کد خبر: ۱۹۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 17
یکی از سیاست‌های مبتنی بر شواهد و تصمیم‌گیری‌های راهبردی در حوزه آموزش پزشکی مستلزم این است که ما شواهد مرتبط بومی داشته باشیم یعنی پژوهش‌ ها در داخل کشور در حوزه آموزش پزشکی انجام شود
شفا آنلاین>سلامت>یزدانی از انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های کشور و حمایت از پژوهش‌های منجر به تولید دانش خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، شهرام یزدانی معاون پژوهشی مرکز ملی تحقیقات آموزش پزشکی اظهار کرد: سیاست‌های وزارت بهداشت(Ministry of Health) این است که سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها تا حد امکان مبتنی بر شواهد باشد و این مسئله همیشه به عنوان شعار اصلی در این وزارتخانه مطرح شده است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های مبتنی بر شواهد و تصمیم‌گیری‌های راهبردی در حوزه آموزش پزشکی مستلزم این است که ما شواهد مرتبط بومی داشته باشیم یعنی پژوهش‌ ها در داخل کشور در حوزه آموزش پزشکی انجام شود.

یزدانی با بیان اینکه باید نتیجه پژوهش‌های بومی تبدیل به دانش برای اتخاذ تصمیم گیری‌های راهبردی مورد توجه قرار گیرد، افزود: تصمیم گیری بر اساس نتایج پژوهش‌های بومی در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش پزشکی تبدیل به اجرای سیاست‌های درست می شود.

توسعه فعالیت‌های پژوهشی در حوزه آموزش پزشکی
 معاون پژوهشی مرکز ملی تحقیقات آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در کشور ما پژوهش در حوزه آموزش پزشکی گسترش پیدا کرده است،‌ عنوان کرد: افزایش پژوهش در حوزه آموزش پزشکی در کشور سبب شده است تا در اکثر همایش‌های بین المللی این حوزه بیشتر شرکت کنندگان آن پزشکان و متخصصان ایرانی باشند.

وی ادامه داد: مرکز ملی تحقیقات(researches) راهبردی آموزش پزشکی از پژوهش‌های کیفی و مرتبط با مسائل بومی کشور حمایت می‌کند و این کار با هدف مدیریت نتایج پژوهش در داخل ایران انجام می‌شود.

یزدانی با اشاره به اینکه مدیریت دانش سبب تولید محصولاتی می‌شود که برای سیاست گذار در هر حوزه قابل استفاده است و مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی به عنوان یک مرکز گرنت دهنده حمایت مالی از پژوهش‌‌ها انجام می‌دهد و هم نتایج دانش‌های مختلف را مدیریت کرده تا فاصله بین پژوهشگر و سیاست گذار پر شود.

 معاون پژوهشی مرکز ملی تحقیقات آموزش پزشکی با بیان اینکه مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی به عنوان نماینده سازمان بهداشت جهانی در منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه شناخته شده است، اظهار کرد:‌ در حال حاضر وضع آموزش پزشکی در کشور در منطقه در حوزه عملی و نظری مثال زدنی است.

بررسی  ۴۵۰ پروپوزال در مرکز ملی آموزش پزشکی
وی با اشاره به اینکه بحث آموزش پزشکی و پژوهش‌های مرتبط با آن در کشور از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است اما هنوز به حد ایده آل نرسیده‌ایم، گفت: بودجه مرکز ملی تحقیقات آموزش پزشکی به صورت ردیف جداگانه در مجلس مصوب شد به طوری که در سال گذشته این مرکز بودجه نیز در قالب گرندهای راهبردی و توسعه‌ای که به پژوهشگران تخصیص پیدا کرده است و ما از نظر اجرایی هیچ مشکلی نداریم.

یزدانی یادآور شد:‌ در مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی تا به این لحظه 450 پروپوزال  بررسی شده است و 120 قرارداد با دانشگاه‌های مختلف بسته و گرنت‌های پژوهشی هم به این مراکز داده شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: