کد خبر: ۱۹۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 19
دیابت یا همان بیماری قند که متاسفانه بسیاری را به خود مبتلا کرده است یک نوع اختلال متابولیک و سوخت و سازی در بدن است که به واسطه آن توانایی تولید انسولین در بدن از بین می رود یا برعکس مقاومت در برابر انسولین در بدن ایجاد می شود در نتیجه انسولین تولیدی نمی تواند عملکرد نرمال خود را انجام دهد
شفا آنلاین>سلامت>بیماری قند یا دیابت یکی از شایع ترین بیماری‌های متابولیکی است. علامت مشخصه آن میزان قند خون بالای ۱۲۰ میلی‌گرم در دسی لیتر در حالت ناشتا است.

به گزارش شفا آنلاین، دیابت(Diabetes) یا همان بیماری قند که متاسفانه بسیاری را به خود مبتلا کرده است یک نوع اختلال متابولیک و سوخت و سازی در بدن است که به واسطه آن توانایی تولید انسولین در بدن از بین می رود یا برعکس مقاومت در برابر انسولین در بدن ایجاد می شود در نتیجه انسولین تولیدی نمی تواند عملکرد نرمال خود را انجام دهد.

در دیابت، سرعت و توانایی بدن در استفاده و سوخت و ساز کامل گلوکز کاهش می یابد به همین دلیل میزان قندخون افزایش یافته که به آن هایپرگلیسمی می گویند. با افزایش قند در درازمدت در بدن عوارض میکروواسکولار دیابت یا تخریب رگ های بسیار ریز در بدن ایجاد می شوند که می توانند اعضای مختلف بدن همچون کلیه، چشم و اعصاب و قلب را درگیر کنند.

طبق اعلام موسسات ملی سلامت آمریکا، در صورت عدم درمان دیابت، این بیماری منجر به بیماری قلبی(Heart disease)، سکته، بیماری کلیوی، نابینایی و سایر مشکلات سلامت می شود.

از اینرو این موسسه راهکارهای زیر را برای کنترل دیابت توصیه می کند:

۱. هرآنچه را که باید در مورد دیابت بدانید بیاموزید.

۲. به کمک پزشک، برنامه ای برای کنترل بیماری خود تهیه کنید.

۳. بهترین راه های زندگی با دیابت را بیاموزید.

۴. به طور منظم برای کنترل بیماری تان به پزشک مراجعه کنید و تحت نظر باشید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: