کد خبر: ۱۹۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 13
عفونت های دستگاه گوارشی شامل ویروس ها، انگل ها و باکتری هایی است که به دلیل عدم رعایت بهداشتی فردی و خوردن میوه و سبزیجات نشسته، سریعا به کودکان نفوذ می کند و حتی می تواند منجر به مرگ شود
شفا آنلاین>سلامت>رئیس پژوهشکده سلامت کودکان می گوید: عفونت های دستگاه گوارشی که خیلی سریع، کودکان را مبتلا می کند از شایعترین بیماری های آنان در فصل گرما به شمار می آید.

به گزارش شفا آنلاین، عبدالله کریمی افزود: عفونت(Infection) های دستگاه گوارشی شامل ویروس ها، انگل ها و باکتری هایی است که به دلیل عدم رعایت بهداشتی فردی و خوردن میوه و سبزیجات نشسته، سریعا به کودکان نفوذ می کند و حتی می تواند منجر به مرگ شود.

وی اظهار کرد: آماری در خصوص میزان ابتلای کودکان به این عفونت ها در کشور موجود نیست ولی هر سال در فصل گرما بیشترین مراجعه کنندگان را به مراکز درمانی و بیمارستان ها تشکیل می دهد.

کریمی ادامه داد: خوردن میوه و سبزیجات نشسته با دست های آلوده و یا آب آلوده به ویژه در فصل گرما، میکروب ها، انگل ها و ویروس(virus) ها را وارد بدن آنان می کند و به همین دلیل والدین باید به سالم بودن مواد غذایی و بهداشت کودکان خود توجه کنند.

رئیس پژوهشکده سلامت کودکان تصریح کرد: فردی که دچار عفونت های گوارشی می شود باید تغذیه ساده داشته باشد و از آنجا که در این بیماری فرد آب زیادی از دست می‌دهد حتما باید آب و املاحش را تامین کند تا این مواد در بدن او کم نشود.

کریمی خاطرنشان کرد: بیمار بهتر است از مصرف غذاهای سنگین پرهیز کند و تغذیه ای سبک داشته باشند.
برچسب ها: عفونت ، ویروس ، تغذیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: