کد خبر: ۱۹۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 20
طی این دو سال کمیسیون 105 نشست برگزار کرده است که نوبخت به عنوان رییس کمیسیون به جز یک جلسه که به خارج از کشور سفر داشت ریاست 104 جلسه را بر عهده داشت و جلسات کمیسیون به طور مرتب تشکیل شده است
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از بررسی و ارزیابی عملکرد دو ساله کمیسیون در نشست امروز خبر داد و گفت: طی این مدت کمیسیون ۵۰ مورد طرح و لایحه را بررسی و ۱۰۵ نشست برگزار کرده است.

به گزارش شفا آنلاین، احمد همتی در تشریح دستور کار امروز ( یک شنبه، 30 اردیبهشت ماه ) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از بررسی و ارزیابی عملکرد دو ساله این کمیسیون خبر داد و گفت: طی این دو سال کمیسیون 105 نشست برگزار کرده است که نوبخت به عنوان رییس کمیسیون به جز یک جلسه که به خارج از کشور سفر داشت ریاست 104 جلسه را بر عهده داشت و جلسات کمیسیون به طور مرتب تشکیل شده است.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین کمیته ها وکارگروهای کمیسیون نیز طی این دو سال 39 نشست را برگزار کرده اند.

وی با بیان اینکه 50 مورد طرح و لایحه طی نشست های دو ساله کمیسیون بررسی شد، تصریح کرد: 19 مورد از این تعداد را کمیسیون به عنوان کمیسیون اصلی مورد بررسی قرار داده و 31 مورد طرح و لایحه را نیز به عنوان کمیسیون فرعی بررسی و نظر خود را در مورد آنها اعلام کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: کمیسیون علاوه بر بررسی 50 مورد طرح و لایحه در بررسی برنامه ششم توسعه حضوری فعال داشت و نظرات خود را در کمیسیون تلفیق، صحن علنی و بودجه 96 و 97 ارائه کرده است.

همتی ادامه داد: همچنین بررسی چندین مورد بحث سوال نمایندگان و تحقیق و تفحص و حضور مسئولانی از بخش های خصوصی و سازمان های مرتبط یا وزارت خانه های مرتبط با حوزه سلامت در کمیسیون و بررسی مشکلات و پیگیری دغدغه های آنان نیز از تلاش های کمیسیون بهداشت طی این دو سال است.

نماینده مردم سمنان با یادآوری اینکه در نشست امروز کمیسیون 7 نفر برای عضویت در کمیته مشترک همکاری دولت و مجلس انتخاب شدند، گفت: کار عمده اعضا این است که بحث اصلی کمیسیون در سال سوم طرح تحول نظام سلامت باشد و مقرر شد که نظارت کافی را در این رابطه داشته باشند و تحلیل های خود را به مجلس و دکتر لاریجانی ارائه کنند تا اگر نیاز باشد در صحن علنی مجلس قرائت  و پیگیری لازم برای اجرای طرح تحول نظام سلامت انجام شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین در نشست امروز مقرر شد کمیسیون سفرهایی را به استان های کشور داشته باشد و پیشنهاد شد که قبل از سفر مکاتباتی با نهادهای نظارتی استان ها مانند بازرسی یا حراست دانشگاه انجام شود تا گزارش خود را راجع به دانشگاه علوم پزشکی استان به کمیسیون اعلام و ارائه کنند و کمیسیون با توجه به گزارشات بتواند نظارت دقیق تری را داشته باشد البته مقرر شد اولین سفر استانی به استان سمنان باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: