کد خبر: ۱۹۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 17
افراد باید در تمام فصول سال به سلامتی خود اهمیت دهند؛ به خصوص در فصل تابستان که تابش نور آفتاب زیاد است باید مراقب چشمان خود باشند
شفاآنلاین>سلامت> یک فوق تخصص قرنیه گفت: افراد باید از عینکی استفاده کنند که علاوه بر UV 400 ، زاویه مناسبی در چشم داشته باشد و گوشه‌های چشم را پوشش دهد.

به گزارش شفاآنلاین، عین الهی فوق تخصص قرنیه در خصوص عینک آفتابی استاندارد، اظهار کرد: افراد باید در تمام فصول سال به سلامتی خود اهمیت دهند؛ به خصوص در فصل تابستان که تابش نور آفتاب زیاد است باید مراقب چشمان خود باشند؛ نور خورشید به دو قسمت تقسیم می‌شود، نور مرئی و نور نامرئی، یکی از نورهای نامرئی که در سلامتی خیلی مهم است و باعث صدمه(Hurt) به چشم می‌شود امواج ماوراء بنفش است.

برای حفظ سلامت چشمان خود باید چه کار کنیم؟

این فوق تخصص قرنیه با اشاره به اینکه یکی از راه‌های حفظ سلامت چشم عینک‌های آفتابی است، گفت: افراد باید از عینک‌های آفتابی که استاندارد لازم را دارند استفاده کنند؛ عینکی استاندارد است که علاوه بر UV 400 ، زاویه مناسبی در چشم داشته باشد و گوشه‌های چشم را پوشش دهد، همچنین باید شیشه آن کاملا یکنواخت باشد و لک لک نباشد.

عوارض عینک‌های متفرقه چیست؟

عین الهی با بیان اینکه افراد نباید از  عینک آفتابی  متفرقه استفاده کنند، تشریح کرد: عینک آفتابی متفرقه باعث آسیب‌های جدی به چشم می‌شود؛ التهاب چشم، آب مروارید، ناخنک و نابینایی موقت از عوارض تابش شدید نور آفتاب است، بنابراین باید حتما عینک خود را از مکان‌های معتبر تهیه کنید.

وی ادامه داد: در مکان‌هایی که آفتاب شدید است مانند کویر و کوه باید حتما از عینک آفتابی استفاده شود؛ برخی افراد به خصوص کسانی که کوه نورد و اسکی باز هستند باید حتما از  عینک آفتابی استفاده کنند؛ بیماری ناخنک یکی از بیماری‌هایی است که در اثر نور ماوراء بنفش در فرد به وجود می‌آید، به همین دلیل توصیه می‌شود حتما در مکان‌هایی که نور آفتاب زیاد است عینک آفتابی استفاده شود.

این فوق تخصص قرنیه با بیان اینکه عینک آفتابی غیر استاندارد از نفوذ اشعه UV جلوگیری نمی‌کند، گفت: اگر اشعه UV به چشمان نفوذ کند ممکن است به سلول‌های انبوه قرنیه چشم، عدسی چشم  و حتی شبکیه آسیب جدی وارد کند؛ همچنین ممکن است سبب ایجاد آب مروارید شود، لذا افراد باید حتما در صورت احساس ناراحتی در چشمان خود به پزشک(Doctor) متخصص مراجعه کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: