کد خبر: ۱۹۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 19
راه های درمان زگیل دو گروه است؛ درمان های خانگی یا همان گیاهی و درمان دارویی یا جراحی که هر دو روش نتیجه بخش بوده اند. گفتنی است استفاده از روش های درمانی به نسبت شدت و گستردگی زگیل تناسلی به سمت روش های قوی تر خواهد رفت.

شفا آنلاین>سلامت جنسی>راه های درمان زگیل دو گروه است؛ درمان های خانگی یا همان گیاهی و درمان دارویی یا جراحی که هر دو روش نتیجه بخش بوده اند. گفتنی است استفاده از روش های درمانی به نسبت شدت و گستردگی زگیل تناسلی<Genital Warts> به سمت روش های قوی تر خواهد رفت.

به گزارش شفا آنلاین: راه های درمان زگیل تناسلی دو گروه است؛ درمان های خانگی یا همان گیاهی و درمان دارویی یا جراحی که هر دو روش نتیجه بخش بوده اند. گفتنی است استفاده از روش های درمانی به نسبت شدت و گستردگی زگیل تناسلی به سمت روش های قوی تر خواهد رفت.

توصیه های سنتی، گیاهی و خانگی

برخی افراد به طور کامل مایل اند با روش های خانگی و طب سنتی مشکل خود را حل کنند که برای رفع زگیل تناسلی روش های گیاهی و خانگی متعددی پیشنهاد می شود.

استفاده روغن کرچک

روغن کرچک جزو داروهای ضد زگیل تناسلی است، برای تحمل بوی بد این روغن می توان آن را با روغن نعناع مخلوط و روزی 3 مرتبه از آن استفاده کرد. استفاده از این روش برای کودکان ممنوع است.

استفاده از چسب نواری

این روش در سال 2007 میلادی و برای اولین بار در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. یکی از بهترین روش ها که تا 20 درصد در از بین بردن زگیل تناسلی موثر است، چسباندن چسب روی ناحیه مبتلا به مدت 6 روز و ادامه درمان تا حذف کامل زگیل هاست. چسباندن چسب در این روش حکم سمباده را دارد.

تخم گیاه کرچک

تخم گیاه کرچک آغشته به عسل از دیگر موارد درمان کننده زگیل است. این تخم رویه ای چوب مانند دارد و باید شکسته شود تا بتوان از ماده چرب داخل آن استفاده کرد. از ترکیب این ماده با عسل، پمادی به دست می آید که باید روی زگیل زده شود.

تاثیر سرکه سیب

شستن ناحیه مبتلا به زگیل با سرکه سیب به مدت 2 تا 3 هفته و هر روز. این روش بسیار دردناک است. ترب کوبیده شده مخلوط با سرکه هم می تواند موثر باشد. سیر، پیاز و پیاز دشتی له شده نیز همگی در رفع زگیل تاثیرگذارند، فقط ممکن است باعث حساسیت، قرمزی و سوزش پوست اطراف زگیل شوند. پس برای افرادی که پوست حساسی دارند توصیه نمی شود.

استفاده از سیر و ویتامین E

زدن روغن ویتامین E روی ناحیه مبتلا به زگیل و سپس گذاشتن سیر له شده هر 48 ساعت یک بار تا رفع دائم زگیل ها بسیار کمک کننده است.

خاصیت روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی که از خانواده نعناع است، یک درمان طبیعی برای ویروس HPV و همچنین کاهش تاثیر زگیل است. این یک درمان مقرون به صرفه است. قبل از استفاده برای کاهش سوزش باید روغن را کمی رقیق کرد.

استفاده از زردچوبه

زردچوبه خالص، کورکومین یک آنتی اکسیدان است که روی ویروس HPV با محافظت از سلول های DNA تاثیر می گذارد. همچنین تاثیر بسیار بزرگی روی انواع مختلف سرطان های رحم دارد.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک درمان طبیعی برای ویروس HPV است که خاصیت ضد ویروسی و ضد میکروبی برای کاهش فوق العاده زگیل است. این یک ماده ضد عفونی کننده داخلی و موضعی است که باعث افزایش سطح ایمنی بدن می شود.هفته نامه سلامت -

دکتر الهام حق جو** متخصص طب سنتی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: