کد خبر: ۱۹۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 13
وزارت آموزش و پرورش در سال های اخیر همکاری‌های خوبی با حوزه سلامت داشته است و اگر بتوانیم گروه سنی دانش‌آموزی که گروه هدف ما در برنامه‌های پیشگیری هستند را به خوبی پوشش دهیم، بسیاری از اهداف و برنامه‌ها به نتیجه می‌رسد
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: کارهای پژوهشی حوزه آموزش و پرورش بسیار کاربردی هستند و معاونت بهداشت از طرح‌های پژوهشی در این حوزه حمایت‌ می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علیرضا رییسی در نشست مشترک مدیران معاونت بهداشت وزارت بهداشت(Ministry of Health) و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: وزارت آموزش و پرورش در سال های اخیر همکاری‌های خوبی با حوزه سلامت داشته است و اگر بتوانیم گروه سنی دانش‌آموزی که گروه هدف ما در برنامه‌های پیشگیری هستند را به خوبی پوشش دهیم، بسیاری از اهداف و برنامه‌ها به نتیجه می‌رسد.

وی افزود: در حوزه‌های دندان دانش آموزان زیر ۱۴ سال، تغذیه، بهبود سبک زندگی و آسیب‌های اجتماعی(Social harm) دانش آموزان، گروه هدف هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه اظهارکرد: نشست‌های مشترک بین دو معاونت باید هر دو ماه یک بار برای پیشبرد امور برگزار شود و در فاصله بین جلسات نیز کارشناسان دو حوزه باید درباره  برنامه‌ها جلسه داشته باشند.

رییسی تاکید کرد: در این جلسات باید ضمن مرور ماموریت‌ها، تفاهمنامه‌ها و برنامه‌های مشترک دو معاونت، با نگاه عمق‌بخشی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها، مقدمات لازم برای تصویب برنامه‌ها و تصمیم‌سازی در نشست‌های دو ماهانه فراهم شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه گفت: کارهای پژوهشی حوزه آموزش و پرورش بسیار کاربردی هستند و معاونت بهداشت از طرح های پژوهشی در این حوزه حمایت می کند.

وی با بیان این که چاقی(Obesity) یکی از نگرانی‌های ما در مدارس است و باید تغذیه و بوفه مدارس را سر و سامان دهیم، اظهارکرد: می‌توان با هماهنگی سازمان غذا و دارو و سازمان دانش آموزی، در قالب انعقاد قرارداد با شرکت‌ها یا کارخانجات معتبر غذایی، میان وعده‌های غذایی سالم را با نشان دو وزارتخانه و با توزیع در بوفه‌های مدارس به دست دانش آموزان سراسر کشور رساند.

رییسی در پایان گفت: این میان وعده‌ها ضمن برخورداری از ویژگی‌های سلامتی باید به گونه‌ای باشند که نیاز دانش‌آموزان به مکمل‌ها و شیر را هم در آینده مرتفع کنند تا مشکلات توزیع شیر و مکمل‌ها نیز از این طریق برطرف شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: