کد خبر: ۱۹۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 08
داشتن رابطه جنسی عالی و متفاوت شاید خواسته بسیاری از زوجا‌ها باشد. اما در این میان بروز مشکلاتی که ناشی از همین رابطه می‌شود می‌تواند زمینه ساز بیماری‌های روحی و جسمی زوج‌ها شود. رابطه جنسی
شفاآنلاین>سلامت>رابطه جنسی همیشه جنبه مثبت نداشته و گاه برای برخی از افراد تاثیرات منفی می تواند داشته باشد. حساسیت به روابط زناشویی که درمان طولانی مدت داشته و یا افسردگی در روابط زناشویی می تواند از تاثیرات آن بر روی زوج ها باشد.
به گزارش شفاآنلاین،داشتن رابطه جنسی عالی و متفاوت شاید خواسته بسیاری از زوجا‌ها باشد. اما در این میان بروز مشکلاتی که ناشی از همین رابطه می‌شود می‌تواند زمینه ساز بیماری‌های روحی و جسمی زوج‌ها شود. رابطه جنسی

بسیاری از افراد با جنبه‌های مثبت رابطه جنسی آشنا هستند، اما نمیدانند که چیز‌های نگران کننده‌ای هم در مورد ارتباط جنسی وجود دارد. ممکن است برخی از نگرانی‌های شما به جا نباشد، اما در موارد مهمی مانند سردرد بعد از ارگاسم یا داشتن حساسیت به مایع منی خودتان باید نگران باشید. حالا به شما میگوییم در چه مواقعی بهتر است رابطه جنسی را متوقف کنید.


افسردگی
احساس بعد از رابطه جنسی باید وجد و آرامش باشد، نه افسردگی. با این حال برخی افراد بعد از رابطه جنسی احساس افسردگی میکنند که این وضعیت به عنوان بی قراری بعد از مقاربت شناخته میشود. این شرایط برای مردان کمتر اتفاق می‌افتد و با دارو‌های ضد افسردگی به میزان زیادی کاهش پیدا میکند. هرچند دارو‌ها عوارضی مانند تاخیر در انزال و کم شدن میل جنسی را دارند. همچنین ممکن است افسردگی یکی از زوجین به زندگی جنسی آن‌ها مربوط باشد؛ نوعی نارضایتی از عمل جنسی و ارضا نشدن خواسته‌های یکی از زوجین. اگر شما از این موضوع رنج می‌برید باید در مورد مسائل جنسی با شریک زندگیتان صحبت کنید تا احساس شادی و رضایت بیشتری داشته باشید.

حساسیت به مایع منی
آلرژی به مایع منی ممکن است با علائمی مانند تب، آبریزش بینی و ناراحتی معده همراه باشد. این وضعیت به عنوان سندرم بیماری پس از ارگاسم شناخته میشود و زمانی اتفاق می‌افتد که بدن پروتئین مایع منی خودش را به عنوان آنتی ژن مهاجم شناخته و سیستم ایمنی بدن به آن حمله میکند. علاوه بر این مایعات واژن در زنان نیز می‌تواند واکنش‌های آلرژیک در مردان ایجاد کند، هرچند که چندان شدید نیست. علائم آلرژی به مایع منی بلافاصله یا یک روز بعد مشخص می‌شود و ضروری است که ایمونولوژیست فرد را مورد بررسی قرار دهد. درمان این نوع آلرژی بسیار زمان بر و طولانی بوده و ممکن است گاهی هیچ وقت بهبود حاصل نشود، اما دارو‌های ضد التهاب در این موارد میتواند کمک کننده باشد.

سردرد
برآورد شده است که حدود یک نفر از ۱۰۰ نفر حین یا بلافاصله بعد از فعالیت جنسی دچار سردرد می‌شوند. تحقیقات منتشر شده توسط انجمن آمریکایی سردرد مشخص کرده است که مردان بیشتر از زنان به سردرد‌های بعد از رابطه جنسی مبتلا میشوند. علت سردرد نیز به آزاد شدن هورمون آدرنالین مربوط می‌شود که باعث افزایش خون شده و به صورت غیر مستقیم سردرد ایجاد میکند.

به همین دلیل بسیار مهم است که در صورت سردرد ناگهانی و شدید که به مدت طولانی ادامه دارد، به پزشک مراجعه کنید. برخی از این سردرد‌ها ممکن است پیش زمینه‌ای برای مسائل جدی‌تر پزشکی مانند سکته مغزی یا آنوریسم باشد. به همین دلیل بهتر است متخصص علت را شناسایی و درمان کند.پارسینه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: