کد خبر: ۱۹۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 18
شربت لیموترش و عسل علاوه بر پیشگیری از ابتلا به سرطان‌ها نقش موثری هم در نابودی سلول‌های سرطانی دارد.
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت لیموترش و عسل علاوه بر پیشگیری از ابتلا به سرطان‌ها نقش موثری هم در نابودی سلول‌های سرطانی دارد.

به گزارش شفا آنلاین:یک تیر و ۲ نشان با شربت لیموترش و عسل   شربت لیموترش و عسل حاوی انواع ویتامین‌های A ، E ، C ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲ ، B۶ ، پروتئین، آهن، فسفر، منیزیم، پتاسیم، قند، گلوکز، فروکتوز، کلسیم، پکتین، اسید سیتریک و منگنز است.

برای بررسی خواص شربت لیموترش و عسل و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
مهم‌ترین خواص شربت لیموترش و عسل

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت لیموترش و عسل اظهار کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ شربت لیموترش و عسل سلول‌های سرطانی را هم از بین می‌برد.

وی با اشاره به خاصیت آنتی‌بیوتیکی شربت لیموترش و عسلف بیان کرد: این شربت ضدعفونی‌کننده‌ای قوی است؛ شربت لیموترش و عسل را می‌توان به شکل‌های ولرم و خنک مصرف کرد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: برای درمان سرماخوردگی، ورم و درد گلو و سرفه، لیموترش و عسل باید همراه با آب جوش ولرم مصرف یا غرغره شود.

عظمایی تاکید کرد: استفاده ناشتا از لیموترش و عسل همراه با آب جوش ولرم نقش موثری در کاهش اشتها، چربی‌سوزی و لاغری افراد دارد؛ شربت لیموترش و عسل موجب تقویت کارکرد مغز می‌شود و تمرکز را هم افزایش می‌دهد؛ این شربت گردش خون را بهبود می‌بخشد و خون را هم تصفیه می‌کند.

وی تصریح کرد: شربت لیموترش و عسل باعث پاکسازی کبد از سموم می‌شود و نقش موثری در از بین بردن عفونت‌های معده، روده، کلیه و مجاری ادراری دارد؛ این شربت برای جوانسازی پوست مفید است و مانند یک کلاژن طبیعی عمل می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت لیموترش و عسل تاثیر چشمگیری در درمان مسمومیت غذایی دارد؛ این شربت اسید اوریک را دفع و التهابات مفاصل را هم رفع می‌کند.

عظمایی با اشاره به نشاط‌آور بودن شربت لیموترش و عسل اظهار کرد: این شربت اضطراب و استرس را از بین می‌برد و قوای جنسی را هم تقویت می‌کند.

وی یادآور شد: شربت لیموترش و عسل برای زنان بارداری که دچار ویار و حالت تهوع هستند، بسیار مفید است؛ این شربت نقش موثری در تقویت عملکرد روده‌ها و رفع یبوست دارد.

 

یک تیر و ۲ نشان با شربت لیموترش و عسل
مواد لازم برای تهیه شربت لیموترش و عسل (۲ لیتر)

لیموترش تازه                                 ۱۰ عدد
عسل                                              ۱۰ قاشق غذاخوری
گلاب                                              چهار تا پنج قاشق غذاخوری
آب                                                  هشت تا ۱۰ لیوان
یخ                                                   به مقدار لازم
طرز تهیه شربت لیموترش و عسل

- نخست ۱۰ عدد لیموترش را در هشت تا ۱۰ لیوان آب بریزید.
-عسل را هم در یک لیوان آب جوش ولرم حل و به محلول آب و عسل، گلاب را هم اضافه کنید.
-محلول آب، عسل و گلاب را به مخلوط آب و لیموترش بیفزایید.

بهترین زمان مصرف شربت لیموترش و عسل ۳۰ دقیقه قبل از غذا یا ۲ ساعت پس از غذا است؛ این شربت را می‌توان روزانه سه لیوان مصرف کرد؛ روزه‌داران هم می‌توانند در فاصله افطار تا سحر ۲ تا سه لیوان از شربت لیموترش و عسل را جرعه‌جرعه میل کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: