کد خبر: ۱۹۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 19
سویه جدید مرگبار ویروس آنفلوانزا پرندگان که باعث مرگ صدها نفر در چین شده است، از پتانسیل بالایی برای ایجاد همه گیری جهانی (پاندمی) برخوردار است.
   شفا آنلاین>سلامت>سویه جدید مرگبار ویروس آنفلوانزا پرندگان که باعث مرگ صدها نفر در چین شده است، از پتانسیل بالایی برای ایجاد همه گیری جهانی (پاندمی) برخوردار است.

به گزارش شفا آنلاین:سویه جدید ویروس آنفلوانزا پرندگان موسوم به H7N9، یکی از خطرناک ترین سویه های این ویروس محسوب شده و حدود 38 درصد از مبتلایان به این ویروس در چین جان خود را از دست داده اند.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO)، ویروس H7N9 از اکتبر 2016 تاکنون 1600 نفر را در چین آلوده کرده و باعث مرگ 600 بیمار شده است.

این عامل بیماری زا که به نام Disease X نیز شناخته می شود، نخستین بار در سال 2013 کشف شد و اکنون با گذشت 5 سال از زمان کشف، کارشناسان و متخصصان حوزه سلامت درباره خطر همه گیری جهانی این وروس هشدار می دهند.

درصورتی که افراد آلوده به ویروس H7N9 به کشورهای دیگر سفر کنند، خطر گسترش ویروس به سایر نقاط جهان افزایش پیدا می کند؛ درحال حاضر دو مورد از ابتلا به این ویروس در کانادا و یک مورد در مالزی در سال 2018 گزارش شده است.

تب بالا، سرفه و مشکلات ریوی که درصورت حاد شدن می تواند منجر به پنومونی (عفونت ریوی) شود، از علائم ابتلا به ویروس H7N9 است. افراد سالمند، زنان باردار و افراد دچار ضعف سیستم ایمنی در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند.

در کمتر از 10 سال، شیوع جهانی بیماری های مختلف، بیش از 2 میلیون نفر از مردم جهان را به کام مرگ کشانده است. وبا باعث مرگ 10 هزار نفر پس از طوفان هائیتی در سال 2011 شد؛ سل، تب زرد و تب تیفوئید باعث مرگ 1.6 میلیون نفر در سال 2012 شد؛ ویروس ابولا منجر به مرگ 11 هزار نفر طی سال های 2014 تا 2016 شد. مرگ و میرهای مرتبط با آنفلوانزای خوکی نیز 575 هزار نفر تخمین زده می شود.

عدم کنترل و پیشگیری از گسترش ویروس H7N9 می تواند منجر به همه گیری جهانی مرگباری مانند آنفلوانزا اسپانیایی (Spanish flu) در قرن بیستم شود که باعث مرگ 100 میلیون نفر در سراسر جهان شد.Newsweek


 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: