کد خبر: ۱۹۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 22
با گشت و گذاری در سطح شهر یا بازار محله‌های تهران با پدیده‌های عجیب و غریب زیادی مواجه می‌شویم، یکی در گوشه بازار بساط فروختن آب انار راه انداخته و دیگری تبلیغ فروش آب پرتقال تازه را می‌کند!
شفا آنلاین>سلامت>با توجه به گرم شدن هوا، در سطح شهر شاهد رشد قارچ‌گونه مراکزی هستیم که با تهیه یک دستگاه آب میوه‌گیری اقدام به فروش انواع آب میوه می‌کنند، آب‌میوه هایی که بعضا در اماکنی تهیه می‌شوند که نکات بهداشتی در آن‌ها رعایت نشده و مصرف آن تهدیدی برای سلامت مردم به‌شمار می‌رود.

به گزارش شفا آنلاین، با گشت و گذاری در سطح شهر یا بازار محله‌های تهران با پدیده‌های عجیب و غریب زیادی مواجه می‌شویم، یکی در گوشه بازار بساط فروختن آب انار راه انداخته و دیگری تبلیغ فروش آب پرتقال تازه را می‌کند!

همین واژه «طبیعی» بودن بهانه‌ای شده تا بسیاری از مغازه‌ها و سبزی‌فروشی‌های سطح شهر هم برای افزایش درآمد خود با تهیه یک دستگاه ساده آب‌میوه گیری اقدام به فروش انواع آب‌میوه کنند، از آب هویج گرفته تا آب کرفس و پرتقال!

وارد مغازه می‌شوی نگاهی به لیست قیمت‌ها می‌اندازی و یک لیوان آب میوه سفارش می‌دهی، لکه‌های رنگی آب میوه روی لباسش نگاهت را جلب می‌کند، در حالی که با موبایلش مشغول صحبت کردن است میوه‌ها را از یک سطل پلاستیکی که ظاهر مناسبی ندارد خارج می‌کند و در آب میوه گیری می‌ریزد.

چند دقیقه‌ای نگذشته که مشتری دیگری وارد مغازه می‌شود و سفارش می‌دهد، در عرض چند ثانیه آب‌میوه‌هایی را که از قبل آماده شده است را از یخچال برمی‌دارد، در لیوانی می‌ریزد و تحویل مشتری می‌دهد؛ به انتهای مغازه که نگاه می‌اندازی سبدهای میوه را می‌بینی که بر روی زمین چیده شده‌اند و پارچه‌ای روی آن‌ها کشیده شده است...

شاید در نگاه اول قیمت پایین این ماده غذایی هرکدام از مارا ترغیب کند که دست به خرید شویم، اما از آنجا که آب میوه به عنوان یک کالای مهم و اساسی در آشپزخانه‌ها و سبد مصرفی خانواده‌ها بشمار می‌رود باید در خصوص سالم و بهداشتی بودن این مواد غذایی نیز اطمینان خاطر داشت.

متأسفانه با مراجعه به برخی از آب‌میوه فروشی‌های سطح شهر مشاهده می‌کنیم که کارکنان این اماکن نه تنها رعایت بهداشت محیط و پوشش خود را رعایت نمی‌کنند بلکه در مواقعی می‌بینیم که در این مکان‌ها به آسانی استعمال دخانیات صورت می‌گیرد.

عده‌ای از کارشناسان و متخصصین این حوزه بر این باورند که تولید آب‌ میوه به صورت دستی در فضای آلوده شهر، به دلیل رعایت نکردن نکات مهم بهداشتی در هنگام آبگیری و نگهداری از کیفیت مناسب برخوردار نیست. از طرفی شائبه‌های همیشگی در مورد چگونگی تولید آب‌میوه‌های صنعتی و ترکیبات استفاده شده در آن‌ها مصرف این کالا را تحت‌الشعاع قرار داده است.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: