایی که کار سخت دارویاری پذیرش انجام میده وهرروز همراه پزشک به روستاهای دوردست میره هیچ ارزشی براش قائل نیستن واز افزایش حقوق هم خبری نیست خواهش میکنم رسیدگی کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
0
1
وزیر محترم بهداشت چرا حتی حق بیمه کارفرماکه معادل 360000تومان است ازحقوق ناچیز مامای بیمه روستایی کم می شود وچرا درساعت کاری مشترک 8ساعته افزایش حقوق به جمعیت 70000تعلق می گیرد جمعیت ما به دلیل پوشش روستاهای با پراکندگی بیشتر که خانه بهداشت مجزاداشته وزنان بویژه مادران امکان دسترسی به مرکز راندارند کم می باشد کاردرایناطق پرخظرتر وپرمسولیتتر وارباب رجوع بیشتر دارد اکثر شان بیسواد بوده وانرژی زیدی صرف آموزش ومراقبت از آنان می شود وبه علت مشگلات فرهنگی مراقبت ها پیگیری وآموزش وحفظ سلامتی زنان ومادران به مراتب مشگل تر می باشد اگر مانباشیم آنها به جایی مراجعه نمی کنند واین خیلی خطرناک هست ماحتی به دلایل فوق نمی توانیم مرخصی هم برویم .ازطرف درمواقع ضروری جهت مرخصی ساعتی به ماوسیله برگشت ویا رفت داده نمی شود وهزینه شخصی معادل300000ریال برای فرضا یک ساعت مرخصی باید متحمل شویم که تقریبا معادل یک روز کاری است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
0
1
وزیر محتر ماماها رادریاب این قشر زحمتکش تحصیل کرده نیاز به کمک دارند کار زیاد حقوق کم ساعت کار زیاد آنها راخسته وفرسوده کرده لطفا به مشگلاتمان بیشتر توجه کن بعد اینهمه سال خدمت وکار باحقوق پایین وقت آن رسیده به ثبات شغلی برسیم وبقیه عمرمان راباخیال راحت کارکرده زندگی کنیم یکی از همکارانمان به علت استرس زیاد دچار کانسر برست شد بقیه از کارونوشتن زیاد دچار آرتروز گردن ومفاصل شده اند خیلی ها مشگل خانوادگی دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
0
1
باعرض سلام وخسته نباشید حضو ر دست اندرکاران محترم بیمه روستایی 10 سال است به ماپول لباس تعلق نمیگیرد.بعد این همه دوندگی حقوق ماماها بخصوص درجمعیت زیر 7000 نفر افزایش مناسبی نداشت آیا نیاز به لباس وکفش نداریم بااین وضع تورم بیشتر این حقوق به هزینه لباس کفش پاره شده در راههاومحل کار ونهار وصبحانه وهزینه رفت آمد میرود چون وسیله همیشه دراختیار مانیست آیا غذای کارمنند درشیفت بعدازظهر نباید داده شود .از تبریز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
0
1
یکی نیست بگه پزشکا برای چه کاری این همه پول می گیرن در حلی که کار اصلی رو ماما انجام میده با بهورز .مریضا رو ماپیگیری می کنیم آموزش میدیم مشاوره کرده راضی میکنیم برن آزمایش پاپ اسمیرو... تشکیل پرونده میدیم مهایناتربالینی برست واژینال می کنیم آخرسر می فرستیم پزشک فقط یه مهر بامنت میزنه واسمش میمونه مسولیت داره تاسقف درس خونده مانباشیم مادرای باردارمراقبت نمیشن مشگلات زنان قبل ودوران بارداری وپس از زایمان تشخیص داده نمیشه وعملا کار درمانگاه می خوابه وکلی مشگل درست میشه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
0
1
دارین خیلی ظلم میکنید.من مامایی هستم که دارم در یکی از خطرناک ترین روستاهای خاش کار میکنم و ماهیانه یک میلیون میگیرم.هر روز 5 صبح بچه هاموبیدار میکنم با خودم میبرم سر کار و برمیگردم.هیچکی حاضر نمیشه از ترس اشرار به اون روستا بره.هر چی میگیرم رو هم باید پول کرایه ماشین بدم چون این روستا 2 ساعت با شهر فاصله داره.اون وقت دکترمون باید ماهی 17 میلیون حقوق بگیره!ای کاش یه کم انصاف داشتین... چقدر تفاوت؟؟؟چقدر ظلم؟؟؟چقدر تبعیض؟؟؟
رضا و مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
0
0
سلام .ما نیروهای قراردادی هستیم از کارشناسان ازمابشگاه رادیولوزی پرستاری که نزدیک به 9 سال با سابقه بالا بصورت قراردادی در طرح پزشک خانواده در روسناهای دور افتاده داریم انجام وظیفه می کنیم حقوقمان کم همون حقوق ماما را هم بهمون نمیدن حقوق ماما ها افزایش یابد نباید حقوق ما نیروهای دیگه افزایش یابد..نه کارانه نه اضافه کاری نه ماموریت نه هیچ چیز دیگه ..بهمون نمیدن. از شما مسولین محترم تقاضا داریم فکری به حال یا شرایط بهتر ما نیروهای قراردادی پزشک خانواده که داریم هم دوش بقیه و....بیشتر داریم در عرصه بهداشت ودرمان انجام وظیفه می کنیم.بکنیدمتشکرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
0
1
سلام من مامای شاغل در شهرستان مرند هستم با جمعیت 8000 نفر ولی چون پایشمونو کم میدند کارانه تعلق نمیگره میدونید چقدر به ما ظلم میشه آیا این انصاف است
محبوب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
0
0
همه ادمند ولي همه انسان نيستند
از بي عدالتي خيلي ها ب كارهاي ناجوردست زدند اميد است ك روزي در جامعه ما اصول قران اساس كارهايمان شود
باشد ك رستگار شويم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
0
1
مسولین محترم باعرض تبریک سال نو لطفا درسال جدید فکری اساسی به حال حل مشگلات ماماهای بیمه روستایی کرده وعدالت رابرای این قشر زحمت کش ودرظلمو ستم برقرار نمایید امید مابعد خدا به تصمیمات شما می باشد ای کاش شما فرصت کرده واین درددلها رابخواننید ویا این نظرها ودرددله درجایی منعکس میشد که کلیه دست اندرکاران می خواندند من مطینم اگر اینها رابخوانند حتما فکری می کنند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
0
1
میزان مالیات ده درصد دراین تورم که از حقوق وکارانه و..که کسر میشود واقعا زیاده مابآین حقوق کم واین ساعت کاری زیاد وکارزیاد جزو قشر افراد ی هستیم که سختی کارمان اصلا متناسب حجم ومیزانو ساعت کارمان نمی باشد وعلی رغم تحصیلات دانشگاهی جایگاه مناسبی بارشته خودنداریم وبه علت نبودجذب وکار درجای دیگر جهت امرارمعاش تن به تمام کارهایی که مناسب حرفه ومیزان تحصیلاتمان نیست من جمله پذیرش و..دادهایم وقت آن رسیده نقش ماما ی بیمه روسایی باتوجه به وظایف خطیرش پررنگتر شود وبیشتر موردتوجه قراربگیرد.
محروم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
0
1
جرا حقوق نیروهای ازمایشگاه رادیولوژی.....در طرح پزشک خانواده اینقدر بایین است مگه این نیروها قراردادشون پزشک خانواده نیست ایا مثل بقیه کار نمیکنند چرا حقوق ماما و پزشک افزایش یابد این نیروها ازمایشگاه و رادیولوزی افزایش نیابد فکری به حال شرایط بهتر ما بکنید.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
0
3
کسی که میگه ماما ها نباید توقع بشتر از این حقوق داشته باشن اگر پزشک۷سال درس خونده ماما ۴ساله درس هایی خونده که یک متخصص زنان درس ماما رو در دوران تخصص پاس میکنه بعضی ماماها در پزشک خانواده از یک پزشک بشتر اطلاعات داره وبهتر مریض درمان میکنه پزشک هیچ کاری نمیکنه این حقوق بالا هم میگیره پس دیگه اینقدر به ماما توهین نکنید ما اصلا یه پزشک عمومی وکارش قبول نداریم
 
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
0
2
نذارین کار به جایی برسه که ماما ها مجبور بشن دست به کارای غیر قانونی بزنن...جامعه مامایی از بی کاری در حال انحرافه...پرستارا دیگه مشکل بی کاریشون حل شد...به فکر ماماها باشید
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
0
0
سلام تو را به خدا در مورد قرارداد پزشک خانواده روستایی.. ازمایشگاه.. هم تدبیر درستی اتخاذ بفرمایید اخه ما کلافه شدیم
متشکرم
اميرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
0
2
سلام ميگم اين شندرغاز حقوقى كه به ماماها ميدين كه همه ميدونن به كارشناس مامايى يك ميليون تومن ميدين و به پزشك ١٢ ميليون ميدين ، اون حقوق مامارو هم بدين به پزشكا كه مبادا ازتون ناراحت بشن حالا سر قشر ماما هرچى اومد به درك !!!!! واقعا كه متاسفم كه ميگيد حقوق ماما سه برابر شده نميدونم ما چرا نميبينيم !!!!!!
اميرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
0
1
تبعيض بسه ديگه اين حقوق يك ميليونى ماماهارو بدين به پزشكاى عزيزتون تا خيالتون راحت بشه اينجورى بهتره!!!!!! كه حقوقشون بشه ١٤ ميليون اين ميشه نهايت عدالت شما
نیلوفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
0
2
سلام من دانشجوی مامایی هستم با این مطالبی ک خوندم دیگه میلی ب ادامه تحصیل ندارم واقعا ک خیلی ظلم و بی عدالتیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
0
3
نظر منم اینه که اگه به تحصیلاته پزشک دوبرابر ماماست حقوق ماما هم لا اقل یک دوم بشه نه یک دهم پزشک،
تبسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
1
بخدا .......كار وزارت بهداشت پزشك خانواده شهري بود من سه سال سابقه كار دارم مجبور دم بيام تو يكي از شهرايياستن فارس براي پزشك خانواده هري فقط چون به پول نياز دارم من حتي كف مطب تميز ميكنم چا منشي و نظافت چيو ابدار چي ماما و برخي مواقع مريض زنان ميبينم جمعيت ما 3500نفر هس تك نفر با دكترم كار ميكم.بعضي وقتا خسته ميشم من بايد دو شيفت كه حدود نه ساعت تا ده ساعت ميشه برا ماهي هشتصد تومن بيام اين فرصت شغلي تو طرح پزشك خانواده فقط باعث شده شان مامايي بياد پايين من حتي اضافه كارم بهم نميدن.وزير بهداشت خوابه؟كاش طرح پزشك خانواده برداشته شه اصلا كار گيرم نياد بهت با رتبه سه رقميدانشگاه دولتي بعد چهار سالهمچين عاقبتي نسيبم بشهمن خيلي خسته شدمم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
1
باتوجه به سیاستهای افزایش جمعیت وافزلیش تعداد زنان باردار وزنانی که تمایل به بارداری دارند کارومسولیت ماما ی روستایی چند برابر شده بنابراین وقت این رسیده مسولین فکری اساسی واورژانسی به حل مشگلات ماماها برای تمرکز فکری بیشتر وداشتن وقت کافی برای رسیدگی به مراقبت ازاین گروه پرخطر برای کاهش مرگ مادر نوزادو.. بکنند دیگر صلاح نیست کار پذیرش تزریق وپانسمان و..به ماما سپرده شود .مادران باردا ر وسایر زنانی که قصد بارداری دارند به فردی که معلوم نیست کارش چیست منشیه یا پرستاره یا دارویاره اعتماد نمی کنند وکارایی ماما پایی می آید واین پیامد خوبی ندارد این درحالی است که دموارد مرگ مادر نوزاد ....اول عملکرد مامازیر سوال می رود وماما بررسی می شود پس باید به کارماما اهمیت داده بشود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
0
برگذاری امتحان استخدام درشرایطی که ماماهای روستایی با سابقه کار10ساله صادقانه درروستاهای دورافتاده مشغول به کار هستند وجوانی وسلامتی خود رادرراه خدمت داده اند واقعا بی عدالتی است اول باید این قشر زحمتکش استخدام شونذ بعد امتحان برگژار شود چراکه مآمتحان خودراطی این سالها د محضر خداوخلق خدا داده ایم .باتشکر از جمیع مسولین که صدای مارا می شنوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
1
سپردن پرداخت حقوق ماما به پزشک در تیم سلت به دلیل مشگلات اخلاق نادست پزشکان ورفتارغلط آنها باماماها ونداشتن تجربه مدیریت وجنبه ججمشگلات زیادی رادرپی خواهد داشت وصحیح نمی باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
1
ماماهای بیمه روستایی درقبال حجم کار وساعت کار ومسولیت زیاد کاری وتوقعات زید مردم وشبکه دستمزد ناچیزی دارند چرا وزیر محترم فکری اساسی به حل مشگلات مانمی کند مآینقدر خسته ازراه طولانی باساعت کازیاد وکار طاقت فرسا به منزلمان می رسیم که دیگر نای ایفای وظایف خودرا به عنوان مادر وهمسر ندایم آیا ما خود زن نیستیم نیاز به توجه ومراقبت نداریم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
1
چرابه برخی پزشکان قبل ورود به تیم سلامت نحوه برقرای ارتباط بآعضای تیم واحترام به شخصیت افراد آموزش داده نمی شود آیااین صحیح است هرطور دلشان می خواهد رفتارکنند اهانت کنند وشخصیت همکاران خود راباجملات زشت وناپسند خورد کنند .عده ای از آنها به دلیل تفاوت زیاد حقوق بابقیه تیم سلامت افکار نژادپرستانه وضد اجتماعی پیدا کرده اند در حضور همه می گوین حق مانخبگان است که پزشک هستیم تا سقف کتاب خوانه ایم پول زیاد بگیریم کار کنیم غذای خوب بخریم ودر جای خوب شهر زندگی کنیم بقیه.. نیستند ... این حرفها واقعا از یک نخبه بعید است !بهتر نیست اخلاق درپزشکی دوباره قبل شروع به کار آنها یادآوری شود.البته دادن چنین حقوق زیادی به آنها ابابت کاری که ماماوبهورز وداریار می کند وسودش راپزشک می برد عواقب بهتر ازاین ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
1
اگر به جای افراد نخبه از افراد پخته برای اداره مراکز وخانه های بهداشت استفاده شود این همه نارضایتی بین پرسنل بوجود نمی آید .مدیریت نیاز به تحصیلات وتجربه مربوط به خودرادارد.دلیلی ندارد هر پزشکی که از راه می رسد بدون توجه به تجربه سوابق وتوانایی او فورا عنوان سرپرست بگیرد..
SAMIRA
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
1
باعرض سلام و وقت بخیر حضور همه ی همکاران محترم میخواستم بگم راسیتش اکثر افراد تا حدی از حقوق مزایاشون نسبت به رشته های دیگه ناراضین مثلارشته من که ماماس نباید باپزشک تااین حد تفاوت دشته باشه به هر حال ما هم با رتبه های خوب و نزدیک به پزشکی رفتیم دانشگاه و واقعا همیشه نگران جون 2نفرهستیم مادر ونوزاد مرسی از همگی موفق باشید
الناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
1
باسلام وخسته نباشیدحضورهمگی ماماهای فعال و پرجنب وجوش روستایی
ازوقتی طرح پزشک خانواده شروع شدکارریخت روسرمامای بدبخت تشکیل پرونده سلامت تو روستاهای اقماری وآوردن عکاس به روستا برای گرفتن عکس خانوادگی جهت اخذدفترچه روستایی تا بردن زنان واحدشرایط TLوIUDگذاری تو منازل شخصی وحتی مساجدروستاها و........حالا دیگه کار بجایی رسیده ک پزشکایی ک فقط3سال بیشترازما تو بیمارستانها شیفت وایسادن و دکترشدن ماهی15میگیرن به مامای بیچاره پول ندارن بدن
خیلی جالبه والا
پزشکی که بلدنیست سوچوربزنه بلدنیسEKJبگیره بخدا اون ....
یکی نیست بگه برای حامله شیرده داکسی مینوسی واقعا این کاربلدیه دکترجون که اینهمه هم ادعات میشه
براهمینه دستش دردنکنه آقای ندیری بااون سریال طنزش همه مردم رو بیدارکرد و چه زود بشون برخورد ومقابله کردن آخی واقعا چقدبده براتون
بهرحال واقعا برای جامعه متاسفم ک انقدحق و ناحقی میکنن من10ساله قراردادی هستم کسی هم گوش نمیده چون پارت ندارم همین دلتون رو خوش نکنید اینجاهمین بوده وخواهد بود تا ابد....... فقط دکترسالاری هست همین!!!!
ف کیانی راد مشهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
0
1
بااین وضعی که ماداریم میبینیم دوروزدیگه هیچ کسی تمایل پیدانمیکنه که حتی توحیطه مامایی تحصیل کنه اونوقت میفهمن که بایدبیشتربمابهامیدادن تامیتونن پرستاروپزشک جذب میکنن اصلامامایی تومملکتی که دارن همه روبه زایمان طبیعی که وظیفه ماماست تشویق میکنن بی ارزشه همه کارومامامیکنه تشکروقدرشناسی از دکترمیشه بااینکه بهترین سالهای عمرموتواین رشته تحصیل کردم الان خیلی ناراحتم کاش یه رشته بهترمیخوندم والان اوضام بهتربود
ارمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
0
1
سلام.مدت هاست که این قشر!بافقردست وپنجه نرم میکنن.حتی پول نداری۳_۴بشینی واسه تخصص درس بخونی.الان هم که تورسانه ها(اززبان وزیر محترم)٬کهپزشکان۱۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال پول میگیرن!!این همه ... چرا؟!چراکاری میکنین که یه معلم(که سالی۷ماه تعطیله وتا آخرعمرفقط یه نطلب تکراری٬.... به مجموعه بچه های مدرسه بدون پایش!!یادگیری)قیاس کنه؟خوب اضافع کنی که خودتیم سلامت درجریان باشه.ازسرپلذهاب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
1
شعار فرزند آوری بدون حضور و دخالت ماماها امکان نداره،یکی باید باشه که خانم ها رو راغب به بچه دار شدن بکنه، یکی باید باشه که با حوصله به سوالاتشان جواب بده،یکی باید باشه که بهشون امید بده! روی ما ماماهای قراردادی اصلا حساب نکنید! چون یکی باید پیدا شه به خود ما امید بده،با این حقوقی که شما میدید و تفاوت فاحشی که بین حقوق ما و پزشکان هست، با این وضعیت استخدامی مزخرف ماماها(با توجه به استخدام مداوم و پشت سر هم پرستارها)، من به نوبه ی خودم دوست دارم واسه همیشه مامایی رو ببوسم و بذارم کنار...شما هم بهتره به پزشک ها و پرستاراتون برسید.در ضمن اینکه بعضی از ماماها به انحراف شغلی رسیدن و این موضوع داره توی کشور بیداد میکنه فقط مقصر خودتونید!باید از نظر شغلی و حقوقی حمایت میشن که نشدن...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
1
این قضیه ادواری چه صیغه ای است کسی که 12 ساله توروستاها جون عمرشو گذرونده جان فشانی کرده ازجوانیش مایه گذاشته چه نیازی به ادواری یا هرامتحان دیگری داره ما امتحانمونو خیلی وقته دادیم ودر امتحان دایم هستیم اول باید وضعیت ماماهای بیمه روستایی مشخص بشه بعد برن سراغ بقیه .توی روستاها د راین سالها مافرسوده شدیم درهر شرایطی هرکاری گفتن انجام دادیم لطفا این دردهاراجایی درمعرض دید مسولین بگذارید ببینن خدا اجرتون بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
1
باآرزوی قبولی عبادات رییس جمهور ووزیر محترم اقلا ساعت کارشیفت بعدازظهر تیم سلامت باید درایام ماه رمضان حذف میشد درگرمای شدیددرتابستان بادهان روزه بازگشت ازروستاها کل انرژی ما رامیگیرد وبابی خوابی شبانه وشروع به کار صبح روز بعد اصلا توان حضور درمحل کاروانجام کار رانداریم وبیشتر وقتها درگحل کاریاخانه بی حال می شویم حتی نمی توانیمم برای افطار وسحری غذایی مناسب تهیه کرده ویابرای سحری ازخستگی وناتوانی بیدار شویم . پرودگارادراین ایام پربرکت قدر خوره ازکار ماماهای تیم سلامت بگشای .بارزوی توفیق قربت الهی برای کلیه همکاران ومسولین .
نانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
1
0
نوش جون پزشکها عمرشون گذاشتن پای پزشکی حقشونه ماماهاپیش خودشون فک میکنن دکترن همون هم از سرتون زیادیه
رزیتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
سلام،من امسال کنکوردادم و مجازشدم،شانس قبولیم توی مامایی زیاده،حالا با شنیدن این حرف ها نمیدونم مامایی بهتره یا بقیه ی رشته های پیراپزشکی ؟
میگم مگه پزشک ها چندسال بیشتر میخونن؟۳سال خب ۳برابر حقوق بگیرن ن ۱۰برابر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
خوشبحال شماها من چی بگم که تو مطب خصوصیم نه بیمه دارم نه حقوقمو میده اخرم باید ول کنم و بیخیال حقوقای قبلمم بشم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
0
1
جوابم‌واسه اونیه که میگه پزشکا عمرشونو گذاشتن پای درس(نانا)
آخه درس خوندشونم بیخوده،هیچی بلد نیستن جز نسخه نوشتنو چهارتا دارو،یه زمانی پزشکِ عمومی واسه خودش هیچی نبود البته الانشم نیس،یاد گرفتن میرن دوتا کشور عقب مونده یه تخصص ناقص میگیرن بعد میان هزارتا بلا سر مردم میار،این مسئولین سر چه حسابی حقوق تعیین میکنن؟؟؟والا هیچ کشوری مثه ایران بی قانون نیس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
1
0
دوست عزیزی که میگی مگه پزشک چند سال بیشتر درس خونده که حقوقش 10 برابره! مطمین باش کسی که مامایی خونده حتما دلش میخاسته پزشکی قبول بشه ولی نشده!!! این کوچکترین تفاوت ماما و پزشکه! در ضمن خدارو شکر کن مامایی خوندی اینقدر لیسانس بیکار داریم که حاضرن با ماهی یه تومن کار کنن!
ما شوشتری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
0
1
باسلام خدمت همه دوستان. ماماهای تیم سلامت بعد از بیش از ده سال سابقه کاری اونم تو روستا با حجم کاری زیاد هنوز امنیت شغلی ندارن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
سلام اگریه مامابخوادبعنوان پرستارکارکنه حقوقش اندازه پرستاریه ک ازاول لیسانس پرستاری گرفته؟؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام به طورطبیعی درعقد قرارداد کاری مدرک تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی نقش جدی دارد ضمن اینکه این موصوع به محل کارشما ومعیارهای مختلف بستگی دارد پس باید ابتدامحل کارشما و عنوان شغلی وپست شما معین شود تا مبلغ قرارداد ومزایای شغلی تان  معین شود
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
1
0
چرا اینقدر پزشک ستیزی زیاد شده!!!
جامعه پزشکی ما حق داره در رفاه باشه حق داره برای حقوق کم گله کنه
چرا باید بخاطر اینکه عده ایی از سر حسادت تحریک نشن حقوق شون رو کم جلوه داد!!!
بله حتی حقوق 10 تومنی هم در شان یک پزشک نیس
وقتی پزشک داشت کتب سنگین میخوند من و شما کجا بودیم!!!
زحمت پزشک ها و تلاش اونها شایسته حقوق در شان اونهاست و هر چه بدهند کمه
پرستارها و ماماهای گرامی نمی خام منکر زحمت شما بشم اما مسیر یکسان بود و شما هم می تونستین پزشک بشین
یک پزشک با زحمت خودش با استعداد خودش ثابت کرده از من و شما و خیلی از مشاغل دیگه ارزش بالاتری داره(من پزشک نیستم)نباید خودمون رو با پزشک مقایسه کنیم...اونها واقعا نخبه و سرمایه کشور ما هستند،
چرا وقتی میرین یه قهوه میخورین و دوبرابر وبزین پزشک میدین به قیمتش معترض نیستین!!!
بدتون میاد قشر ممتاز و برتر جامعه(پزشکان)از نظر اقتصادی در صدر باشن!!!
حسودیم نباشیم و همه برای زندگی بهتر تلاش کنیم
خواهش میکنم درج بشه تا جوابی باشه به پزشک ستیزی که تو جامعه راه افتاده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
1
0
پزشک ای ما 6 تومن میگیرند اینها همش حرف باور نکنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
من در استان سیستان و بلوچستان کار میکنم. پزشک ما ماهی 20 میلیون میگیره. اونوقت من ماهی 1 میلیون و پانصد. من از پزشکمون هم بیشتر کار میکنم. فاصله ی روستایی که توش کار میکنم تا شهر دو ساعته. هر روز این مسیر رو میرم و بر میگردم. پنج صبح حرکت میکنم تا هفت برسم سر کار.اونم با دو تا بچه. تازه خطرات جاده و نه امنی بماند. چرا باید انقدر فرق بین حقوق من ماما و پزشکمون باشه؟ چند برابر؟ لطفاً جواب بدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
0
0
هرپزشکی که پزشک نیست .باید قبل سپردن کار دست بعضی ها اوناروازنظر ..... ممشگلات روحیی که به علت مطالعه ونحصیل طولانی پیدا کردن ارزیابی کنن مردم وپرسنل چه گناهی کردن که باید قربانی بشن خیلی ها آنقدر مغرور شدن دارن ادعای .... می کنن خیلی ها باحرفها وطعنه ها ورفتار نامناسب دوراز شان آبروی قشر تحصیل کرده روبردن چه میشه کرد نخبه هستن !همه باید اندتزه مردن کارکنن تا آنها نمره بیارن پول بگیرن آخه باید حلال باشه یانه؟باید توش رضایت باشه یانه؟وزیر محترم باید بآتخاذ سیاست درست این تبعیض راکه مشگلات زیادی روحاکی از حمایت زیادازحدازقشر پزشک وبی توجهی به بقیه کادر پیراپزشک منجمله ماماها ایجاد شده رآزبین برداردماالان ازاول سال برای 8ساعت کاردرروز 1/400حقوق میگیریم وهمه کار می کنیم بعد این ساعت کارطولانی وپراسترس با این حقوق کم کلی طول میکشه خودمان رامرده به خانه برسانیم !اینجا بجث پزشک بودن نیست بحث انصاف عدالته !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
0
0
توسیستمی که این همه اختلاف ازنظر درآمد باشه مشخصا مشگلات زیادی بوجود میاد وقتی نمره پایش پزشک کم میشه آنقد ر بی تاب ومضطرب میشه که خون جلوی چشماشو میگیره چشماشومیبنده دهنشو باز میکنه هر چیزی خواست میگه !این شخصیت یک نخبه است که تاسقف درس خونده زحمت زیادی کشیده !که چی یک کمی هم درس انسانیت میخوند یک کم اخلاق رفتار یاد میگرفت کسی ناراحت ژاد پول گرفتنشون نیست اگه حقه حلاله بگیره بخوره ولی این حق نیست توی ساعت کاری مشابه باکارکمتر وازسایه کاربقیه این پولو بگیرن .وزیر محتر م عنایت کنن ماماهاتحت ستم واقع شدن باید برای احقاق حق اونا کاری بشه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
0
0
همه پرسنل باحقوق بیشتر تزماماهای روستایی د رساعت کاری کمتر وحجم کارکمتر کار میکنن سن مابالارفته داریم فرسوده میشیم یه فکری به حال ما بکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
0
0
رایطه پزشک وبیمار نباید پولی باشه برخی پزشکا الان برای رسیدن به پولشان بیماران رافراموش کرده اند وفقط به فکرنمره پایش وپول بیشتر هستند لطفا جواب بدهید حضور پزشک درروستابرای درمان ورسیدگی به وضعیت سلامتی مردم محروم است یایک سری کاغذبازی دفترنویسی وقت گیر ؟سیتم درپزشک خانواده جوری شده که اصلا برای معاینه بیمار ورسیدگی به او وقت نیست یک اسم راچند جا می نوی سیم .چندین جور دفت وفرم برای هر مراجعه است همه کلافه شدن .روی میز پردفتروفرمه !کسی به کیفیت توجه نمی کنه اگه مسولین خودشون بیان یک روزم جای مانمی تونن همزمان کار کنن ماماماها که جای خود وجای چندنفردیگر درحال خدمتدرآن واحد کدوم انسان می تونه کارچند نفروبکنه همه مادردهه چهل پنجاه هستیم باید کمکم به فکر کاش حجم کاروساعت کارماباشن نه اینکه هرروز شرایط ادشوارترکنن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
0
0
مسولین محترم عنایت کنند برای حفظ حقوق مردم روستاها که پزشک خانواده وتیم سلامت برای رسیدگی به آنها پایه گذاری شده دارد از هدف اصلی خود به سوی کاغذبازی میرزابنیسی پزشکااماها وبهورزا وتوجه آنها به نمره پایش به جای رسیدگی به بیماران منحرف می شود .وقت آن رسیده بساط تین کارها بآتخاذ سیاستها وخط مشیهای درست چیده شده حقوق مناسب باحجم وساعت کار به پزشکا وماگاها داده شود پایش حذف گرذدد تااپزشکا وماماها درآرامش خیال به مشگلات وبیماران رسیدگی کرده وخودشان هم دچار مشگلات روحی وعصبی نشوند .
سیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
0
0
به نظر من بین کسی 7 سال شبانه روز درس خونده تا پزشک بشه شب ها کلی تا صبح توی دوره ى اینترنی کشیک داده و کلی به جمعه خدمت کرده با یک ماما که به راحتی با یک ليسانس چهار ساله فارغ التحصیل شده و از لحاظ سواد هم یک صدم یک پزشک سواد بالینی ندارد باید تفاوت باشد و اینکه پزشکان با رتبه های بسیار بالاتری در آزمون سراسری وارد این رشته شده اند لطفا ماماها خودشون رو با پزشکان مقایسه نکنند و هر کس به حیطه کاری خود بپردازد. هر چند که درآمد برای ما پزشکان در مقابل کار سخت و خدمت به مردم اهمیتی ندارد و اصل ما شفای مریضان اسلام میباشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
پزشک محترم مامای کنار دست شما دردوره چهارساله تحصیل باکتابهاییز فارغالتحصیل شده که رزیدنتهای زنان می گذرانند واحدزنان مامایی راخیلی پیشرفته تخصصی پاس می کنند سوادشما دراین مورد چه عملی چه تیوری به پای آنها نمی رسد .درضمن درحالت فعلی محور کارعملی درخانه بهداشت ودرمانگاه ماماست نه پزشک.کلیه مراقبتها ازپیش از بارداری تابعد زایمان وتنظیم خانواده کلا باماماست پزشک فقط مهر میزنه اصلا نمیدونه برای چی وکجا مهر میزنه مامانباشه اصلا نمره پایش نمیاره .به غیر کارای مامایی کارای دیگر خانه بهداشت هم روی دوش ماماست .درثانی پزشکای امروزی معلومات وتجربه کافی ندارن وفقط مدرک گرفن. بحث سر حجم کار ومیزان زحمتی است که هرکس درساعت کاری می کشد نه مدرک !پزشک برای بیمارخود عنوان دکتر رادارد برای بقیه همکارافقط درمحیط کار یک همکار باعنوان آقا یا خانم.. می باشد جامعه ما از اول زیاد از حد عنوان پزشک رابزرگ کرده شغل هرکس برای خودش درجامعه دارای ارزش می باشد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
به نظر من این پزشک محترم فراموش کرده تبعیض نژادی سالهست ازروی زمین برچیده شده بین کسی که هفت سال درس خوانده وکسی که اصلا نخوانده هیچ اختلاف اجتماعی وجود ندارد حتی دردرآمد وحقوق کسی که زیاد زحمت می کشد باید زیاد بهره ببرد وکسی نباید ازسایه زحمات دیگران بهره ببرد این سیاست باید اصلاح شود زیرا پزشکا به علت افزایش ناگهانی ونابرابر وناعادلانه حقوق دچار نوعی خودشیفتگی شده واز مسیر اخلاق پزشکی منحرف شده وپرسنل ومردم تحت پوشش خود را.....
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
0
0
متاسفم واسه ماما و مامایی . کجای عالم ماما رو میگیرن که پشت دفترچه های مردم رو مهر بزنه ؟؟؟ آخه مگه شما خدا و پیغمبر سرتون نمیشه . بابا ما ماماها رتبه های خوب کنکور سراسری رو آوردیم. دیگه آبرویی برامون نمونده. تو محیط کار میبینن ماما نشسته دفترچه مهر میکنه و از صبح تا شب تو اتاق تزریقات بس نشسته آمپول میزنه از تعجب شاخ در میارن مردم!! ما هم خیر سرمون غرور داریم. چقدر ماما ها خورد بشن؟؟ حالا هم پرونده ها رو ریختن سرمون. داریم مراقب بارداری انجام میدیم وسطش مردم میان داد میزنن بیا آمپول ما رو بزن !!!!! حیف از عمری که تو این رشته هدر شد. هر روز هفته از صبح تا عصر کار میکنیم سر ماه 600 تومن با اکراه میزارن کف دستمون !!! من که حقوقی که ازم ضایع شد رو حلال نمیکنم
ماما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
0
0
بنده در حال گذراندن طرح هستم.به نظر شما يك ماما به علت بي برنامگي و سهل انگاري سيستم ،بايد در اورژانس داخلي اين دوران رو بگذرونه؟تا كي بايد تاوان اشتباهات و كوته فكري اشخاص اين مجموعه رو بديم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟البته مطمئنم كه در آينده اي نزديك جواب خواهيم گرفت!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
میخواستم بدونم در حال حاضر حقوق ماماها در زمان طرح وبعد استخدام چقدر هست؟؟؟واینکه استخدام ماماها خوبه الان یانه؟؟من دانشجوی مامای هستم میترسم مدرک ک گرفتم بیکار بمونم
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
0
سلام دوستان مامای شاغل در پزشک خانواده زیاد ناراحت نباشید وضعیت ماماهای شاغل در بیمارستانهای کلانشهرها از شما هم بد تر است وهمش هم کتک این کلمه خانم دکتری که مراجعه کنندگان بکار میبرند شده می خوریم پیشکش عقده ایهایی که از این کلمه خوششان میاید ما فقط دنبال حقوق از دست رفته خودمان هستیم سختی کار باید شامل گروه مامایی بشود
فتانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
0
0
واقعا جای تاسفه که اکثریت ماماها و دانشجویان مامایی که دیدم با وجود اطلاعی که از عاقبت رشته داشتن ، بخاطر شباهت کاری با متخصص زنان (که 11 سال درس میخونه و زحمت میکشه و اصل کارش جراحیه که هیچ ارتباطی به کار ماما نداره ) وارد این رشته با آینده کاملا واضح میزارن . و جالبه که اکثرا از دکتر خطاب شدن ، لذت میبرن . از روز اول کنکور تا روز فارغ تحصیلی تفاوت در سختی قبولی کنکور ، درس دانشگاه، کشیک و بیخوابی... نه تنها برای ماماهای محترم بلکه برای تمام مردم جامعه واضحه. اگه واقعا پزشکی راحت بود چرا نرفتین بخونین؟ شماها که به قول خودتون از تفاوت حقوق خبر داشتین!!! در اینکه در جامعه بیکاری بیداد میکنه شکی نیست و حق تمام تحصیلکرده هاست که از زحماتشون بهره ببرن . اما مقایسه حقوق پزشک و ماما هیچ معنایی در جامعه ما نداره . و هیچ ربطی هم به زحمت الان نداره . آیا درسته بگیم که یه کارگر ساختمون بیشتر از مامای پزشک خانواده زحمت میکشه ، پس باید دستمزدش بیشتر باشه؟!! پس سختی های قبل از شروع به کار چی میشه؟!!!!!
آسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
واقعاتفاوت حقوق ماما وپزشک اونم دراین حد! تاسف نداره آقای وزیر شمااون دنیاجواب ماراچی میدی من به عنوان یه ماما هرگز این بیعدالی واجحاف رانمیبخشم یه پزشک عمومی که سه سال بیشترازماما درس خونده بایدده هابربرحقوق بگیره
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
کی باشه ریشه شما پزشک خشک بشه اینقدر به خودتون نیایید شما رو تو آمریکا هیچکس برخودش حساب نمیکنه
لیلا ماما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
0
0
والا من که هرچی پزشک عمومی دیدم هیچی سرش نمیشد ما اطلاعاتمون خیلی ازشون بالاتره
رعنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
0
0
واقعا ؟ لابد آمریکا """قابله""" رو به حساب میارن ، محمد خانم جان ؟ ایرانو داشته باش پر از امثال شما ماماهای .... در عجبم چرا کسی درآمدش رو با بازیگرا ،ورزشکارا ،بازاریا، مغازه دارای معمولی که درآمدشون از کارمندای عادی جامعه بالاتره مقایسه نمیکنه ؟!! چرا ماماها حقوقشون با معلمای بیچاره که سطح علمیشون بالاتره قیاس نمیکنن؟
مسیولیت پزشک خانواده (منظورم پزشکه نه ماماهایی که خودشون پزشک خانواده میدونن ) مجموعه ای است از : مسیولیت بهداشت مبارزه با بیماریها + بهداشت حرفه ای + بهداشت محیط + سالمندان + کودکان و برنامه مانا + زنان واجد شرایط + ماما + تزریقات و پانسمان + خدمات پرستاری + ویزیت بیماران اورژانسی و غیر اورژانسی ....
بنابراین اگر انصافی وجود داشته باشه کاملا واضحه تفاوت حجم کار و مسیولیت پزشک و ماما ! اینکه پزشکی بیسواد یا بی مسیولیت یا مغرور و بداخلاق باشه فقط به اون شخص مربوطه و کل جامعه پزشکی رو شامل نمیشه .
دعنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
0
0
خدمت خانم محمد : احیانا آمریکایی ها """ قابله""" رو به حساب میارن!!!
اینجا ایران است و انجمن جامعه سرشار از عقده به پزشک به امریکا چکار داری خواهرم .
ضمنا تفاوت کار پزشک و ماما رو تاحدی روشن کنم که افراد غیر علوم پزشکی بدونن چه خبره و قضاوتشون تا حدی منصفانه بشه .
مسیولیت پزشک خانواده (منظورم پزشکه، نه ماما) شامل : بهداشت مبارزه با بیماریها + بهداشت حرفه ای + بهداشت محیط + برنامه سالمندان + برنامه مراقبت اطفال مانا + مراقبت زنان سن باروری + زنان باردار و مامایی + مسولیت تزریقات و پانسمان + خدمات پرستاری + ویزیت بیماران اورژانسی و غیر اورژانسی ....
حالا راحتتر میشه قضاوت کرد که مسولیت و حجم کار پزشک چه تفاوتی داره.
اینکه پزشکی وظایفش رو انجام نده یا بیسواد باشه و پول حروم بخوره یه بحث دیگه س که تو تمام ادارات و مراکر متاسفانه همچین کارمندایی پیدا میشه .
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
0
والا ما پزشکای عمومی از متخصصای هیچ رشته ای از جمله زنان( با 11 سال تحصیل و تجربه که 7 سالشم مشترک بودیم) ، این همه ادعا ندیدیم که از ماماها میبینیم .
کار اصلیتون زایوندن که اکثر ماماهای روستا ارجاع میدن روستاییهای بدبختو به شهر ،4 تا عفونت که تمام انتی بیوتیکها رو باهم مینویسین،چند تا پروتکل که از رو بوکلت ازمایش میخواین و ارجاع میدین
این کارا چه ربطی به طبابت داره ؟؟؟؟؟ که مقایسه سواد میکنین؟
هر وقت مجوز گرفتین مجموعه ای از بیماریهای کل تخصصهای پزشکی را درمان کنید (کاردیو، روماتو، نفرو، اندوکرین، هماتو، گوارش، ریه، پوست، چشم، اورتوپدی، اورولوژی، نورولوژی، طب اورژانس، زنان، اطفال...)
اونوقت شاید بتونین اجازه مقایسه به خودتون بدین !
اگرم منظورتون اینه تو حیطه مامایی و رشته خودتون باسواد هستین ، خب مزدش رو گرفتین . خیلی از هم رشته ایهای شما دارن تو درمونگاهها تزریقات انجام میدن شیفتی نهایتا 20000 تومان . شمای باسواد اومدی طرح پزشک خانواده چند میلیون حقوق میگیری .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
0
0
سلام من مامای با سابقه حدودا بیست سال در مطب کار میکنم الان بروم در بیمه سلامت کار کنم که حدودا یک ميليون ميدهند آیا با این گرانی صرف میکند نصف عمر یک روز را به پای مرکز بیمه سلامت گذاشت آخرش هم استخدام که هیچ هر موقع خواستند بیرون کنند توصیه کنید برای آنهای که واقعا کار بلد هستند حقوق درست حسابی بدهند همچنین برای پزشکان باتجربه وباسابقه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
0
0
سلام من مامای با سابقه حدودا بیست سال در مطب کار میکنم الان بروم در بیمه سلامت کار کنم که حدودا یک ميليون ميدهند آیا با این گرانی صرف میکند نصف عمر یک روز را به پای مرکز بیمه سلامت گذاشت آخرش هم استخدام که هیچ هر موقع خواستند بیرون کنند توصیه کنید برای آنهای که واقعا کار بلد هستند حقوق درست حسابی بدهند همچنین برای پزشکان باتجربه وباسابقه ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
جامعه ی مامایی نه ادعایی دارد نه خودش را با پزشک قیاس میکند. به ما حقوق کم بدهید ولی لطفا بزارند در حیطه ی خودمون کار کنیم کار مامایی بارداری و زایمان و درمان عفونت های کلینکال زنان ومشاروه وحمایت شیردهی است نه کار بهداشت محیط و پرستاری وتزریقات وپذیرش و بایگانی وشپش و............ اگر دوستان حرفه ی مامایی خواندند بر حسب انسان دوستی و علاقه شان بوده نه کم آوردن واگر هم الآن به این اینجا رسیدیم فقط به خاطر این است ازاین حس سو‌ٔاستفاده شده واز روی همکاری تن به هر کاری داده اند .هر کسی نمی تواند با هرشخصیتی وارد این رشته تخصصی شود .این رشته جایگاه خودش را در کشورهای پیشرفته دارد ورو به رشد است و ...
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
0
ما اگه قابله هم هستیم ارزشمون خیلی زیاد ما افتخار میکنیم که یک نفر رو از درد نجات میدیم یه خانواده خوشحال میکنیم در ضمن اینقدر این سه سال درست خوندنتون به رخ ما نکشید دارید چند برابر حقوق می گیرید و ..
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
ب نظرمن کسی که ب رشته مامایی علاقه داشته باشه واسش درآمد مهم نیست و کسانی هم که ب درآمد مامایی گیر میدهند بدون هیچ علاقه و به اجبار اومدن.
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
0
با سلام
به نظر من باید دولت حقوق ماماها رو خودش ب حسابشون واریز کنه نه اینکه ب پزشک محولش کنه که هر که هر چی دلش خواست بده ماماها ب نظر من واقعا بی انصافی محضه از این مقدار حقوقی که ب حساب پزشکان واریز میشه حتی ثلثشم نصیب ماما نمیشه واقعا دو شیفت کار کردن با حقوق 600 حمالی ول هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
0
متاسفم برا ... بيسواد ي مشت بيسواد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
0
والله آدم دنبال ی هنری بره خیلی بهتر از سگ دو زدن تو آفتاب و گرمای راههای دهگردشی اذیت و آزار واحد بهداشت خانواده،خلاصه همش زجر جزه زدن و بدبختیه؛چندین سال داخل این طرح بودم آخرش استخدام هم نشدیم سنمون بالا رفت هیچی؛الان ی مزون دوخت لباس عروس زدم با خواهرام کار میکنم آقای خودم هستم و هم شاد؛درامدم هم عالیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
باسلام ماارسال 84. آواره ی کوه دشت وبیابان هستیم کارهای مامایی که هیچ معمولا.کاراصلی ما فروش دارو وپول درآوردن برای بخش خصوصی است درهردهگردشی به طور متوسط 30-40 تا نسخه میدیم.10-15 تاتزریق دیگه فرصتی برای کارهای مامایی نمیمون. لطفا یه فکری به حال ما بکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
0
با سلام کشورما كشوريه كه به حقوق مامانا توجه نميكنه دوستم ماماي تركيه هست حقوقش بيشتر از پزشكاس اونجا به مامايي ارزش ميدن چون كارتون سخته با يكي كه اصلا نميبينيمش سرو كار داريم و با جون مادر ميشه دو تا كار به خدا سپردم اونايي كه حق مارو خوردنو ميخورن ايشالا تا سال بد اين موقع ......
و همچنين تو ملت ما اختلاس شده روال طبيعي با وجود اين اختلاس ها بنظرتون كشور ما قانون داره كه بياد به ماماها برسه خنده داره
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
0
سلام به نظرمن بازم جای شکرش باقیه که حداقل به ماما ها یه اشاره ای میشه ما کارشناسای بهداشت خانواده که انگاراصلا وجود نداریم هیچ جا هیچ اسمی ازبچه های بهداشت خانواده برده نمیشه هیچ تشکروتقدیری هم ازشون نمیشه کارکنان دلسوزی که واقعا مظلوم ترینن به نظرمن یه نیروی بهداشت خانواده ازقبل تولد یه فرد باهاش سروکارداره تا وقتی که طرف سالمند بشه وحتی بعدمرگش.حتی توی مناطق شهری برای سرشماری درب منازل فرستاده میشن وتقریبا بجز کارای تخصصی ماما تمام کارا روانجام میدن ولی متأسفانه گمنام گمنامن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
سلام من هنوز انتخاب رشته دانشگاهمو نکردم بین مامایی و پرستاری گیرم این طور ک شما میگید بهتره اصن سمت مامایی نرم
سیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
0
من 7ساله مامای بیمه روستایی هستم اقای وزیر کو اون عدالتی که ازش حرف میزدین؟افزایش حقوق تو طرح پزشک خانواده فقط واسه پزشکاست این عدالته ؟؟مگه میشه تو یه طرح پزشک ده برابر ماما حقوق بگیره؟؟حداقل دوبرابر باشه باز ادم ناراحت نمیشه ،کاش بودجه بیمه روستایی با انصاف بین ماما وپزشک تقسیم بشه
خاطره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
خدا رو شکر کنید که ماما هستین و حداقل از رشته ای که خوندین استفاده میکنین من فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران از دانشگاه معتبر دولتی هستم و متاسفانه بیکار بیکار بیکار.کاش من هم ماما بودم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
اگه بین حقوق ماما و پزشک در برنامه پزشک خانواده انقدر فرق باشه و فکری به حالش نکنید در آینده ای نه چندان دور شاهد مهاجرت ماماها به خارج از کشور خواهید بود. چون هم برای کار ماما بسیار بسیار ارزش قائلن و هم از نظر مالی تأمینش میکنن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
0
0
باسلام.خسته نباشید
به نظر من ماما ها قشر مظلومی هستند که بیشتر هم توسط پزشکان مورد ظلم واقع میشوند.ما نمیگیم ماما جای پزشک رو بگیره.لطفا پزشکا جای ماماها نظر ندهند.هرکسی کار خودش رو انجام بده اگه تو‌کشور ما هر کسی برای انچه که درس خوانده وتربیت شده کارش رو انجام بده اینقدر بی برنامگی نبود.حقوق ربطی به درس خوندن نداره.هرکسی برا زحمتی که میکشه باید حقش پرداخت بشه.الان دانشگاه ازاد وبین الملل پزشکی با رتبه های بالا میگیرند اگه به رتبه کنکور باشه پس اونا چی هستند؟
امیدوارم دولت قدری هم از ماماها تشکر کنه وحقوقشون رو بالا ببره.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
بچه ها از دست دادن حاجت بهتر از درخواست کردن از نا اهله؛بهتره هر چیزیو از خدا بخاین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
0
اگه ممکنه بگید حقوق ماما در ورژن 17 پزشک خانواده روستایی به طور متوسط چند درصد افزایش داشته؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
0
سلام نظرات خیلی از همکاران عزیز ماما رو خوندم اولا خواهش میکنم هیچوقت بین خودتون تفرقه ایجاد نکنید مامای روستایی وشهری کاردان و کارشناس و... نداریم همه ماما هستیم پزشکهارو دیدید حتی زمانی که خطای مسجلی انجام میدن چطور از هم دفاع میکنن! همین میشه که به این جاایگاه میرسن نکته ای بعد اینکه در پیام اکثر همکااران دیدم باحالت التماس وتضرع درخواست رسیدگی به حقوق وشرایط ماماها شده اولا چرا حقمون رو با التماس مخوایم!!! بعد هم عزیزان اگر منتظر هستتید کسی بیاد حق وحقوق پایمال شدمون رو دو دستی تقدیممون کنه سخت در اشتباه هستید یادتون باشه وزیر بهداشت همیشه یه پزشک وپزشکا همیشه از اینکه ماماها به جایگاه حقیقی خودشون برسن میترسن جایگاه ماماها در کشورهای پیشرفته رو نگاه کنید اون جایگاهی هست که ما باید به اون برسیم البته نه با التماس وقسم
......
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
0
چرا ماماهایی که با مدرک کاردانی 12 سال ازعمرخود را در پزشک خانواده در روستاهای محروم خدمت کرده اند توجهی نمی کنید وماماهای تازه وارد درطرح پزشک خانواده فقط به صرف داشتن مدرک کارشناسی حق استخدام رسمی رادارند ولی فردی با 12 سال سابقه نه عدالت کو؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
سلام چرا ماماها بخصوص ماماههای پزشک خانواده روستایی شرح وظایف مشخص ندارند وهرشبکه بهداشت سلیقه ای عمل میکند وشرح وظایف یک مامای روستایی در اختیار ماماگذاشته نمیشود وهر کمبود نیرویی با ماما جبران میشود یا لااقل درقبال کارهای اضافی افزایش حقوق در نظر گرفته شود از طرف دیگر یک مامای خانواده به عنوان کارشناس ناظر روی کار بهورزان شناخته میشود چرا هر کس مسول کار خودش نیست از طرفی با این همه مسولیت یک ماما از کار اصلی خودش فاصله میگیرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
سلام چرا شبکه های بهداشت در مورد شرح وظایف ماماها سلیقه ای عمل میکنند یک ماما وظیفه انجام خدمات در حیطه مامای در جمعیت تحت پوشش خود را دارد نه یک کارشناس ناظر بر روی کار بهورزان چرا هر کس مسول کار خودش نیست
دکتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
0
0
آقا ماما چیکار میکنه که حقوقشم بالا باشه به نظرم 600هم اضافه اونم واسه کسی که دو سال طرح داره بعدشم تو طرح باید یه چیزم بگیرن ازشون اینا ناشی اَن حالا باز اونا که چند سال کار کردن فرق میکنن لدفا اینا که طرح شرکت میکنن خودشونا دکتر نبینن...
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
0
همه کارها رو پزشک بدبخت میکنه بقیه بود و نبودشون واقعا یکیه
اتنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
0
این چیزی که من تو مراکز روستایی از مامای تیم سلامت میبینیم اصلا کار نمیکنناین افزایش حقوق اصلا حقشون نیست
مریم
|
United States
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
0
0
من دانشجوی مامایی هستم.دوران دبیرستانو از مدرسه تیزهوشان فارغ التحصیل شدم قابل توجه پزشکاییکه دم از ممتاز بودنشون نسبت به بقیه میزنن بابا چه خبره ماشالا چه غروری ام ورداشتن...ماماهاییکه اعتراض داشتن خودشونو باشماها مقایسه نکردن!حقشونو درقبال زحمتی که میکشن میخوان!چرا به شماها فشارمیاد وقتی یکی حقشو طلب میکنه!کاراموزی ک میرم دارم میبینم به عینه ک تو اورژانس زنان اگر ماما نباشه ک همه چی رو هواس...پزشک یه معاینه واژینال بلد نیس بکنه هه.اطلاعات استاد ما خیلی از بعضی پزشکای اونجام بالاتره اون لحظه حس غرور میکنم که استاد ما یه سری چیزایی رو به پزشک گوشزد میکنه مگه بیشتر درس نخوندین بقول خودتون پس کووو ههه.فقط متاسفم که پول داره تو پزشکی حرف اولو میزنه کم نمیبینیم اشتباهات فاحش پزشکی رو ک هرروز دارن باجون مردم بخاطر پول بازی میکنن و اینهمه ام غرور و ادعای بیجا دارن متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
واقعاً که آبروی هر چی پزشکه با این طرز صحبت کردنتون بردید. اصلاً اگه ماماها توی مراکز نباشن مطمئن باشید شما پزشک ها هیچ کاری ازتون بر نمياد چون از خیلی چیزها سر در نمیارید. حتی در برنامه پزشک خانواده هم نمره ی پایش رو اگه ماما نباشه پزشک نمیتونه بگیره.
شیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
میشه لطفا کسی ک ماما هس بگه درماه چقدر درآمد ثابتی داره؟
سعادت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
0
0
واقعا متاسفم برا اونایی که میگن حقوق ماماها رو افزایش میدیم ولی عمل نمیکنن من بخش زایمان کارمیکنم خیلی وقتا پزشک زنان از ماماها نظر میپرسه کمک میخواد .ما از شب تا صب تو لیبر صدای مریضا رو میشنویم باهاشون بیدار میمونیم زایمانشم میگیریم اخرش وقتی کارانه میدن همش میره جیب پزشک بخشمون. این انصاف نیس واقعا حقمونو حلال نمیکنیم.خواهشا رسیدگی کنن.
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
این حق ماماهانیس که یک دهم پزشکا حقوق بگیرن ولی جای چند نفر کار کنن.واقعا دیگه خسته شدیم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
سلام.میگم این کاهش ساعات کاری برای کارمندان دارای فرزند زیر ۶ سال به ماماهای شاغل در بیمه روستایی هم تعلق می گیره؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
0
0
سلام ماما وپزشک در خانه بهداشت ها کاری نمیکنن بهورز بدبخت کار میکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
0
0
سلام بنظر من وقتی به شغل مامایی ذره ایی ارزش قایل نیستن چه کاریه خوب این رشته رو حذف کنین هم اونایی که میخوان انتخاب رشته کنن با دقت تمام انتخاب کنن هم اینکه خیال پزشکای عزیزمون راحت که دیگه اینقدر لحنشونو خراب نکنن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: