کد خبر: ۱۹۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 14
خوشبختانه بیماری هپاتیت در کشور کنترل می‌شود و شیوع آن در بین مردم کاهش پیدا کرده است
شفاآنلاین>سلامت> یک فوق تخصص گوارش گفت: سه درصد از ایرانی‌ها مبتلا به بیماری هپاتیت B هستند.

به گزارش شفاآنلاین، علیرضا واحدی فوق تخصص گوارش اظهار کرد: خوشبختانه بیماری هپاتیت در کشور کنترل می‌شود و شیوع آن در بین مردم کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته شیوع بیماری‌ هپاتیت B در خارج از کشور بین 2 تا 3 درصد بوده است که امروزه این آمار به زیر 2 درصد رسیده است.

عوامل بروز بیماری(Sickness) کبد چرب

واحدی عنوان کرد: هپاتیت C در ایران شیوع کمی دارد و بروز آن  بیشتر به دلیل فرآورده‌های خونی آلوده است، در برهه‌ای از زمان فرآورده‌های خونی از نظر بهداشتی کنترل نمی‌شدند و عارضه هپاتیت C در بین افراد شیوع پیدا کرده بود.

وی اظهار کرد: افراد معتادی که به صورت تزریقی یا غیر تزریقی اقدام به استعمال مواد مخدر می‌کنند بیشتر از دیگران در معرض بیماری هپاتیت C قرار دارند.

این فوق تخصص گوارش ادامه داد: افرادی که  تحت عمل پیوند اعضا قرار می‌گیرند، ممکن است به دلیل آلوده بودن عضو و کنترل نشدن عضو اهدایی، به بیماری هپاتیت C مبتلا شوند.

وی در خصوص بروز بیماری کبد چرب گفت: عارضه کبد چرب به دلیل افزایش وزن، کاهش تحرک و تغییر رژیم غذایی در افراد ایجاد می‌شود، کاهش مصرف غذاهای سنتی و افزایش فست فود و مواد غذایی سرخ کردنی در رژیم غذاییف باعث بروز عارضه کبد(Liver) چرب و مشکلات ناشی از آن می‌شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: