کد خبر: ۱۹۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 13
سگ‌های پلیس برای سالیان متوالی برای بو کردن مواد مخدر و بمب و تجهیزات مخرب به کار گرفته شده‌اند ولی به نظر می‌رسد که با دیجیتالی شدن دنیای پیرامون ما، این موجودات نیز خود را برای وظایف دیجیتالی تر آماده کرده‌اند.
شفا آنلاین>اجتماعی>  گروه پلیس K9 در آمریکا توانسته است سگ‌هایی را تربیت کند که می‌توانند از طریق بویایی خود کارت‌های حافظه، دستگاه‌های الکتریکی مخفی شده و مواردی از این دست را پیدا کنند.

به گزارش شفا آنلاین:سگ‌های پلیس برای سالیان متوالی برای بو کردن مواد مخدر <Smell the drugs>و بمب و تجهیزات مخرب به کار گرفته شده‌اند ولی به نظر می‌رسد که با دیجیتالی شدن دنیای پیرامون ما، این موجودات نیز خود را برای وظایف دیجیتالی تر آماده کرده‌اند. به‌این‌ترتیب دیگر به‌جای بو کردن موارد یاد شده، آن‌ها برای تشخیص بوی محصولات الکتریکی تربیت می‌شوند.

برای مثال سگی به نام هارلی که عکس آن را در ابتدای خبر مشاهده کردید برای پلیس K9 فعالیت می‌کند و وظیفه‌ای خطیر را بر عهده دارد. او تربیت شده است که مواردی مانند کارت‌های حافظه میکرو اسدی، کارت‌های حافظه فلش، فلش مموری های جیبی، هارددیسک‌ها، تلفن‌های همراه هوشمند و سایر مواردی از این دست را بیابد.

این کار به‌واسطه حس بویایی بسیار خوبی که این موجود دارد ممکن می‌شود. نتایج این پروژه نیز موفقیت‌آمیز بوده است. برای مثال چندی پیش یک مزرعه‌دار اقدام به مخفی کردن فیلم‌های کودک‌آزاری کرده بود ولی سگ‌های بو کش پلیس K9 موفق به کشف محل مخفی بودن حافظه حاوی آن شدند.

این امر موجب شده است که هرگاه که پلیس نیاز داشت، بتوان مواردی از این دست را کشف و شناسایی کرد. این موجودات برای حس کردن بوی ترکیبات فلزی و سیلیکونی مخصوص محصولات الکترونیکی تربیت شده‌اند. به‌این‌ترتیب باید گفت که تربیت آن‌ها به‌اندازه کافی خوب بوده است که جرائم سایبری را نیز بو کشیده و مانع رخ دادن بسیاری از این جرائم شوند.

در این میان امکان استفاده از این سگ‌های تربیت شده بسیار اندک است زیرا از میان هر پنجاه سگ، تنها یکی از آن‌ها قادر به یادگیری ساختار مدنظر پلیس می‌شود.Cnet


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: