کد خبر: ۱۹۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 13
کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند وقتی میوه‌ها یخ زده هستند، بدن انسان قادر به جذب میزان بیشتری از آنتی اکسیدان‌های موجود در آنهاست
شفا آنلاین>سلامت>خواص میوه‌ها را می‌توان با راهکارهای ساده چند برابر کرد تا از ابتلا به برخی بیماری‌ها جلوگیری کنیم.

به گزارش شفا آنلاین، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند وقتی میوه‌ها یخ زده هستند، بدن انسان قادر به جذب میزان بیشتری از آنتی اکسیدان‌های موجود در آنهاست.

آزمایش‌ها نشان داده است بدن انسان قادر به جذب میزان بیشتری آنتی اکسیدان از میوه‌های یخ زده است هرچند که آنتی اکسیدان(Antioxidants) درمیوه در دمای معمولی نیز وجود دارد، اما پژوهش‌ها نشان داده است میزان این مواد در حالت یخ زده بیشتر است.

آنتی اکسیدان‌ها که به نام کاروتنوئید نیز شناخته می‌شوند سبب جلوگیری از ابتلا به سرطان(Cancer) و بیماری‌های قلبی و نیز زیبایی پوست و مو می‌شوند.

زمانی که آبمیوه تازه و طبیعی که منجمد شده است به دمای معمولی می‌رسد و سپس مصرف می‌شود، ترکیب آن به ذره‌های کوچک تقسیم می‌شود و به این ترتیب جذب مواد مغذی آن برای روده ساده‌ترمی شود.

کاروتنوئید دارای خواص ضد سرطانی است و می‌توانند به ویتامین A تبدیل شوند که دارای مزایای ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.

پژوهش درباره خواص میوه و آبمیوه‌های طبیعی منجمد به وسیله دانشمندان دانشگاه سویل انجام شده است.

میوه‌های حاوی ویتامین C ازجمله مرکبات در صورت انجماد دارای درصد بیشتری از مواد مغذی می‌شوند، ویتامین C موجود دراین خوراکی‌ها سبب پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی چون سرطان‌های دهان، تیروئید و معده می‌شود.

میوه‌هایی مثل پرتقال سبب جلوگیری از بروز سکته مغزی در افراد به میزان ۶۰ درصد می‌شوند، پژوهش دانشمندان دانشگاه کالج لندن و دانشگاه لیورپول برروی حدود ۱۳ هزار نفر نشان داده است مصرف مرکبات سبب درمان کم خونی(Anemia) در افراد می‌شود.

افزون بر آب مرکبات، منجمد کردن آب گوجه فرنگی یا هندوانه طبیعی و مصرف آن‌ها می‌تواند سبب جذب میزان کافی از آنتی اکسیدان‌های موجود در این مواد غذایی شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: