کد خبر: ۱۹۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 09
شربت هندوانه و عسل حاوی انواع ویتامین‌های A ، C گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲ ، B۶ ، آهن، منیزیم، سدیم، پتاسیم، لیکوپن، کربوهیدرات، فیبر، قند مانند فروکتوز، ساکاروز، گلوکز و کلسیم است.
شفاآنلاین>سلامت>یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در رفع تشنگی و کم آبی بدن روزه‌داران مؤثر دانست.

به گزارش شفاآنلاین،شربت هندوانه و عسل حاوی انواع ویتامین‌های A ، C  گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲ ، B۶ ، آهن، منیزیم، سدیم، پتاسیم، لیکوپن، کربوهیدرات، فیبر، قند مانند فروکتوز، ساکاروز، گلوکز و کلسیم است.

برای بررسی خواص شربت هندوانه و عسل و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

 مهم‌ترین خواص شربت هندوانه و عسل

حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی  درباره مهم‌ترین خواص شربت هندوانه و عسل اظهار کرد: این شربت موجب رقیق شدن خون می‌شود بنابراین برای مبتلایان به غلظت خون بسیار مناسب است.

وی درباره طبع شربت هندوانه و عسل بیان کرد: این شربت به علت داشتن عسل طبع معتدلی دارد، بنابراین همه افراد با هر مزاجی می‌توانند از آن استفاده کنند؛ شربت هندوانه و عسل خواص آنتی بیوتیکی دارد بنابراین عفونت‌های بدن را از بین می‌برد.

عظمایی افزود: شربت هندوانه و عسل ورم‌های بدن را رفع و افراد را لاغر می‌کند؛ این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و لیکوپن خاصیت آنتی اکسیدانی دارد؛ بنابراین رادیکال‌های آزاد و مضر بدن را از بین می‌برد؛ شربت هندوانه و عسل سیستم ایمنی بدن را تقویت و از ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف به ویژه سرطان پروستات جلوگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به تأثیر شربت هندوانه و عسل در رفع بزرگی پروستات تأکید کرد: مصرف شربت هندوانه و عسل در ماه رمضان موجب رفع تشنگی و کم آبی بدن می‌شود؛ این شربت فشار خون را هم کنترل می‌کند.

عظمایی گفت: شربت هندوانه و عسل برای مبتلایان به نقرس و اسید اوریک بالا مفید است؛ این شربت نقش مؤثری در از بین بردن لک‌های سیاه و سفید بدن دارد، بنابراین برای مبتلایان به ویتیلیگو (لک و پیس) مناسب است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی یادآور شد: شربت هندوانه و عسل تأثیر چشمگیری در بهبود مشکلات تنفسی و قلبی و عروقی دارد؛ این شربت برای سلامتی و شادابی پوست و مو هم مفید است.
برچسب ها: سلامت ، طب سنتی ، شربت ، هندوانه ، عسل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: