کد خبر: ۱۹۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 14
باید بدانید که دقیقا چه چیزی باید تغییر کند و چه چیزی جایگزین پلاستیک در زندگی شود البته ممکن است که مطالب زیادی درباره ضایعات پلاستیکی و کاهش مصرف آن شنیده باشید
شفاآنلاین>سلامت>محققان اظهار کردند: هر فردی می‌تواند گام به گام به زندگی بدون پلاستیک نزدیک شود.

به گزارش شفاآنلاین،آیا تاکنون تصور کرده‌اید که چگونه می‌توان پلاستیک را از زندگی حذف کرد؟ محققان اظهار کردند: باید بدانید که دقیقا چه چیزی باید تغییر کند و چه چیزی جایگزین پلاستیک در زندگی شود البته ممکن است که مطالب زیادی درباره ضایعات پلاستیکی و کاهش مصرف آن شنیده باشید، اما عملی کردن این مسیر دشواری‌های خاص خود را به همراه دارد.

شروع زندگی بدون پلاستیک را می‌توانید گام به گام شروع کنید تا به آن عادت کنید. از مهمترین مواردی که پلاستیک در آن‌ها بیشتر دیده می‌شود موارد ذیل است:
خرید مواد غذایی

در نظر داشته باشید که یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که باعث تولید ضایعات پلاستیکی و افزایش آن می‌شود، خرید کردن است. هر فردی با خرید مواد غذایی، بخش بزرگی از ضایعات پلاستیکی را تولید می‌کند. برای کاهش تولید ضایعات پلاستیکی در این پروسه، استفاده از کیسه‌های قابل استفاده مجدد و ظروف و جعبه‌هایی برای حمل مواد پیشنهاد می‌شود. برای خرید مواد لبنی نیز از ظروف شیشه‌ای و دیگر ظروف استفاده شود تا ظروف پلاستیکی برای آنها تولید نشود همچنین استفاده از پارچه در خرید نان به جای پلاستیک، روشی موثر در جهت کاهش ضایعات پلاستیکی است.

لوازم آرایشی و بهداشتی
بسیاری از مواد و لوازم به کار رفته در حمام مانند شامپو، لوسیون‌ها و دیگر موارد، همگی عامل تولید ضایعات پلاستیکی هستند.

استفاده از مواد غذایی در سفر
شاید دقت نکرده باشید، اما گاهی بسته‌بندی مواد غذایی خود عاملی برای افزایش ضایعات پلاستیکی است. از این‌رو می‌توانید از ظروف قابل استفاده مجدد و شیشه استفاده کنید. با بهره‌گیری از این روش، استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف، بسته‌بندی‌های پلاستیکی و ظروف پلاستیکی که می‌توانند مواد شیمیایی سمی را به مواد غذایی اضافه کنند، کاهش می‌یابد. مثلا هر فردی می‌تواند یک بطری آب برای خودش داشته باشد تا مجبور به استفاده از بطری‌های یک‌بار مصرف نشود همچنین همیشه سعی کنید، ملزومات یک سفر حتی کوتاه را از قبل تهیه کنید پس هر فردی با کوچک‌ترین تغییر در زندگی، می‌تواند به کاهش زباله‌های پلاستیکی کمک کند.
برچسب ها: پلاستیک ، سلامت ، ضایعات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: