کد خبر: ۱۹۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 20
سبوس حتما باید فرآوری و تخمیر شود و سپس مورد مصرف انسان قرار گیرد
شفاآنلاین>سلامت> رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: ضرر مصرف سبوس خام بیشتر از منافع آن است بنابراین توصیه می‌شود که سبوس خام مصرف نشود.

به گزارش شفاآنلاین، هدایت حسینی در نشست ششمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی در سازمان غذا و دارو اظهار داشت: سبوس حتما باید فرآوری و تخمیر شود و سپس مورد مصرف انسان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اگر سبوس خام مصرف(Consumption) شود حتما باید نگران این موضوع باشیم که حاوی آلاینده‌هایی است که به شدت بر سلامت مصرف کننده تاثیر دارد.

وی اضافه کرد: امروز در صنایع غذایی و نانوایی‌ها توصیه به مصرف سبوس می‌شود چراکه میزان تحرک و میزان فیبر دریافتی مردم کاهش یافته است و سبوس، جایگزین خوبی برای فیبر است اما حتما باید مجوز وزارت بهداشت را داشته باشد.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در ادامه به مکمل‌ها اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف مکمل‌ها در کشور افزایش یافته است.

حسینی ، تغییر سبک زندگی را از جمله علل افزایش مصرف مکمل‌ها عنوان کرد و افزود: 75 درصد، بار بیماری‌ها ( سال‌های از دست رفته عمر بر اثر ناتوانی و مرگ) مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است و مکمل‌ها می‌تواند در پیشگیری(prevention) از بیماری‌های غیرواگیر اثربخشی داشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: