کد خبر: ۱۹۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 21
مراقبت از پاها و آنها را در وضعیت عالی نگهداشتن می‌تواند حالت بدن مان را به خوبی حفظ کرده و از جراحت‌ها و دردها دور نگه دارد و البته شاید مهم‌ترین نتیجه مراقبت از پاها، پیشگیری از زمین خوردن‌های خطرناک و مهلک باشد.

شفا آنلاین>سلامت>ما بیشتر مواقع نگران بزرگ شدن دورکمرمان هستیم، چشم‌هایمان را مرتب آزمایش می‌کنیم و یا ترتیب قرار ملاقات‌های ترسناک دندانپزشکی برای مراقبت از دندان‌هایمان می‌دهیم. اما توجه‌ای به قلب دوم بدن خود، یعنی پاها، نداریم. اما تحقیقات بسیاری، از جمله تحقیقات کلینیک جراحت‌های ورزشی لندن، نشان داده است که توجه و مراقبت از پاها <Take care of the legs>می‌تواند روی سلامت بدن‌مان اثر بنیادی داشته باشد.


به گزارش شفا آنلاین: محققان لندن می‌گویند، مراقبت از پاها و آنها را در وضعیت عالی نگهداشتن می‌تواند حالت بدن مان را به خوبی حفظ کرده و از جراحت‌ها و دردها دور نگه دارد و البته شاید مهم‌ترین نتیجه مراقبت از پاها، پیشگیری از زمین خوردن‌های خطرناک و مهلک باشد. بنابر بررسی‌ها، هر سال حداقل یک فرد بالای ۶۵ سال به زمین خورده و به شدت صدمه می‌بیند که این وضعیت در افراد بالای ۷۵ سال می‌تواند کشنده باشد.

معمولا اگر بنیاد هر ساختمانی ضعیف باشد، ثبات آن ساختمان از بین رفته و به راحتی دچار ریزش می‌شود. این مساله در مورد بدن هم صدق می‌کند و پاها معمولا نقش بنیادی برای بدن بازی می کنند و صدمه به آن یا ضعف در ماهیچه‌های پا باعث بروز درد در قوزک، ران، پشت و شانه‌های بدن می‌شود. در حقیقت پاهای بیمار و ضعیف نمی‌توانند حرکت مناسب و صحیحی داشته باشند و منجر به درد در ناحیه لگن، کمر و گردن می‌شوند و حتی تولید سردرد می‌کنند.

بررسی‌های گذشته نشان داده است، افرادی که ماهیچه‌های پاهایشان ضعیف است، احتمال زمین خوردن آنها بسیار زیاد می‌شود. از طرفی ماهیچه‌های مرکز بدن‌مان، منظور ماهیچه‌های لگن خاصره و شکم، ما را راست و از ابتلا به کمردرد محفوظ نگه می‌دارند. به همین ترتیب پاها هم دارای ماهیچه‌های مرکز هستند که در کف پا، که به استخوان‌های پا از دو طرف متصل می‌شوند، قرار دارند و برای سلامت نگهداشتن پاها باید قوی باشند. این ماهیچه‌ها باعث ثبات قوزک پا شده و از جراحت‌های احتمالی پیشگیری می‌کند.

 محققان می‌گویند برای مراقبت از بدن و پیشگیری از دردهای لگن، کمر و گردن، از پاهای خود مراقبت کنید و ماهیچه‌های آن را مانند هر ماهیچه دیگر بدن ورزش بدهید.دیلی‌میل

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: