کد خبر: ۱۹۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 16
نصیراحمد نور امروز چهارشنبه در چهارمین همایش نخبگان پناهنده، نخبه پروری و رسالت آن در توسعه افغاستان که در کرج برگزار شد، افزود: تنها راه مقابله با تکفیری‌ها ساز و کار امنیتی و نظامی نیست بلکه نخبه پروری و توسعه مرزهای علم و دانش در تحقق این هدف نقش بسزایی دارد.

شفاآنلاین>سلامت>سفیر افغانستان در ایران گفت: تا زمانی که که تکفیری‌ها سرکوب نشوند هیچ جای دنیا برای ما وطن نیست.

به گزارش شفاآنلاین،نصیراحمد نور امروز چهارشنبه در چهارمین همایش نخبگان پناهنده، نخبه پروری و رسالت آن در توسعه افغاستان که در کرج برگزار شد، افزود: تنها راه مقابله با تکفیری‌ها ساز و کار امنیتی و نظامی نیست بلکه نخبه پروری و توسعه مرزهای علم و دانش در تحقق این هدف نقش بسزایی دارد.

سفیر افغانستان در ایران ادامه داد: در شرایط فعلی لازم است نخبگان وارد میدان شوند و با فعالیت‌های خود باعث رشد و شکوفایی علم و دانش شوند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های ایران از مهاجران افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران همراه و همدل ملت افغانستان بوده و طی دهه‌های گذشته دست از حمایت‌های خود برنداشته است.

وی با تاکید بر نقش جوانان در رشد و توسعه همه جانبه افغانستان توضیح داد: امروز افغانستان بیش از همیشه به نسل جوان و تحصیلکرده خود برای بازسازی نیاز دارد و تا زمانی که دست به دست هم ندهیم بر مشکلات فائق نمی‌شویم.

احمدنور خطاب به مهاجران افغانستانی گفت: برای ساختن افغانستان باید بسیج شویم و این کلید عزتمندی مردم این کشور است.

سفیر افغانستان در تهران افزود: با توجه به اینکه هزینه تحصیلات تکمیلی بخصوص در رشته‌های پزشکی بالا است در این زمینه هماهنگی‌هایی با وزارت بهداشت ایران برای تربیت نیروی متخصص مورد نیاز کشور افغانستان شده است لیکن تنها نگرانی ازآن است که پس از تامین امکانات لازم دراین زمینه تحصیلکرده‌ها راه کشور سوم را در پیش گیرند.

وی ادامه داد: نخبگان فرهنگی اگر بسیج نشوند نمی‌توان بازسازی در افغانستان را به نتیجه رساند و تا زمانی که تکفیری‌ها سرکوب نشوند هیچ جای دنیا برای ما وطن نیست.

برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، همایش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: