کد خبر: ۱۹۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 20
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت: معمولاً پس از مصرف قارچ‌های سمی فرد با علائمی مانند مشکلات گوارشی، تهوع، استفراغ و در مواقعی اسهال مواجه می‌شود که این علائم با درمان‌های سرپایی فروکش می‌کند.

شفاآنلاین>سلامت>رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت: معمولاً پس از مصرف قارچ‌های سمی فرد با علائمی مانند مشکلات گوارشی، تهوع، استفراغ و در مواقعی اسهال مواجه می‌شود که این علائم با درمان‌های سرپایی فروکش می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص عوارض مصرف قارچ‌های سمی در طبیعت اظهار داشت: معمولاً پس از مصرف این‌گونه قارچ‌ها فرد با علائمی مانند مشکلات گوارشی، تهوع، استفراغ و در مواقعی اسهال مواجه می‌شود که این علائم با درمان‌های سرپایی فروکش می‌کند.

وی افزود: توصیه می‌شود این بیماران تا 4 روز تحت مراقبت‌های درمانی قرار داشته باشند به دلیل اینکه ممکن است پس از گذشت این دوره زمانی مراحل بعدی بیماری خود را نشان دهد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان در خصوص علائم ثانویه این بیماری گفت: اگر افراد پس از گذشت 4 روز با علائمی نظیر زرد شدن رنگ پوست یا زرد شدن رنگ ادرار مواجه شدند بهتر است برای ادامه مراحل درمان تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گیرند.

برچسب ها: قارچ ، بهداشت ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: