کد خبر: ۲۰۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۷ - 2018June 24
با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن مناطق، قطع ارتباط زمینی در فصل زمستان و افزایش روز افزون سوانح جاده ای تعداد بالگردهای اورژانس کافی نیست و باید افزایش یابند
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس تجهیز اورژانس هوایی به بالگردهای مجهز و ایمن را با توجه به صعب العبور بودن مناطق و قطع ارتباط زمینی در فصل زمستان برای کاهش تلفات و مصدومان ضروری خواند.

به گزارش شفا آنلاین، منوچهر جمالی سوسفی در مورد برخی اظهارات مبنی بر نیاز استان های کشور به 100 فروند بالگرد امداد و نجات(Rescue)با یادآوری نقش کلیدی اورژانس هوایی در حفظ جان انسان ها از کمبود بالگرد انتقاد کرد و گفت: با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن مناطق، قطع ارتباط زمینی در فصل زمستان و افزایش روز افزون سوانح جاده ای تعداد بالگردهای اورژانس کافی نیست و باید افزایش یابند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تجهیز اورژانس هوایی به بالگردهای مجهز و ایمن برای کاهش تلفات و مصدومان، افزود: عوارض ناشی از مرگ و میر با توجه به تقویت اورژانس هوایی(Air Emergency) کاهش می یابد و برای بهبود خدمات رسانی به بیماران اورژانس هوایی باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه باید با برنامه ریزی مناسب و تامین منابع لازم کمبود بالگرد امداد و نجات رفع شود، تصریح کرد: باید از تجهیزات روز دنیا برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و مصدومان استفاده کرد؛ نیاز است توسعه اورژانس هوایی در مناطق بحران خیز مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، افزایش بالگردهای امداد و نجات را نیاز اساسی کشور دانست و گفت: در سال های گذشته به موضوع تجهیز اورژانس هوایی به خوبی پرداخته نشد اما در حال حاضر به این مهم توجه شده و تعداد بالگردها در حال افزایش است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: ایران کشوری حادثه خیز است و سوانح زیادی آن را تهدید می کند بنابراین برای خدمات رسانی به مردم در مناطق صعب العبور و کوهستانی راهی جز استفاده از بالگرد وجود ندارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: