کد خبر: ۱۹۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 30
برنامه‌های اقدام بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به 3 سطح ستادی، کلان منطقه و دانشگاهی تقسیم شده و هدف این است که ارزیابی در این سطح به شیوه کیفی انجام شود و ارزیابی کمی این برنامه های اقدام نیز از طریق سامانه آتنا صورت پذیرد
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت با اشاره به برگزاری اولین جلسه مجازی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی گفت: ارزیابی کیفی اجرای برنامه‌های تحول آموزش آغاز شد.

به گزارش شفا آنلاین، عطاالله پورعباسی در ارتباط با تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت اظهارداشت: برنامه‌های اقدام بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی(Medical science) به 3 سطح ستادی، کلان منطقه و دانشگاهی تقسیم شده و هدف این است که ارزیابی در این سطح به شیوه کیفی انجام شود و ارزیابی کمی این برنامه های اقدام نیز از طریق سامانه آتنا صورت پذیرد.

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت به تشریح فرم‌های ارزیابی کیفی پرداخت و گفت: در مرحله ارزیابی کیفی از ارزیابان می‌خواهیم که وضعیت روند تحقق  را به صورت کیفی بررسی کنند.

وی از 2 مرحله‌ای بودن این ارزیابی کیفی خبر داد و خاطر نشان کرد: فاز 1 این ارزیابی، یک مرحله ارزیابی درونی است و فاز 2 یک ارزیابی بیرونی است که از مناطق می‌خواهیم تا به صورت متناظر یکدیگر را ارزیابی کنند و در نهایت، همه نتایج به ستاد منتقل می‌شود تا بررسی نهایی انجام شود.

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت با اشاره به اینکه فاز ارزیابی درونی تا پایان خردادماه  انجام خواهد شد افزود: برای تیرماه، بازدید منطقه‌ای تنظیم می‌شود و تیم‌های ارزیابی تا آخر تیرماه مناطق را ارزیابی می کنند.

پورعباسی با بیان اینکه ارزیابی های منطقه ای در بازه های زمانی 3 ماهه انجام خواهد شد اظهار داشت: فاز دوم و سوم این ارزیابی در مهرماه و دی‌ماه سال جاری انجام خواهد شد.

دبیر ستاد تحول ونوآوری با اشاره به اینکه شاخص‌های برنامه‌های عملیاتی به قوت خود باقی خواهدبود و پیش می‌رود خاطر نشان کرد: الگوی برنامه‌های کیفی، منافاتی با برنامه‌های عملیاتی ندارد اما از آنجا که برنامه‌های عملیاتی فقط با شاخص کمی انجام می‌شود به شاخص کیفی هم به طور موازی نیاز دارد.

پورعباسی با اشاره به اینکه این اولین تجربه ارزیابی کیفی برنامه های اقدام بسته های تحول و نوآوری است از دانشگاه‌ها و کلان مناطق، درخواست همکاری و ارائه نظر نمود تا با بررسی مشکلاتی که در زمان انجام کار مشخص می‌شود، اصلاحات و برنامه‌ریزی لازم در ستاد انجام شود. وی همچنین آدرس ایمیل ستاد Rasad.tahavol@gmail.com را برای حل مشکلات، سوال یا ابهام در مورد ارزیابی کیفی  در اختیار تیم‌های ارزیاب منطقه‌ای قرار داد تا برنامه با حداقل مشکلات پیش برود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: