کد خبر: ۱۹۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 19
سلامت خون در مستمر بودن اهدای آن است که خوشبختانه این آمار در تهران قابل توجه بوده و امیدواریم روز‌به‌روز افزایش یابد
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به مراجعه 400 هزار نفر در پایتخت طی سال گذشته برای اهدای خون، گفت: 5 هزار واحد پلاکت و 6 هزار واحد پلاسما در این مدت در تهران اهدا شد.

به گزارش شفا آنلاین، سیدمرتضی طباطبایی در مراسم روز جهانی اهداکنندگان خون اظهار داشت: کسانی که مایه حیات خود را بدون چشم‌داشت اهدا می‌کنند اجر بسیاری داشته چرا که این مسأله یک ارزش انسانی بوده و نوع دوستی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اهدای خون(Blood donation) مستمر مورد توجه سازمان انتقال خون قرار دارد، گفت: سلامت خون در مستمر بودن اهدای آن است که خوشبختانه این آمار در تهران قابل توجه بوده و امیدواریم روز‌به‌روز افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران ادامه داد: سال گذشته با همکاری شهرداری راه‌اندازی مراکز جامع اهدای خون مدنظر قرار گرفت که خوشبختانه دو مورد از این مراکز یکی در بلوار ستاری خروجی باغ‌ فیض و دیگری در منطقه 4 انجام شد و سایر مراکز نیز انشاءالله به زودی راه‌اندازی آن نهایی می‌شود.

طباطبایی با اشاره به اینکه در سال 96، 400 هزار نفر جهت اهدای خون در پایتخت مراجعه کردند، گفت: 320 هزار نفر از این افراد موفق به اهدای خون شدند همچنین 5 هزار واحد پلاکت اهدا و 6 هزار واحد پلاسما(plasma) جهت تولید داروهای مشتق از پلاسما در تهران اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای کیفی انتقال خون در این بوده که پلاسما مازاد دارو به داروهای مشتق از پلاسما تبدیل شوند، گفت: این مسأله مورد توجه سازمان انتقال خون قرار داشته و موفقیت‌های زیادی در این زمینه حاصل شده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران خاطرنشان کرد: گسترش مراکز اهدای خون در سال 97 مدنظر قرار بوده تا علاوه بر خدمت‌رسانی بهتر در بحران‌ها دچار مشکل نشویم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: