کد خبر: ۱۹۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 23
اگر شما نیز به دنبال راهکارهایی هستید که بتوانید شور و اشتیاق رابطه جنسی صمیمانه‌تر و لذت بخش تر را تجربه کنید با ما همراه شوید
شفا آنلاین>سلامت >در این مقاله می‌توانید به ۱۰ راهکار برای افزایش لذت رابطه جنسی آشنا شوید. راهکار‌هایی که در ابتدا ممکن است ساده بنظر برسند؛ از جمله صحبت کردن در خصوص مواردی که باعث افزایش لذت رابطه جنسی در شما می‌شوند، شرکت در انجام فعالیت‌های خانه و...، ولی می‌توانند بطور مستقیم موثر و مفید باشند.

به گزارش شفا آنلاین، شاید دلیل آن را ندانید، اما ممکن است این موضوع که به یک باره شور و هیجان ابتدای ازدواج را از دست داده‌اید و میلی به برقراری رابطه جنسی با همسرتان ندارید شما را آزار دهد. اگر شما نیز به دنبال راهکارهایی هستید که بتوانید شور و اشتیاق رابطه جنسی صمیمانه‌تر و لذت بخش تر را تجربه کنید با ما همراه شوید.

۱. اندام تان را دوست بدارید
تحقیقات مختلف بیانگر این است، افرادی که بدن خود را دوست دارند و حس مثبتی نسبت به خود و اندامشان دارند، رابطه جنسی بهتری داشته و از برقراری رابطه جنسی بیشتر لذت می برند. در تحقیق به عمل آمده در آمریکا چنین برداشت شده است که بسیاری از افراد و به ویژه بانوان نسبت به اندام خود بیش از حد حساس بوده و آنرا مانعی برای برقراری رابطه‌ای بدون استرس و نگرانی دانسته‌اند. بر طبق آمارهای بدست آمده تقریبا 80 درصد از بانوان نسبت به اندام خود دیدی منفی دارند. جهت جلوگیری از این نگرش، به دیگران با چشم باز نگاه کنید و خود را با ستاره‌های فیلم‌های سینمایی و هنرمندان مقایسه نکنید. این حقیقت را یادآور شوید که هیچ کس کامل و بی عیب و نقص نیست و هم چنین به جای تمرکز بر روی نقاط منفی خود، نکات مثبت خود را بیابید و آن‌ها را در طول روز با خود تکرار کنید این کار در طول زمان منجر می شود حس بهتری نسبت به خود و در نهایت رابطه با همسرتان بدست آورید.

۲. ارتباط ذهن و بدنتان را حفظ کنید
سعی کنید خود را در موقعیت‌هایی قرار دهید که به دور از تنش ذهنی و فیزیکی باشید. ورزش، یوگا و یا حتی یک پیاده‌روی ساده در این مورد می‌تواند به شما به طرز معجزه آسایی کمک کند. انجام فعالیت‌های فیزیکی به همراه تمرینات ذهنی به شما کمک می‌کند ارتباط بین ذهن و بدنتان را بیشتر کنید و بدین ترتیب حس بهتری نسبت به خود و سبک زندگی خود پیدا کرده و در نتیجه از لذت رابطه جنسی نیز بهره‌مند می‌شوید.

۳. تنوع ایجاد کنید
ایجاد تنوع در برقراری و در طول رابطه جنسی به شدت می‌تواند بر میزان کشش زوجین نسبت به یکدیگر بیافزاید؛ حتی اگر شما زوجی هستید که برای مدت زیادی است در کنار هم زندگی می‌کنید، ایجاد تنوع می‌تواند تازگی رابطه را برای همیشه حفظ کرده و رابطه جنسی را گرم و هیجان انگیز کند. شما می‌توانید با امتحان پوزیشن‌های جدید جنسی، تغییر محل رابطه، تغییر چیدمان اتاق خواب و استفاده از روش های جدید پیش نوازی تغییر زیادی در کیفیت رابطه جنسی خود ایجاد کنید.

۴. انجام فعالیت های هیجان انگیز
این که بعد از مدتی در کنار هم زندگی کردن همه چیز عادی و یک نواخت شود برای همه افرادی که اهل امتحان کردن هیجانات هستند امری کاملا طبیعی است. بنابراین اگر می‌خواهید از لذت رابطه جنسی انرژی کسب کنید، باید یاد بگیرید در برقراری رابطه جنسی پرانرژی باشید. انجام فعالیت‌های هیجان انگیز و کاوش گرانه مانند صخره نوردی، موج سواری، دیدن فیلم‌های هیجان انگیز و هر چیزی که سطوح انرژی درونی‌تان را افزایش دهد می‌تواند شما را در برقراری رابطه جنسی پر انرژی تا حد زیادی کمک کند.

۵. صحبت در مورد رابطه جنسی
چیزی که در کیفیت رابطه برای یک زوج اهمیت دارد میزان شناختی است که آن دو نفر نسبت به یکدگیر و انتظارات یکدیگر دارند و این چیزی است که جز با صحبت کردن بدون خجالت اتفاق نمی‌افتد. اگر شما نتوانید درباره چیزی که می‌خواهید صحبت کنید شریکتان به هیچ طریقی نخواهد فهمید که چه چیزی برای شما بهتر است بنابراین صحبت کردن درباره چیزی که دوست دارید را فراموش نکنید؛ بخصوص مواردی که باعث افزایش لذت رابطه جنسی در شما می‌شود!

۶. استرس را از خود دور کنید
در زمان استرس کیفیت رابطه جنسی به حداقل خود خواهد رسید به خصوص در مورد زنان؛ چرا که در چنین شرایطی میزان هورمون اکسی توسین برای مواجه با فشارهای عصبی افزایش یافته و در نتیجه آن میزان هورمون‌های جنسی مانند تستسترون به شدت کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از چنین شرایطی پیش از برقرای رابطه جنسی سطوح استرسی بدنتان را تا جایی که می‌توانید کاهش دهید. شما می‌توانید این کار را با گوش دادن به یک موسیقی ملایم و یا یادآوری روزها و خاطرات خوبی که داشته‌اید انجام دهید.

۷. حس همسرتان را تحریک کنید
طبق تحقیقات انجام شده انتقال حس قدردانی در همسران بر میزان رضایت آن‌ها و افزایش لذت رابطه جنسی موثر است. در واقع چنین چیزی مقدمه داشتن رابطه جنسی با کیفیت می‌باشد و پیش مقدمه آن است. زمانی که شما با قدردانی ساده نسبت به تلاش‌های همسرتان پیش قدم شوید و به او نشان دهید که برایش ارزش و احترام قائل هستید وی نیز بر آن می‌شود تا احتیاجات و نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن پاسخ دهد.

۸. کارهای خانه را تبدیل به پیش نوازی قبل رابطه کنید
حتی در زندگی‌های مدرن امروزه و با وجود تمام اسباب رفاه و آسایش، زنان چیزی بیش از دو تا سه ساعت از وقت خود در روز را به امور خانه اختصاص می‌دهند، بنابراین طبیعی است که خسته باشند و علاقه و انرژی برای برقرای رابطه جنسی نداشته باشند. مطالعات نشان می‌دهد، در خانواده‌هایی که آقایان در انجام امور خانه به همسر خود کمک می‌کنند میزان رضایت جنسی بیشتری وجود دارد. شما نیز می‌توانید از این شیوه به عنوان نوعی پیش نوازی استفاده کرده و بدین ترتیب همسرتان را برای داشتن رابطه‌ای لذت بخش همراهی کنید.

۹. احساسات را به خانه محدود نکنید
همیشه برای خود و همسرتان تفریحات دو نفره و بیرون از خانه در نظر بگیرید. یک تعطیلات آخر هفته کوتاه، یا حتی دیدن یک فیلم در سینما، رفتن به رستوران و... می‌تواند در افزایش احساسات زوجین به یکدگیر موثر بوده و تازگی دوران آشنایی و خاطرات آن را برای هر دو زوج یادآور شود و در نتیجه به افزایش علاقه بین زوجین کمک کند.

۱۰. ورزش منظم را فراموش نکنید
اگر به دنبال کلیدی ترین و موثرترین راه برای تجربه رابطه جنسی لذت بخش هستید، ورزش را دست کم نگیرید. ورزش کردن مقاومت قلبی عروقی شما را افزایش داده، توان عضلانی شما را بهتر کرده و بر میزان انعطاف بدنی شما می‌افزاید و در نتیجه انرژی و قدرت بیشتری برای داشتن یک رابطه جنسی ایده آل به شما می‌دهد. از طرف دیگر ورزش کردن به شما دید مثبتی در مورد خود و اندامتان می‌دهد و همان طور که پیش از این گفته شد بر میل شما نسبت به برقراری رابطه تاثیر می‌گذارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: