کد خبر: ۱۹۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 19
شلیل از جمله میوهای بسیار خوشمزه و وسوسه انگیز است! که بزاق دهان هر زن بارداری با فکر کردن به خوردن این میوه ترشح خواهد کرد.
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>شلیل از جمله میوهای بسیار خوشمزه و وسوسه انگیز است! که بزاق دهان هر زن بارداری با فکر کردن به خوردن این میوه ترشح خواهد کرد. اما، آیا مصرف شلیل می تواند روند طبیعی بارداری زنان را تحت تاثیر قرار دهد؟ آیا مصرف شلیل در دوران بارداری می تواند اثرات منفی بر روی سلامت مادر حامله گذاشته و یا آسیب-های جدی به جنین داخل رحم او برساند؟ به عنوان یک زن باردار زیاد نگران نباشید! چون در ادامه این مقاله، در مورد ایمنی مصرف شلیل <Nylon Consumption>در دوران بارداری و مزایای بهداشتی این میوه برای زنان حامله صحبت شده است.


شلیل چیست؟

به گزارش شفا آنلاین:میوه شلیل از خانواه هلو بوده و به عنوان یک عضو محبوب و خوشمزه از این خانواده به شمار می رود. جالب است بدانید که اکثر مردم میوه شلیل را دوست دارند! این میوه به خانواده Rosaceae تعلق داشته و در ظاهر هم شبیه میوه هلو است. اما، میوه شلیل دارای عطر منحصر به فردی بوده و یک دانه سخت هم در درون آن محصور شده است. همچنین، گوشتی آبدار، هسته میوه شلیل را پوشش داده است. که ارزش تغذیه-ای موجود در میوه شلیل آن را به میوه ای تبدیل کرده است که خواص درمانی زیادی برای مادران باردار و جنین داخل رحم آن ها دارد.

آیا خوردن شلیل در دوران بارداری زنان امن است؟

بله، شما به عنوان یک زن حامله می توانید از خوردن میوه شلیل در دوران بارداری خود لذت ببرید. با این حال، شما باید قبل از خوردن میوه شلیل آن را کامل بشویید، چون این هلوی شیرین و آبدار ممکن است حاوی انگل های مضر و باکترهای مختلف باشد. وارد شدن انگل های مضر و باکترهای موجود در میوه شلیل به بدنتان، می تواند بیمارهای خطرناکی مانند لیستریوز و توکسوپلاسموز را ایجاد کند. اما، شما می توانید با شستن کامل این میوه، آن را با خیال راحت در طی دوران بارداری خود مصرف کرده و لذت ببرید.

فواید خوردن شلیل در دوران بارداری

چرا باید حتما در دوران بارداری شلیل بخورید؟

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در میوه شلیل برای حفظ سلامتی مادر باردار و نوزاد متولد نشده او بسیار مفید است. مهم ترین فواید مصرف میوه شلیل در دوران بارداری عبارتند از:

1. جلوگیری از نقص لوله های عصبی جنین با خوردن شلیل در بارداری:

خوردن شلیل شیرین و آبدار توسط زنان در طی دوران بارداری می تواند در پیشگیری از خطر بروز نقص در هنگام تولد نوزادان مفید بوده و مواد معدنی، ویتامین ها و فولات موجود در این میوه هم در به حداقل رساندن خطر بروز نقص در لوله های عصبی جنین داخل رحم مادر مانند اسپینا بیفیدا را کاهش خواهد داد. همچنین، فراموش نکنید که مصرف این میوه در دوران بارداری، سلامت کلی بدن جنین را هم تضمین می کند.

2. با خوردن شلیل در دوران بارداری از گرفتگی عضلاتتان پیشگیری کنید:

به دلیل این که میوه شلیل یک منبع غنی از فیبر و ویتامین C است، بنابراین مصرف آن توسط زنان در دوران بارداری به رشد مناسب جنین کمک می کند. علاوه بر آن، مواد مغذی موجود در میوه شلیل باعث رشد و توسعه عضلات و عروق خونی جنین خواهد شد. در نهایت، پتاسیم موجود در این میوه می تواند مانع گرفتگی عضلانی در بدن خود شما شده و میزان انرژی را هم در بدنتان طی افزایش دهد.

3. حفاظت از چشم های مادر باردار و جنین با خوردن میوه شلیل:

از آن جایی که میوه شلیل دارای لوتئین (نوعی ماده غذایی بسیار مهم است) می باشد، مصرف آن توسط زنان حامله می تواند سلامت چشم های مادر و جنین داخل رحم او بالا برده و خطر ابتلا به بیماری های چشمی را در هر دوی آن ها به حداقل برساند. همچنین، لوتئین موجود در میوه شلیل به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و خطر ابتلا به آب مروارید هسته ای را در مادران باردار کاهش خواهد داد. علاوه بر آن، ویتامین A و بتاکاروتن موجود در این میوه به مادر باردار کمک می کند تا از سلامت چشم و قدرت بینایی خود هم در این دوران حساس محافظت کرده و از خطر ابتلا به رمد چشم و کوری جلوگیری می کند.

4. جلوگیری از خطر ابتلا به هیپوکالمی با خوردن شلیل در دوران بارداری:

چرا باید حتما در دوران بارداری شلیل بخورید؟

پتاسیم موجود در میوه شلیل برای عملکرد مناسب سلول ها و اعصاب زنان حامله ی بسیار مفید بوده و به سنتز پروتئین، روند سوخت و ساز بدن، حفظ تعادل الکترولیت ها و ترویج عملکرد ماهیچه های این مادران کمک می کند. به همین دلیل، مصرف این میوه در دوران بارداری می تواند خطر ابتلا به اختلالاتی مانند هیپوکالمی، را که ممکن است بر سلامت عضلانی مادران باردار اثر بگذارد، کاهش دهد.

5. بالا بردن سلامت پوست مادران با خوردن شلیل در دوران بارداری:

به دلیل این که شلیل حاوی بیوفلاونوئید، لوتئین، بتا کاروتن، ویتامین C و آنتی اکسیدان است، در حفاظت از پوست مادران باردار مفید بوده و از آسیب رسیدن به این ناحیه از بدن جلوگیری خواهد کرد. علاو بر آن مصرف منظم شلیل در دوران بارداری، می تواند سطح سلامت پوست مادران را به طور قابل توجهی ارتقا بخشد. همچنین، ویتامین C موجود در میوه شلیل باعث سنتز کلاژن پوست در بدن زنان باردار شده و از بافت پوست این افراد محافظت خواهد نمود. وجود لوتئین در میوه شلیل شرایطی را برای شما فراهم می کند که بدنتان بتواند از پوست خود در برابر آسیب رادیکال های آزاد و اشعه UV هم محافظت نماید.

6. کمک به هضم غذای مادران باردار با خوردن شلیل:

فیبر موجود در میوه شلیل باعث قلیایی شدن محیط معده شما در طی دوران بارداری شده و مواد مغذی آن هم کمک می کند تا عمل هضم غذا در این دوران حساس به آسانی صورت بگیرد. در واقع، می توان ادعا کرد که مصرف میوه شلیل در طی دوران بارداری می تواند سلامت مادران در حال انتظار را تضمین کند. از آن جایی که فیبر موجود در این میوه به راحتی جذب آب می شود، مصرف آن می تواند حرکات روده را در بدن مادران باردار افزایش داده و خطر ابتلا به یبوست، زخم معده، گاستریت را در دوران بارداری به شدت کاهش دهد. همچنین، مصرف میوه شلیل در دوران بارداری سبب سم زدایی بدن زنان حامله شده و با خارج نمودن سموم مضر از بدن این افراد میزان سلامت مادر باردار و جنین داخل رحم او را بالا خواهد برد.

7. محافظت از بدن زنان باردار در برابر ابتلا به بیماری سرطان با مصرف میوه شلیل:

اسید کلروژنیک موجود در میوه شلیل از رشد تومورها در بدن شما جلوگیری کرده و اسید آن هم مانع رشد سلول های سرطانی در روده بزرگ و ریه هایتان خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: