کد خبر: ۱۹۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 20
روز ١٨ فروردين،پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل از کلانتری 125 یوسف‌آباد به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد که در آن سارق پس ازبیهوش کردن صاحبخانه و دیگر افراد حاضر در خانه اقدام به سرقت پول، طلا و در نهایت خودروي سواری پرشیا کرده بود.
شفا آنلاین>اجتماعی> پليس تهران با انتشار تصوير متهمي كه با خوراندن نوشيدني‌هاي مسموم دست به سرقت اموال طعمه هايش مي‌زد، از كساني كه به اين شيوه و شگرد تحت سرقت از او قرار گرفته‌اند، خواست براي شناسايي يا شكايت به پايگاه سوم پليس آگاهي مراجعه كنند.

به گزارش شفا آنلاین:روز ١٨ فروردين،پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل از کلانتری 125 یوسف‌آباد به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد که در آن سارق پس ازبیهوش کردن صاحبخانه و دیگر افراد حاضر در خانه اقدام به سرقت پول، طلا و در نهایت خودروي سواری پرشیا کرده بود.

مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: شب گذشته نظافتچی ساختمان به نام «مهدی» داخل خانه در حال نظافت بود. پس از پایان کار و صرف شام او براي من و دو تن از دوستانم آبميوه آورد. بعد از نوشيدن دیگر متوجه چیزی نشدیم. پس از ٢٤ساعت كه به‌هوش آمدم، متوجه شدم همه پول، طلا و اموال با ارزشم توسط مهدي سرقت شده است.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت منزل به شیوه بیهوشی، پرونده‌های مشابه دیگری به پایگاه سوم ارجاع شد که در آن‌ها مردی در پوشش دوستي اقدام به سرقت مي‌زد. یکی از شاكيان در اظهاراتش گفت : از 6 ماه قبل شخصی به نام مهدی به عنوان مشتری به آرایشگاهم مراجعه می‌کرد. اوچند روز پيش به مغازه من در خیابان رسالت – خیابان مدائن مراجعه کرد و از من درخواست کرد تا زمان بازگشت به خانه‌ام، او را نيزتا میدان آرژانتین برسانم. میانه مسیر بودیم که مهدی با خوراندن آبميوه مرا بیهوش کرد. زمانی‌که به هوش آمدم، در بیمارستان بستری بودم و آنجا بود که متوجه شدم مهدی پس از بیهوش کردنم، اقدام به سرقت خودروي پرایدم و همچنین سرقت عابربانک و برداشت مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان از حسابم کرده است.

در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی مهدی با بیش از هشت سابقه دستگیری به اتهام سرقت شدند. بررسی سوابق متهم حکایت از آن داشت که مهدی دي سال گذشته با تامین قرار قانوني از زندان آزاد شده اما به محل زندگی اعضای خانواده‌اش درمنطقه تهرانپارس بازنگشته است‌.

درشرایطی که از متهم پرونده هیچ‌گونه آدرس و نشانی مشخصی وجود نداشت، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل تردد مهدی درمنطقه شهرری شده و سرانجام ساعت پنج عصر ١٤ ارديبهشت موفق به دستگیری وی شدند.

متهم پس از دستگیری به سرقت‌های متعدد به شیوه بیهوشی در مناطق شمال تهران از جمله تجریش، زعفرانیه، یوسف آباد، نارمک و ... اعتراف کرد .

وي در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: سوژه‌های خود را از طریق آشنایی براي انجام کارهای خدماتی یا طرح دوستی مورد شناسایی قرار می دادم و پس از جلب اعتماد با خوراندن قرص و داروی بیهوشی به آن‌ها بيهوش‌شان کرده و اقدام به سرقت اموال‌شان می‌کردم. اگر از قبل با سوژه‌های خود آشنایی داشتم به این شیوه کار می‌کردم اما بعضی اوقات و به صورت رهگذری نیز اقدام به سرقت می‌کردم .

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، ريیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در خصوص اين پرونده گفت: با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف،اعتراف صریح به سرقت‌های به‌عنف به شیوه بیهوشی و به منظور شناسایی دیگر شاكيان و مالباختگان، هماهنگی‌های لازم با بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 تهران براي انتشار تصوير بدون پوشش متهم انجام شده است. از تمامي مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند، دعوت می‌شود براي طرح و پیگیری شکایت‌هاي خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه كنند.قانون پلاس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: