کد خبر: ۲۰۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۷ - 2018June 29
تیمی مشترک از پژوهشگران موسسه مطالعات مغز در دانشگاه کوئینزلند در استرالیا (University of Queensland's Brain Institute) با همکاری دانشمندان هلندی موفق به شناسایی صدها ژن ناشناخته و جدید شده‌اند که در میزان هوش تأثیر دارد.

شفا آنلاین>سلامت>پژوهشگران در مطالعات گسترده‌ای که همراه با بررسی شرایط ژنتیکی و روانی صدها هزار نفر بود، موفق به کشف صدها ژن مرتبط باهوش و فعالیت‌های مغزی شدند که کنترل و استفاده از آن‌ها می‌تواند بسیاری از بیماری‌های روانی را درمان کند.
به گزارش شفا آنلاین:تیمی مشترک از پژوهشگران موسسه مطالعات مغز در دانشگاه کوئینزلند در استرالیا (University of Queensland's Brain Institute) با همکاری دانشمندان هلندی موفق به شناسایی صدها ژن ناشناخته و جدید شده‌اند که در میزان هوش تأثیر دارد.

این ژن‌های موسوم به ژن‌های هوشمند یا smart genes می‌توانند از انسان در برابر بیماری‌هایی همچون آلزایمر، اختلال بیش فعالی کمبود توجه (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) و سایر بیماری‌های روانی محافظت کنند.

یکی از اعضای این گروه تحقیقاتی در درباره ژن‌های فوق اعلام کرد: علاوه بر ۹۳۹ ژن هوشمند جدید که در این مطالعات کشف‌شده‌اند، مطالعات دیگری نیز در این حوزه صورت گرفته که طی آن بیش از ۵۰۰ ژن مرتبط با روان رنجوری و بیماری‌های روحی که یکی از عوامل مهم در ایجاد افسردگی و اسکیزوفرنی محسوب می‌شود، شناسایی‌شده است.

در این مطالعات عنوان‌شده است که: «نتایج به‌دست‌آمده از این مطالعات مشترک، گامی مهم و بلند در فهم عملکرد شناختی نوروفیزیولوژی، ساختار اعصاب و همچنین اختلالات عصبی و روانی مرتبط با عوامل ژنتیکی به شمار می‌رود.»



در این تحقیقات بیش از ۲۵۰ هزار فرد مختلف موردمطالعه و بررسی قرارگرفته و اطلاعات ژنتیکی آن‌ها در کنار ویژگی‌هایی از قبیل میزان هوش و درک آن‌ها ثبت شد. در حوزه مطالعه اختلالات عصبی نیز اطلاعات حدود نیم میلیون نفر بررسی و ثبت شد.

در ادامه، پژوهشگران با آنالیز و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات فوق توانستند موارد جدیدی در حوزه عصب‌شناسی و علوم ژنتیکی را کشف کنند. بر اساس اظهارات محققان، این یافته‌ها حاکی از وجود ژن‌های خاص و مشخصی در مغز انسان است که به‌طور مستقیم بر عواملی چون نگرانی، اضطراب و افسردگی تأثیر دارند.

این ژن‌های موسوم به ژن‌های هوشمند یا smart genes می‌توانند از انسان در برابر بیماری‌هایی همچون آلزایمر، اختلال بیش فعالی کمبود توجه (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) و سایر بیماری‌های روانی محافظت کنند.xinhuanet




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: