کد خبر: ۱۹۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 11
مفهوم اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر یعنی همه اقشار جامعه اعم از خواننده‌ها، هنر پیشه ها، مداحان و... را وارد عرصه مبارزه با مواد مخدر کنیم.

شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل موسسه کنگره ۶۰ با تاکید بر اینکه صدا و سیما برنامه‌هایی را با موضوع پیشگیری از اعتیاد تهیه و تولید کند، گفت: صدا و سیما باید هر هفته برنامه‌های مفصلی را در حوزه اعتیاد ارائه کند.

به گزارش شفاآنلاین،مهندس حسین دژاکام رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را تا حدودی موفقیت آمیز خواند و گفت: مفهوم اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر یعنی همه اقشار جامعه اعم از خواننده‌ها، هنر پیشه ها، مداحان و... را وارد عرصه مبارزه با مواد مخدر کنیم.

وی افزود: گاهی سازمان های مردم نهاد کارهای خیلی بزرگی انجام می دهند که در راستای رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است؛ مثلا قهرمانی تیم راگبی کنگره ۶۰ در مسابقات که کار بزرگی بود که می بایست اطلاع رسانی بیشتری در این خصوص اقدامات انجام شود.


مدیرعامل کنگره ۶۰ ادامه داد: در رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر همه سازمان ها از جمله شهرداری،‌ وزارت ورزش و... باید مشارکت کنند و حتی وزارت ورزش زمین های ورزشی را در اختیار مردم بگذارد.


دژاکام با تاکید بر اینکه رادیو و تلویزیون باید مرتباً برنامه‌هایی را در حوزه پیشگیری از اعتیاد تهیه و پخش کنند، گفت: متاسفانه در صدا و سیما برنامه‌ای مختص به حوزه اعتیاد وجود ندارد، در حالی که با توجه به اینکه اعتیاد بزرگترین آسیب اجتماعی کشور است،  باید هر هفته برنامه‌های مفصلی در این رابطه ارائه شود.


وی با اشاره به حجم وسیع تبلیغات ماهواره‌ای درباره داروهای حاوی مواد مخدر گفت: حجم اطلاعات راجع به مواد مخدر و ترک آن در ماهواره با صدا و سیمای کشورمان قابل مقایسه نیست، حجم تبلیغات آنان، ۵۰ برابر حجم تبلیغات صدا و سیمای ما در خصوص اعتیاد و عوارض آن و یا حتی درمان اعتیاد است. هر کانال ماهواره‌ای بعد از هر یه ربع نمایش فیلم، یک تبلیغ ۲۰ دقیقه‌ای راجع به داروهای مخدر با شماره موبایل داخلی دارد، چه کسی جلوی این حجم تبلیغ را می‌گیرد؟ چطور کانال‌های ماهواره‌ای داروهای ترک اعتیاد خارجی را با شماره داخلی تبلیغ می کنند؟.


به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، دژاکام گفت: کنگره ۶۰ روزانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کند و به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد چندین همایش و برنامه ورزشی در دست اقدام دارد ولی معتقدیم همه سازمان های ذی ربط باید در رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر قدم بردارند و مشارکت کنند تا به موفقیت برسیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: