کد خبر: ۱۹۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 13
اگر حقوق پرستاران از سهام بیمارستان‌ها پرداخت شود، مشکلات مالی به راحتی برطرف می‌شود اما اهمیت ندادن به این راه حل باعث شده است که کارانه‌ پرستاران با تاخیر 6 تا 14 ماه پرداخت شود
شفا آنلاین>سلامت>شریفی مقدم گفت: اگر حقوق پرستاران از سهام بیمارستان‌ها پرداخت شود، مشکلات مالی به راحتی برطرف می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، محمد شریفی مقدم‌ دبیرکل خانه پرستار کشور اظهار کرد: پرستاران در صف اول مواجهه با بیماران قرار دارند و در بین گروه‌های پزشکی با مشکلات و سختی کار زیادی رو به رو هستند.

وی ادامه داد: شرایط نامناسب شغلی و اضافه کاری اجباری پرستاران باعث شد برخی از آنها شغل خود را تغییر می‌دهند یا به کشورهای حاشیه خلیج فارس‌ یا کانادا مهاجرت می‌کنند.

شریفی مقدم عنوان کرد: مشکلات فراوان مالی و شغلی، پرستاران نامه‌ای در 12 بند به معاونت پرستاری وزارت بهداشت(Ministry of Health) نوشته‌اند که در آن به بیان مشکلات حقوقی و کاری خود به عنوان صف اول مواجهه با بیماران پرداخته‌اند.

دبیر کل خانه پرستار کشور تأکید کرد: اگر حقوق پرستاران از سهام بیمارستان‌ها پرداخت شود، مشکلات مالی به راحتی برطرف می‌شود اما اهمیت ندادن به این راه حل باعث شده است که کارانه‌ پرستاران با تاخیر 6 تا 14 ماه پرداخت شود.

شریفی مقدم اضافه کرد: متأسفانه در برخی مراکز درمانی نه تنها کارانه‌ پرستاران پرداخت نشده بلکه در پرداخت حقوق پایه‌ آنها چندین ماه تاخیر ایجاد شده است.

وی گفت: اگر مشکلات جذب پرستاران برطرف شود هیچ کمبودی‌ در سراسر کشور از نظر نیروی پرستاری نداریم‌.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: