کد خبر: ۱۹۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 14
افرادی که قید گوشت خوردن را می زنند تا 4.5 کیلو وزن از دست خواهند داد. به علاوه دیگر نیازی به شمردن کالری های مصرفی و طراحی یک برنامه ورزشی برای سوزاندن ان کالری ها نیست. همه فعالیت های متنوع ورزشی با این رژیم غذایی هماهنگ خواهد بود.
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>افرادی که قید گوشت خوردن را می زنند تا 4.5 کیلو وزن از دست خواهند داد. به علاوه دیگر نیازی به شمردن کالری های مصرفی و طراحی یک برنامه ورزشی برای سوزاندن ان کالری ها نیست. همه فعالیت های متنوع ورزشی با این رژیم غذایی هماهنگ خواهد بود.

 به گزارش شفا آنلاین:بحث بر سر فواید و زیان های گیاه خواری <Benefits and losses of vegetarianism>به نظر تمام نشدنی می رسد. این مقاله قصد ندارد از یکی از این دو نظر جانب داری کند، در نتیجه بدون در نظر گرفتن اخلاقیات، تنها از منظر علمی به عدم مصرف گوشت نگاه می کنیم.

حال با هم 10 اتفاقی را مرور می کنیم که برای بدنتان می افتد اگر گوشت را از برنامه غذاییتان حذف کنید.


10 – وزنتان کاهش خواهد یافت

افرادی که قید گوشت خوردن را می زنند تا 4.5 کیلو وزن از دست خواهند داد. به علاوه دیگر نیازی به شمردن کالری های مصرفی و طراحی یک برنامه ورزشی برای سوزاندن ان کالری ها نیست. همه فعالیت های متنوع ورزشی با این رژیم غذایی هماهنگ خواهد بود.

9 – تعداد باکتری های مفید در روده تان افزایش خواهد یافت

محیط روده افرادی که گوشت مصرف می کنند به کلی با روده گیاه خواران متفاوت است. بررسی ها نشان داده است که در سطح روده افرادی که تنها از محصولات گیاهی استفاده می کنند، باکتری های محافظت کننده بیشتری وجود دارد. توجه داشته باشید که مقداری زمان می برد تا بافت روده رژیم غذایی جدید را شناسایی کند و به نسبت آن خود را تغییر دهد. در نتیجه در آغاز این برنامه غذایی بر پایه گیاهان، ممکن است نفخ و یا گرفتگی بیش از حد روده را تجربه کنید که دلیل آن روند منطبق شدن روده و پانکراس با این برنامه غذایی جدید است.

8 – پوست سالم تری خواهید داشت

بسیاری از گیاه خوران متوجه پیشرفت سلامتی پوستشان شده اند: کورک ها، جوش های سر سیاه و آکنه ها نا پدید می شوند. پزشکان و محققین ثابت کرده اند که به محض جایگزین کردن گوشت با میوه و سبزی، بسیاری از سموم بدن دفع خواهد شد. در حقیقت این برنامه غذایی همانند یک پادزهر برای پوست شما عمل خواهد کرد.

7 – پر انرژی تر خواهید شد

یکی از تغییرات مهمی که بعد از قطع مصرف گوشت شاهد خواهید بود این است که احساس خستگی کمتری خواهید کرد. " پیش از این، عصرها من احساس خستگی زیادی می کردم حتی اگر کل روز را در دفترم می گذراندم. اما حالا تنها یک تمرین ورزشی درست و حسابی می تواند باعث خستگیم شود." این ها گفته های یک فرد گیاه خوار است. جایی برای تعجب نیست چرا که چنین برنامه غذایی نه تنها باعث کم شدن وزن و دفع سموم بدن می شود، بلکه باعث می شود سبکی خاصی را تجربه کنید.

6 – کاهش شانس ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی

رابطه میان مصرف گوشت قرمز و بیماری های قلبی عروقی بسیار پیش از این کشف شده است. دانشمندان آمریکایی پی بردند که کارنیتین موجود در گوشت قرمز باعث شروع واکنش های شیمیایی می شود که به قلب آسیب می رساند. همچنین ثابت شده است که برنامه غذایی مبتنی بر گیاه شانس ابتلا به فشار خون، دیابت و سرطان روده بزرگ و معده را کاهش می دهد.

5 – سطح کلسترولتان به یک سوم قبل می رسد

زمانی که گوشت نمی خورید سطح کلسترول خونتان کاهش پیدا می کند. کاهشی شبیه به تغییرات بدن بعد از خوردن داروهای کلسترول، اما در این شرایط هیچ عوارض جانبی در کار نخواهد بود. به افرادی که مبتلا به گرفتگی عروق هستند به شدت توصیه می شود رو به برنامه غذایی گیاهی بیاورند.

4 – "ژن های خوبتان" موثرتر خواهد بود

محققین دریافته اند که شرایط محیطی بر روی عملکرد ژن های شما تاثیر خواهد گذاشت. در بدن ما ژن های خوب و بد وجود دارد. اگر سبک زندگی نا سالمی دارید ژن های بد شما با سرعت بیشتری فعالیت می کنند که منجر به ابتلا به بیماری های مزمن و چاقی می شود. حال اگر سبک زندگیتان را به سمت سالم تر شدن تغییر دهید، نحوه عملکرد ژن ها تغییر خواهد کرد. سبک زندگی سالم( مانند گیاه خواری) علاوه بر تشدید عملکرد ژن های خوب، سوخت وساز بدنتان را به تعادل خواهد رساند.

3 – ممکن است دچار کمبود بعضی مواد غذایی شوید

اگر دست از مصرف گوشت بردارید ممکن است دچار کمبود ید، آهن، ویتامین دی و ویتامین ب12 شوید. اما دانشمندان ادعا می کنند که اگر برنامه غذاییتان به اندازه کافی شامل حبوبات، مغزها، میوه، سبزیجات با رنگ تیره، محصولات وابسته به غلات و غلات صبحانه باشد این کمبود اتفاق نخواهد افتاد.

2 - احتمال از دست دادن حس چشایی

زینک ماده ایست که بدن ما برای داشتن حس چشایی به آن نیاز دارد. مقدار قابل توجهی زینک در صدف خوراکی و گوشت قرمز یافت می شود اما افراد گیاه خوار باید به دنبال منبع جدیدی برای این عنصر مورد نیاز بدن باشند. لوبیا چشم بلبلی سفید، مغزها(آجیل)، مواد غذایی بر پایه غلات و مواد لبنی نیاز به این ماده را تامین می کنند. به صورت میانگین افراد با برنامه غذایی گیاهی روزانه به 50 درصد زینک بیشتر نیاز دارند.

1 – ماهیچه ها به زمان استراحت بیشتری نیاز دارند

پروتئین ماده ای ضروری برای ماهیچه ها به حساب می آید، چه در زمان تمرین و فشار آوردن به آن ها و چه در زمان استراحت پس از تمرین و زمان بازیابی. هر دو نوع پروتئین ( گیاهی و حیوانی) از پس این وظیفه بر می آید. اما این مساله را در ذهن داشته باشید که پروتئین های گیاهی به زمان بیشتری برای جذب احتیاج دارد. کارشناسان زمینه تغذیه اعتقاد دارند بهتر است زنان و مردان گیاه خوار ورزشکار، بلافاصله بعد از تمرین دست به مصرف وعده های حاوی پروتئین بزنند چرا که در آن زمان کمترین زمان جذب را داراست.برترین ها

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: