کد خبر: ۱۹۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 19
انزال زودرس یکی از مسایلی است که هم برای مرد و هم برای زن می تواند مشکل ساز بوده و آن ها را از رسیدن به اوج احساس لذت جنسی محروم می سازد.
شفاآنلاین>سلامت>انزال زودرس یکی از مسایلی است که هم برای مرد و هم برای زن می تواند مشکل ساز بوده و آن ها را از رسیدن به اوج احساس لذت جنسی محروم می سازد.

به گزارش شفاآنلاین،پرسش: من یک دختری هستم 18 ساله قصد ازدواج با پسری 26 ساله رو دارم و به تازگی متوجه شدم که این پسر بیماری انزال بی مورد دارد و تو زندگی مشترک نمی تونه نیازهای خانمشو برطرف کنه چند بار دکتر رفته ولی قرص ها هیچ فایده ای نداشته است آیا امکان بهبود برای اون وجود داره اگه ازدواج کنیم امکانش هست که خوب بشه من واقعا دوستش دارم و نمی تونم بدون اون زندگی کنم خواهش می کنم هرچه زودتر کمک کنید اگه خوب نشه امکانش داره نتونیم حتی بچه دار بشیم خواهش میکنم کمکم کنید در مورد این بیماری اگه میشه توضیح بدید و اینکه ممکن است تو زندگی مشترک چه اثری بگذارد؟

پاسخ: انزال زودرس زمانی برای فرد بیان می شود که فرد در روابط زناشویی خود با مشکل روبرو باشد . در غیر این صورت نمی توان از وجود این وضعیت اطمینان داشت. انزال زودرس یکی از مسایلی است که هم برای مرد و هم برای زن میتواند مشکل سازبوده و آن ها را از رسیدن به اوج احساس لذت جنسی محروم سازد. چه بسیارند مردانی که به دلیل انزال زودرس همواره در برابر شریک جنسی خود احساس شرم می کنند و به همین دلیل ارتباط جنسی آنها به جای لذت بخش بودن، ناراحت کننده است.

در افرادی که به تازگی ازدواج کرده اند این مسئله شیوع بیشتری دارد و وقوع این مسئله تا حدود 6 ماه بعد از شروع روابط جنسی هم طبیعی در نظر گرفته می شود و گفته می شود که نیاز به اقدام خاصی ندارد . زیرا در بسیاری از افراد به تدریج این مسئله برطرف می شود . بطور طبیعی مدت زمان لازم برای اینکه یک مرد به ارگاسم برسد بین 3 تا 10دقیقه (بسته به سن و شرایط جسمی فرد)متغیر و بطور متوسط 5 دقیقه برای مردان جوان است.

هر چند بیشتر آقایان تمایل دارند مدت زمان بیشتری تا رسیدن به ارگاسم داشته باشند ولی زمان ارگاسم اصلا مهم نبوده و کیفیت ارگاسم بویژه همزمانی ارگاسم طرفین از اهمیت برخوردار است.
اگر دو طرف بطور همزمان به ارگاسم برسند حتی اگر مدت کمی نزدیکی کرده باشند در آن صورت سکس موفقی داشته اند. اکثر مردان به موضوع fore play یا معاشقه قبل از انجام عمل نزدیکی بی توجه بوده لذا شریک جنسی آنها بعد از خودشان به ارگاسم می رسد و همین موضوع در تماسهای بعدی باعث تنش شده و انزال زودرس را تشدید میکند.

مهمترین عامل ایجاد و تشدید انزال زودرس در مردان اضطراب است. بیاد داشته باشید که بطور کلی انزال زودرس در جوانان و بویژه در افراد تحصیل کرده شایعتر است. اولین قدم برای رفع این مشکل دوری از استرس است. باید به مراحل یک فعالیت جنسی کاملا توجه کرد. یک معاشقه خوب میتواند تا حد زیادی فاصله زمانی برای رسیدن به ارگاسم را بین زن و مرد کمتر کرده و خیلی کمک کننده باشد. برای مبارزه با انزال زودرس همکاری زن و مرد هر دو لازم است. .

روش های دارویی/غیر دارویی/رفتاری و....برای رفع انزال زودرس وجود دارد که بطور خلاصه در این جا راجع به آنها گفتگو می کنیم. برای درمان انزال زودرس روش های متفاوتی وجود دارد که یکی از آنهاsqueezing techniqu یا روش فشاری است. در این روش آلت شما توسط خودتان یا شریک جنسی تان بوسیله دست تحریک میشود ولی به محض اینکه خواستید به انزال برسید، سریعا تحریک را قطع کرده و توسط دو انگشت شست و اشاره زیر‌آلت تناسلی(درست محل ختنه‌ در پایین گلانس) را فشار داده و تا بیست می شمارید.

این فشار باعث میشود تا از رسیدن به ارگاسم خارج شده و بتوانید مجددا به تحریک جنسی ادامه دهید. بعد از چند بار تکرار می توانید در بار پنجم به تحریک ادامه داده و انزال داشته باشید. به مرور زمان و با تکرار این تمرین در یک دوره حداقل 2 ماهه بدن شما یاد می گیرد که هنگام فعالیت جنسی دیرتر به ارگاسم برسد و مشکل شما بر طرف خواهد شد.

یکی از روشهای موثر برای رهایی از انزال زود رس روش start & stop نام دارد. در این روش شما به فعالیت جنسی پرداخته و بعد از آنکه تحریک شما به حداکثر رسید و درست پیش از آنکه ارگاسم شوید، دست از فعالیت برداشته و برای مدت کوتاهی هیچ تحریکی انجام نمی دهید. هر چند در ابتدا ممکن است مشکل به نظر برسد ولی به مرور زمان شما از لذت جنسی زیادی بهره مند خواهید شد.

یکی از بهترین راه های انجام این روش آن است که در ابتدا از روش 4 به 1 شروع و بعد به تدریج آنرا افزایش داده و به 9 به 1 برسانید. یعنی در آمیزش های اول چهار بار آلت خود را وارد واژن نموده و بعد مکث کنید و دوباره چهار بار وارد نموده و مجددا چند ثانیه صبرکنید و همین طور ادامه دهید تا نهایتا به انزال برسید. بسته به وضعیت بدنی خود میتوانید در طول چند هفته یا چند ماه تعداد دفعات تحریک را به تدریج افزایش داده و در نهایت به بهترین حالت آن یعنی نه بار ورود آلت تناسلی و یکبار توقف(9 به 1) برسانید.

لازم به تذکر است که چون بیشترین لذت زن در هنگام ورود آلت تناسلی مرد به واژن است بسیاری از زن ها نیز طرفدار این روش بوده و از آن لذت جنسی زیادی می برند. علاوه بر این تعدادی از پوزیشن های نزدیکی وجود دارد که چون در آنها تحریک آلت تناسلی مرد به حداقل می رسد می توانند در طولانی کردن زمان رسیدن به انزال مفید باشند. .

یکی دیگر از راههای جلوگیری از انزال زودرس استفاده از کاندوم است. کاندوم یکی از روش های پیشگیری از حاملگی بوده که از انتقال بیماریهای جنسی بویژه ایدز و سوزاک هم جلوگیری میکند. بعلت پوشش پلاستیکی کاندوم آلت تناسلی کمتر تحریک شده و زمان انزال طولانی تر می شود. عده ای حتی ترجیح میدهند برای طولانی ترشدن زمان رسیدن به ارگاسم از دو کاندوم بروی هم استفاده کنند.

اخیرا" نوعی کاندوم توسط شرکت viagra تولید و در ایران نیز توزیع شده که دارای مواد بی حسی و تاخیری است و مانع انزال زود رس می شود. بهر حال استفاده از کاندوم تا حد زیادی به سلیقه طرفین بستگی دارد. چون بعضی از زوج ها معتقدند استفاده از کاندوم لذت یک نزدیکی طبیعی را از بین میبرد و آنرا پلاستیکی وبی احساس می کند! بیاد داشته باشید که هنگام استفاده از کاندوم از مواد روغنی مثل وازلین استفاده نکنید چون احتمال پارگی آن وجود داشته و یا بیرون آمدن آن در طی فعالیت جنسی ممکن است رخ دهد و خطر حاملگی و یا انتقال بیماری های جنسی بخصوص ایدز را بدنبال دارد.

یکی از راههایی که اخیرا خیلی مورد استفاده قرار میگیرد استفاده از داروهای بی حسی است. کلیه این مواد از خانواده لیدوکایین بوده و به فرم های مختلف مانند اسپری، کرم، ژل در بازار وجود دارند. این داروها با بلوک کردن هدایت عصبی مانع انتقال تحریک حسی از اعصاب ناحیه آلت شده و در نتیجه زمان رسیدن به انزال افزایش می یابد. باید توجه داشت که استفاده از مواد بی حسی شمشیر دو لبه بوده و استفاده زیاد و نادرست از آنها میتواند هدایت عصبی را از آلت کاملا متوقف نماید.

در نتیجه مرد نه تنها از نزدیکی هیچ احساس لذتی نمی برد بلکه حتی ممکن است برای مدت کوتاهی شهوت خود را هم از دست بدهد و حتی قادر به نعوظ و انجام عمل نزدیکی هم نباشد!

اگر از اسپری استفاده میکنید باید نوع مرغوب آنرا تهیه کنید. کلیه اسپری های بی حسی با نامهای جعلی 24000 و 36000 و 40000 و مانند آن که از کشورهای عربی وارد میشوند تقلبی بوده و استفاده از آنها بی خطر نیست. بهترین محل برای استفاده از اسپری ناحیه زیر کلاهک آلت است. بهتر است بیست دقیقه قبل از نزدیکی یک یا دو پاف در این محل اسپری نمایید.

به مرور زمان هر کس با توجه به وضعیت بدنی میتواند مقدار اسپری مناسب برای بدن خود را پیدا کند. روش استفاده از کرم ها و ژل های بی حسی هم مانند اسپری است. هنگام استفاده از مواد بی حسی بیاد داشته باشید که حتما چند دقیقه قبل از انجام نزدیکی باید آلت خود را چند بار با آب بشوویید یا اینکه از کاندوم استفاده نمایید زیرا این مواد خیلی سریع از طریق مخاط واژن جذب شده و باعث بی حسی آن می شود در نتیجه شریک جنسی شما هیچ لذتی از آمیزش نمی برد و یا اینکه دیرتر ارضاء خواهد شد و نتیجه معکوس خواهید گرفت.

در صورت استفاده از مواد بی حسی باید به وضعیت طرف مقابل نیز توجه داشته باشید. بعضی ها خوشحال ازاینکه دیگر انزال زودرس ندارند، مدت طولانی پشت سر هم نزدیکی کرده و باعث آسیب مخاط واژن واحساس درد و ناراحتی در طرف مقابل میشوند. به همین خاطر ممکن است دفعه آینده، دیگر اسپری بی حسی خود را در کشو کنار تختخواب پیدا نکنید! هر چند گروهی از افراد از داروهای گیاهی و یا شیمیایی برای درمان انزال زودرس استفاده میکنند،

ولی اثر هیچ کدام ثابت شده نیست و پروتکل درمانی واحدی برای آن وجود ندارد. داروهایی مانند : ویاگرا، یوهیمبین و مانند آن تاثیری در انزال نداشته فقط باعث ایجاد نعوظ بهتر آلت به هنگام تحریک جنسی می شوند. البته استفاده از داروهایی مانند داروهای خانواده SSRI و یا TCA و ترامادول نیز می تواند با نظر متخصص روانپزشکی تجویز و مورد استفاده قرار گیرد .

بعضی روش های دیگری هم وجود دارد مثل تزریق بعضی مواد به داخل بافت آلت قبل از نزدیکی که به عنوان یک روش رایج کاربرد ندارد. استفاده از بعضی وسایل مکانیکی مثل واکیوم همراه هم به این منظور مورد استفاده قرار میگیرد . در طب سنتی و گیاهی تجربه هایی برای درمان این عارضه وجود دارد که در بعضی افراد خیلی هم مثمر ثمر بوده و باعث برطف شدن علایم آن شده است.

برای آموختن مطالبی که برای داشتن یک رابطه خوب بین زوجین ضروری است مطالعه بعضی از کتابهایی که در بازار کتاب وجود دارد می تواند کمک زیادی بکند. از جمله کتابهای قابل معرفی کتابهای دکتر جان گری و باربارا دی آنجلیس است . دانستنیهای جنسی و زناشویی نوشته دکتر روبن از انتشارات تلاش. از ناتوانی جنسی تا لذت جنسی نوشته رزماری لینکلن از انتشارات نسل نواندیش و روان شناسی زناشویی نوشته حسین نجاتی از انتشارات بیکران را نیز میتوان نام برد .

یکی از روش های دیگری هم که می تواند انزال زودرس را برطرف کند افزایش دفعات نزدیکی است. زمانی که فاصله نزدیکی ها زیاد باشد این حالت نمود بیشتری دارد. بنابراین می توانید دفعات نزدیکی خود را افزایش دهید .

با این کار می بینید که اگر در نوبت اول نزدیکی این مشکل وجود داشته است در دفعات بعدی این وضعیت کمتر خود را نشان می دهد . از جمله روش های دیگر تمرکز بر اموری به غیر از سکس مثل یک موزیک آرامش بخش و .... به جای تمرکز بر اندام طرف مقابل و یا حالات سکس.... که این روش از مهم ترین روش ها می تواند باشد . و نیز ورزش سنگین به همراه خوردن غذاهای کم حجم ولی پر انرژی به جای وعده های سنگین در دیر ارضا شدن تاثیر دارند. اصولا قند خون پایین و تهی بودن معده نیز در دیر ارضا شدن تاثیر دارند. تبیان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: